2022-02-17, 18:24
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Sverigedemokraterna sätter verkligen nya ribbor för hur dumma man kan vara. Att han inte ens direkt väljer en demokratisk västledare över diktatorn Putler säger en hel del.
Du är ta mig fan helt jävla hjärndöd. Han väljer ju motvilligt Biden, eftersom att Biden är skräp men ändå inte diktator. Rösta inte i nästa val, du har inte det som krävs.
Citera
2022-02-17, 18:29
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedish08
Osmaklig bild i DN mycket provokation, men det är väl det som är syftet...sensationsjournalistik...och många kommentarer och vridningar beroende på vad man tycker. SVT och DN har sig egen agenda.

DN har valt att vara ett påverkans medium och inte en opartisk återberättare av sakernas tillstånd.
Senast redigerad av Stone 2022-02-17 kl. 18:35.
Citera
2022-02-17, 18:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Ribban är redan lagt på golvet med den dumma frågan. Det enda misstaget Åkesson gjorde var att säga "Det beror på kontexten" istället för att bara avfärda frågan rakt av.
Det hade gett exakt samma "drev" för att Åkesson inte "kan välja".
Citera
2022-02-17, 18:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Jag skulle tveklöst valt Bush över Putin. Hur dålig man än tycker att Bush var så försökte han åtminstone inte avveckla demokratin i USA. Demokrati är den enskilt viktigaste egenskapen för ett land att besitta.

Du vet mycket väl att Putin röjer sina oppositionella ur vägen och fuskar i valen. Du förnekar det bara eftersom du anser det vara bagateller som inte ska få smutsa ner "den store ledaren".

Enstaka fall av röstfusk i enstaka vallokaler sker i alla val. Att det skulle skett ett landsomfattande systematiskt valfusk fanns det absolut ingenting som tyder på. Det där är bara en mycket långsökt konspirationsteori som endast verklighetsfrånvända högerdårar tror på.

Nej, det vet jag inte så därför frågar jag igen om du har någon källa på det samt bevis på att Putin ligger bakom det.

Aha, så när det fuskas i USA så är det bara enstaka fall i enstaka vallokaler, men i Ryssland så är systematiskt fusk sanktionerat av regeringen. Men alldeles nyss förekom det ju inte valfusk öht i USA. Hur ska du ha det?

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nej, i en riktig demokrati nekas ingen från att ställa upp i valet. Alla får ställa upp hur olämpliga de än betraktas av makten.

Varför skulle några som har levt under kommunismens fattigdom och förtryck rösta i stora skaror på kommunisterna igen?

Övriga kandidater som får tillåtelse att ställa upp har ungefär samma politiska profil som Putin. Därför får de inte heller en stor andel röster.

Det finns regler som ett parti måste uppfylla för att få ställa upp i valet i Sverige också. Kan tänka mig att alla länder har ett liknande system.

Ok, så Putin skulle vara minst dålig? Det har egentligen ingen betydelse. Gillar de inte Putin kan de rösta på någon annan.
Citera
2022-02-17, 18:32
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det hade gett exakt samma "drev" för att Åkesson inte "kan välja".
Definitivt, men det hade tagit bort en massa följdfrågor. Vilken kontext? När är Putin bättre än Biden? Varför? Osv, osv. Lika bra att avfärda premisserna.
Citera
2022-02-17, 18:33
Medlem
Hmm både Stefan Löfven som statsminister och Åsa Romson som vice statsminister har fått exakt samma fråga en gång i tiden men dom svarade inte heller på frågan så jag förstår inte grejen att det här är så stor grej..
Citera
2022-02-17, 18:34
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Gjorde han verkligen det, jag följde hela valet och på morgonen svensk tid så svänger det mycket kraftigt på ett ganska onaturligt sätt. Vi vet att det fuskades frågan är om det fuskades så omfattande att Biden vann genom det.
Att en senildement man vinner är ju uppseendeväckande oavsett.
Att demokraterna kommer undan med att aktivt jobba för att släppa loss BLM på flera hundra städer under ett valår är obegripligt.
Att sedan demokraterna betalar borgen för dessa våldsamma och farliga BLM-supporters det är en enorm skandal.
När motståndet är Trump för denne "senildementa" man tycker jag inte det är så konstigt att han vinner. Visst många verkar gilla Trumps fasoner men väldigt många avskyr ju hans oortodoxa sätt att bete sig politiskt. Dessutom bör det väl vara mer troligt att regerande presidenten är den om någon som skulle ha möjlighet att valfuska
Citera
2022-02-17, 18:34
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ribban är redan lagt på golvet med den dumma frågan. Det enda misstaget Åkesson gjorde var att säga "Det beror på kontexten" istället för att bara avfärda frågan rakt av.

