2022-02-18, 18:13
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är en psyop inte en false flag-operation.

Det var inte jag utan du som kallade det för false-flag.

Det är först i efterhand som vi får en bättre bild av vad det här är. Om ryssland snart kommer finna en grupp terrorister som ligger bakom eller vad det nu kan vara. Det här är i vilket fall en tydlig signal på att man vill invadera och skapa oro och kaos.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Fast narrativet var väl ändå "The people of Donetsk fears that the Ukrainan military will come".

Narrativ - ett ord som man nästintill endast ser användas på Flashback. Men inte konstigt kanske med så många experter samlade på ett och samma ställe 😀👍
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Må så vara, men nationalismen sträcker sig till den grad där de gör skillnad. Att göra motstånd mot Ryssland är inte ens något som den mest nationalistiske kommer att se som gångbart för skillnaden är noll.

Vad vinner de på att dö i onödan?
Att göra långvarigt motstånd gör skillnad. Ett folk som inte lägger sig är oerhört svårt att bekämpa.
2022-02-18, 18:14
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men trots denna självbevarelsedrift kommer de inleda gerillakrig mot överlägsna Ryssland?

Varför ändrar de sig?

För att under guerrillakrig så är nummer ganska irrelevant, man kan klara sig i numerärt underläge.

Du vet mao inte vad du pratar om.
Medlem
arbetets avatar
Om någon klarar av det så är här en rysk analytiker om evakueringen. Intressanta synpunkter även om man inte håller med eller ogillar Putin. Väl värd att läsa:

Putin’s Ukrainian Judo Revisited

Denis Pushilin, leader of Donetsk, has just ordered a full evacuation. Leonid Pasechnik, leader of Lugansk, did the same. In doing so, they did exactly as I expected, and as I predicted. For all those of you who think that Putin is a mystery wrapped in an enigma, perhaps you should avoid thinking and just read my articles!

A bit less than a year ago, on April 18, 2021, I published an article titled “Putin’s Ukrainian Judo” which was reposted on ZeroHedge and TheSaker. I then translated it into Russian and published it on Aftersock.info where it was positively savaged for being defeatist. The reason I bring it up now is that in that article I explained that evacuation was the only winning move for the Russian side.

In that article I wrote
Fortsätter här: https://thesaker.is/putins-ukrainian-judo-revisited/
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Såvida inte alla twitter klipp jag just såg är fejk så verkar det ju hända grejer i Donetsk och Luhansk.
Larm och evakuering? Ryska seperatister?
Inte bra inte bra.....

Som sagt, väldigt "lägligt". Lol.
2022-02-18, 18:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Det var inte jag utan du som kallade det för false-flag.

Det är först i efterhand som vi får en bättre bild av vad det här är. Om ryssland snart kommer finna en grupp terrorister som ligger bakom eller vad det nu kan vara. Det här är i vilket fall en tydlig signal på att man vill invadera och skapa oro och kaos.
False Flag är attacker. Evakueringen en psyop.

Bilsprängningen och lekskolan = False Flag.
2022-02-18, 18:15
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Är det bara jag som börjar irritera mig på att det är ett väldigt hetsande i västerländska media att Ryssland kommer starta krig?

Det väcker kanske intresse att en stormakt kommer att angripa sin försvarslösa granne. Det skulle också finnas mycket "hets" i media om USA invaderade Kanada.
2022-02-18, 18:17
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.einstein2
Att göra långvarigt motstånd gör skillnad. Ett folk som inte lägger sig är oerhört svårt att bekämpa.

Tänker inte ödsla mer tid på er då ni uppenbarligen inte vet skillnaden mellan vanlig krigföring och guerrillakrig.

Jag har inte sagt ett jävla skit om att inte göra något motstånd alls. Bara inledningsvis, då de kommer att köra med guerrillataktik, då det är det enda sätt som jag kan se Ukraina vinna på att utföra motstånd.
2022-02-18, 18:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
För att under guerrillakrig så är nummer ganska irrelevant, man kan klara sig i numerärt underläge.

Du vet mao inte vad du pratar om.

Vadå ’vad jag pratar om’? Jag ställer ju bara frågor till dig, som uttalar dig så himla säkert.

Om Ryssland går in verkar det ju bli med typ 150 000 man. Ukrainas armé är ju betydligt större än så, så vad är detta numerära underläge?

Är det Ryssland som ska bedriva gerillakrig nu eller?
2022-02-18, 18:19
Medlem
Zelenskys avatar
Citat:

Varför skulle bilsprängningen och förskolan vara false flags? Den allvarliga situationen i Donbass just nu är högst reell.
2022-02-18, 18:21
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:

Äh, skiter i vilket. Som sagt väldigt lägligt med alltihopa just nu. Troligen skyller man på varandra. Vi vet inte vem som gör eller gjort vad. Jag kan mycket väl tänka mig att Ukrainska grupperinger skulle kunna blossa på elden med tanke på att de passionerat hatar Ryssland. Det kan lika väl vara Ryssland som kör en dubbel false-flag. Ryssland har i vilket fall ingenting i Ukraina att göra överhuvudtaget.

Just nu pågår febrilt spridning av desinformation åt alla håll och kanter. Allra allra främst är det Rysslands specialitet att ägna sig åt detta.

Oavsett så är det här extremt lägligt för Ryssland. Coincidence? Quite possibly, possibly not. Vem vet. Men det ryssland vi känner så kan vi förvänta oss en hel del dumheter i det här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in