2022-02-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Det där stämmer ej, hon är rubricerad hos polisen som en officiellt försvunnen person, ej anhållen i sin frånvaro, enligt en utredare idag kl. 13.

Men ja, hon är välkänd av polisen.

Ovanligt att en utredare lämnar ut den information.

Drevs i alla fall tidigare två utredningar parallellt…
Citera
2022-02-16, 21:50
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskligheten

Vad gäller dessa utredningar? Är det gällande Louise som gärningsman i några brott?
Citera
2022-02-16, 22:03
Medlem
Theforeigners avatar
https://www.missingpeople.se/sv/efterlysning/louise/
Har någon sett 31-åriga Louise?
Hon är försvunnen sedan den 16 januari 2022 då hon senast sågs i Tuna Åkersberga.
Louise har mörktbrunt långt hår.
Hon är cirka 177 centimeter lång och väger cirka 50 kg.

Louise's BMI är: 15.96 (mycket svår undervikt)

BMI under 18,5 betyder undervikt

Så jag tänker att Louise sannolikt lider av någon form av ätstörning/ anorexi
detta kan i vissa fall leda till självmord, hoppas inta att det är tillfället och att hon snart kommer til rätta.
Citera
2022-02-16, 22:17
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hon är försvunnen sedan den 16 januari 2022 då hon senast sågs i Tuna Åkersberga.

detta kan i vissa fall leda till självmord, hoppas inta att det är tillfället och att hon snart kommer til rätta.

Känns spontant som att hon då skulle hittats vid det här laget. Folk som tar livet av sig är oftast inte så måna om att gömma kroppen efteråt. 🧐 Det känns som att hon inte vill bli hittad eller att någon/några inte vill att hon blir hittad.
Senast redigerad av Disponibel 2022-02-16 kl. 22:35. Anledning: Felskrivning
Citera
2022-02-16, 23:36
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Mig veterligen lider hon inte av någon ätstörning. Hon har alltid varit smal och haft hög förbränning. Släng in lite droger och taskigt leverne på det så har du svaret på hennes undervikt.
Citera
2022-02-17, 18:06
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:

Hade kontakt med utredaren pga. ett orelaterat ärende där jag av en slump upptäckte att de hade samma ursprungsort.. han sa inte rakt ut att hon ej var anhållen i sin frånvaro dock läste jag det mellan raderna. Kan dock ha fel, om det pågår två parallella utredningar.
Citera
2022-02-17, 18:40
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Hade kontakt med utredaren pga. ett orelaterat ärende där jag av en slump upptäckte att de hade samma ursprungsort.. han sa inte rakt ut att hon ej var anhållen i sin frånvaro dock läste jag det mellan raderna. Kan dock ha fel, om det pågår två parallella utredningar.

Ingen som vet vad dessa parallella utredningar gäller? Skulle hon vara efterlyst i sån frånvaro brukar väl polis förr eller senare gå ut i media? Efterlyst t.ex?
Citera
2022-02-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponibel
Ingen som vet vad dessa parallella utredningar gäller? Skulle hon vara efterlyst i sån frånvaro brukar väl polis förr eller senare gå ut i media? Efterlyst t.ex?

Så länge en förundersökning pågår och risken att informationen försämrar förutsättningarna eller kan på verka utredningen negativt lär de inte säga något alls om det. Skulle det köra fast och det är alternativet för att komma vidare, kanske de går ut med något till allmänheten. I det här fallet tror jag redan dem har tillräckligt med kött på benen.
Citera
2022-02-17, 19:40
Medlem
Citat:

Hon är det
Citera
2022-02-18, 13:53
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Hon är det
Brokar missing people verkligen bli inblandad då?
Citera
2022-02-18, 13:55
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasakortbralla
Brokar missing people verkligen bli inblandad då?

Nä. Missing people samarbetar tätt med polisen och det får inte finnas hinder som motverkar polisens arbete. Dock kan hon kanske hört eller sett något polisen är intresserade av?
Senast redigerad av Disponibel 2022-02-18 kl. 14:17. Anledning: Ändring
Citera
2022-02-18, 14:19
Medlem
MP letade efter en efterlyst kvinna för ett antal år sedan som hade förskingrat en stor mängd pengar, så de kan visst leta efter efterlysta också. Men att de inte skickar ut vanligt folk i skogen för att leta efter typer à la Svartenbrandt förstår nog de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in