Han kunde sagt "Biden, nästa fråga". han kunde bara ha gjort det så hade inte dem inte haft något att hakat upp sig på. Men för oss intelligenta är frågan om något större. Vilket samhälle vill vi ha. Biden är inte det samhället flör mig, men Trump är det. Putin jobbar för att återuppbygga Ryssland. Om ni vill blanda in en massa okunniga människor i detta så gör ni det med "demokrati". USA lyckades för att alla i USA var flyktingar. Hade USA lämnats till ursprungsbefolkningen hade inga månlandare landat på månen eller processorer uppfunnits. Putin har en chans, väldigt få år kvar, att bygga ett Ryssland som vi kan handla med och dela upplevelser med. USA avskyr tanken på ett starkt Ryssland med mer naturtillgångar än USA kan drömma om. Det är grejen. Glöm inte att Ryssarna gjorde Fabergè ägg när Amerika lärde sig odla potatis.
Citera
2022-02-17, 18:37
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoer
Hmm både Stefan Löfven som statsminister och Åsa Romson som vice statsminister har fått exakt samma fråga en gång i tiden men dom svarade inte heller på frågan så jag förstår inte grejen att det här är så stor grej..

Det finns en püoäng att plocka!!!!!! Det finns ett Tweet att skriva, en kolumn att fördömma i, en TV-ruta att kommentera i. Allt spelar en jävla roll.
Citera
2022-02-17, 18:38
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Hade inte hjälpt ett skvatt. Åkesson avfärdade en tidigare fråga, valet mellan Putin och Macron (2018). Vänsterdrevet satte igång omedelbart och pågår fortfarande efter 4 år över Åkessons oerhörda fräckhet den gången att inte välja Macron.
Citera
2022-02-17, 18:39
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han kunde sagt "Biden, nästa fråga". han kunde bara ha gjort det så hade inte dem inte haft något att hakat upp sig på. Men för oss intelligenta är frågan om något större. Vilket samhälle vill vi ha. Biden är inte det samhället flör mig, men Trump är det. Putin jobbar för att återuppbygga Ryssland. Om ni vill blanda in en massa okunniga människor i detta så gör ni det med "demokrati". USA lyckades för att alla i USA var flyktingar. Hade USA lämnats till ursprungsbefolkningen hade inga månlandare landat på månen eller processorer uppfunnits. Putin har en chans, väldigt få år kvar, att bygga ett Ryssland som vi kan handla med och dela upplevelser med. USA avskyr tanken på ett starkt Ryssland med mer naturtillgångar än USA kan drömma om. Det är grejen. Glöm inte att Ryssarna gjorde Fabergè ägg när Amerika lärde sig odla potatis.
Hade kunnat, men tänk på att SD får en del röster från folk som tänker att Biden är en dement pedofil. Så det vore strategiskt korkat. Han skötte det ganska snyggt i slutet när han sa att han föredrar USA framför Ryssland.
Citera
2022-02-17, 18:40
Medlem
SVT och MSM, skapar som vanligt menlösa narrativ om SD, vem bryr sig, inte SD väljarna.
Pajkastningen har satts igång igen, som vanligt.
Det kommer piskas fram många fler "stora" narrativ och "avslöjanden" innan valet.
Vad man vill, är ju att skrämma bort de borgerliga partierna för att samarbeta med SD, och framförallt om man vill ha deras mandat, gör dem till menlösa moderater, en dörrmatta till M, KD, L och Ulfs stora dröm, C tillbaka till borgligheten. Alliansens pånyttfödd.
Medierna fylls med nonsens, och folket följer.
Putin och Biden vilket larvigt val.
Larvig fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in