Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Tja, vad du fantiserat ihop och återger i anekdoter är väl knappast svår att finna förklaringar till….?
Helt naturliga och mycket mer sannolika förklaringar än att det verkligen hänt så som du återger det, och det skulle vara nåt övernaturligt är t ex….
1. Du sitter och fabulerar, fantiserar, hittar på, och det har aldrig hänt i verkligheten
2. Du tror tycker det har hänt i verkligheten men det är bara din hjärna som spelar dig spratt.
Jag skulle nog inte påstå att dina vilda gissningar räknas som enkla förklaringar tbh ^^.
1. Ja, Det är ju omöjligt för mig att bevisa eller inte självklart, Men har ju inget att vinna att sitta på Sveriges största pellejöns-forum och slösa tid på att hitta på spökhistorier direkt. Hade nog gjort det på Youtube isf och monitiserat det hela samt gjort dom betydligt mer utvecklade för sakens skull då ^^.
2. Njae, Inga historier om psykiska åkommor i släkten alls på någon sida, Var dessutom i 20-års åldern då så var ju knappast så att man var senildement direkt. Nog för att hjärnor kan spela folk sjuka spratt som vi alla vet, Men man ska nog ja rätt grova mentala problem för att se och höra en traktor åka förbi en max 2.5m åt sidan med Sven vinkandes i den till den nivån att man säger att man hälsat på gubben när man kommit upp till kåken 10-20min senare. O vet inte med dig, Men när en lampa är tänd här hemma så är den tänd, När den är släckt så är den släckt, Är svårt att inbilla sig sådant och även om jag mot precis all förmodan gjort det så är det ju udda att det inte hänt frekvent hemma att jag inbillar mig att lampan är släkt när den är tänd och omvänt^^.
Visst, Skulle kunna vara nåt skumt mellanläge på lampknappen som råkat hoppa ur , men känner spontant att jag borde märkt det såhär 10 år senare där jag provat 1000-tals gånger att hitta nåt mellanläge. Tv'n går säkert att förklara men udda sammanhängande. Alla skåp här hemma kan säkert enkelt förklaras, Men är ju udda att dom slutar vara öppna samma dag som skit åker ner i källaren, Det kan jag inte förklara.
Det som däremot absolut inte går att förklara är Sven och traktorn. Om jag vore så gravt psykiskt sjuk så jag har sådana verkliga hallucinationer så hade det absolut märkts av på dom åren som gått sen dess o är dom så grava så hade jag nog säkerligen bott på rättspsyk just nu. Kan meddela att då jag är rätt allmänt kritisk av mig så trodde jag inte på mina päron när dom sa att han dött, Trodde det var misstag eller att svens syster då tagit över kåken (vilket dom senare gjorde) och hennes gubbe körde traktorn o kanske var lik (hade aldrig träffat han då) men traktorerna han hade utöver en var sålda utomsocknes.
Jag är en skeptiker över lag, men jag tror på vad jag ser, Säger inte ens att detta handlar om just spöken eller att spöken existerar, Men har ytterst svårt att finna nån annan förklaring.
Det du lär ta med i din beräkning är ju att trots att man vill lita på det man ser med egna ögon, Så är det allt mkt du hört och sett på tv i världen som du vet är sant o existerar utan att ha sett skiten irl på plats. Så bara för att du inte sett nåt irl betyder det inte att nåt inte kan finnas ^^.