2022-02-17, 17:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Ja, bevisen är att oppositionen i Ryssland blir mördade och att det röstas med mängder av falska röster. Detta skulle inte kunna ske utan att Putin gett order om det.
Valfusk i USA saknas det däremot helt belägg för. Det existerade endast i korkade Trumpsupportrars fantasi. Inte ens Trump trodde på riktigt att han hade förlorat på grund av valfusk, det var endast något han kläckte ur sig som den dåliga förlorare han är.

EN oppositionspolitiker för 15 år sedan har mördats. Har du bevis på att Putin låg bakom det? Dina teorier är inga bevis. Källa på att det fuskas med falska röster?

Ahh säkert. Det är ju naturligtvis helt i sin ordning att det kommer in röster från döda personer och att vissa får rösta två gånger pga att ingen legitimationskontroll görs. Och att det plötsligt från ingenstans trillar in en hel drös med poströster efter att Trump lett hela kvällen. Inget nytt under solen. Så funkar det i alla val.
Citera
2022-02-17, 17:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Bara kandidater som myndigheterna själva har godkänt. Kommunistpartiet brukar oftast komma tvåa i valen och används som ett alibi för det finns olika kandidater att välja på.

Hur många andra demokratiska länder finns det i världen där kommunister alltid är det näst största partiet? Hur stora är kommunisterna i andra fd östländer som är med i EU?

Då förstår man att det ryska valsystemet inte är fritt utan hårt styrt och reglerat.

Jag antar att det finns skäl till att vissa nekas, men oavsett. Ville folket inte ha Putin hade de kunnat rösta på någon annan. T.ex kommunisterna.
Citera
2022-02-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vet inte om Danmark har ställ till med så mycket förtret.
Danskarna däremot....

Sverige - Danmark har världsrekord i flest krig mellan två länder.
Citera
2022-02-17, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Djävulens advokat: Blir det storkrig mellan väst och Ryssland måste i princip alla välja sida, inklusive Sverige. Kanske inte som stridande part, men väl som ekonomisk partner. Säljer vi strategiskt viktiga varor till ena parten kommer vi ses som en fiende av den andra parten, osv. Eftersom konflikt med Ryssland är på tapeten nu, och Sverigedemokraterna är ett ytterkantsparti som gjort sig kända för att ofta härleda konflikten med Ryssland till "globalismen" och västerländska politiska etablissemanget, är frågan åtminstone logisk. Men den behöver också konkretiseras ungefär 5 miljarder procent. Som journalisten valde (och framhärdade i) att ställa den blir det bara goddag yxskaft. Det är när man vägrar att konkretisera ens en smula som frågan blir så fjantig.

Varken Biden eller Putin eller du ska få det efterblivna äckelkriget ni psykopater sitter och håller tummarna för och försöker hetsa fram just nu. Både Biden och Putin kan fara åt helvete. Punkt. Ingen ska tvingas till någonting. Punkt. Både Ryssland och USA har skuld i Ukraina krisen. Punkt.

Det är vad Åkesson skulle ha svarat. Men han måste ju såklart gå i SVT:s fälla.

Alla måste tvingas välja sida nu? Så fan heller. Biden och Putin förtjänar varandra. De kan dra på sig uniform och gå ut och spränga varandra åt helvete istället för slaverna båda hjärntvättat mot varandra. Och demokrat? Jo du. När det passar den halvdementa galningen då? Vilket urvattnat ihåligt begrepp. "Demokrati". Speciellt efter de sensaste två årens dårskap.

Ni ska inte få erat jävla skitkrig. Det räcker nu. Och det gäller Putin lika mycket som det gäller Biden och alla andra idioter i denna soppa.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-17 kl. 17:55.
Citera
2022-02-17, 17:57
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vet inte om Danmark har ställ till med så mycket förtret.
Danskarna däremot....

Lite "kul" fakta vilket säger att Sverige och Danmark har krigats fler gånger än några andra länder

"Forskarna har svårt att av*göra exakt vilka två nationer som har varit i krig med varandra flest gånger, men en god gissning blir Danmark och Sverige.

De båda länderna har utkämpat elva krig, sedan Gustav Vasa konsoliderade den svenska nationalstaten år 1521.

Om konflikterna före och efter den samnordiska Kalmarunionen räknas med, hamnar antalet krig sannolikt närmare 30.

Nästan lika många konflikter har präglat förhållandet mellan England och Frankrike."

https://varldenshistoria.se/krig/vilka-tva-nationer-har-krigat-mot-varandra-flest-ganger
Citera
Medlem
Är inte SDare öht. Men hade jag fått den frågan så hade jag svarat något liknande, alltså om ländernas system och inte mellan två idioter som styr och nej, gillade inte Trump heller.
Hade det däremot varit en mer vettig (för mig) president som t.ex Obama hade det varit lätt att svara på frågan.
Men brukar gilla 30 minuter, men den här frågan var sjukt dålig. Lika dålig som när Löften fick om Trump och Putin.
Citera
Medlem
Osmaklig bild i DN mycket provokation, men det är väl det som är syftet...sensationsjournalistik...och många kommentarer och vridningar beroende på vad man tycker. SVT och DN har sig egen agenda.
Citera
2022-02-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Löfven svarade på det sättet, men inte Isabella Lövin som sade att båda var lika dåliga ungefär.

Jag hade kanske valt Trump över Putin. Men jag skulle inte ha valt Bush framför Putin med hans brutala krig i mellanöstern och allt elände som har följt av det. Hade du gjort det?

Det visar om något på hur konstig diskussionen om att man alltid måst välja USAs president framför Putin är.
Jag skulle tveklöst valt Bush över Putin. Hur dålig man än tycker att Bush var så försökte han åtminstone inte avveckla demokratin i USA. Demokrati är den enskilt viktigaste egenskapen för ett land att besitta.
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
EN oppositionspolitiker för 15 år sedan har mördats. Har du bevis på att Putin låg bakom det? Dina teorier är inga bevis. Källa på att det fuskas med falska röster?

Ahh säkert. Det är ju naturligtvis helt i sin ordning att det kommer in röster från döda personer och att vissa får rösta två gånger pga att ingen legitimationskontroll görs. Och att det plötsligt från ingenstans trillar in en hel drös med poströster efter att Trump lett hela kvällen. Inget nytt under solen. Så funkar det i alla val.
Du vet mycket väl att Putin röjer sina oppositionella ur vägen och fuskar i valen. Du förnekar det bara eftersom du anser det vara bagateller som inte ska få smutsa ner "den store ledaren".

Enstaka fall av röstfusk i enstaka vallokaler sker i alla val. Att det skulle skett ett landsomfattande systematiskt valfusk fanns det absolut ingenting som tyder på. Det där är bara en mycket långsökt konspirationsteori som endast verklighetsfrånvända högerdårar tror på.
Citera
2022-02-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jag antar att det finns skäl till att vissa nekas, men oavsett. Ville folket inte ha Putin hade de kunnat rösta på någon annan. T.ex kommunisterna.
Nej, i en riktig demokrati nekas ingen från att ställa upp i valet. Alla får ställa upp hur olämpliga de än betraktas av makten.

Varför skulle några som har levt under kommunismens fattigdom och förtryck rösta i stora skaror på kommunisterna igen?

Övriga kandidater som får tillåtelse att ställa upp har ungefär samma politiska profil som Putin. Därför får de inte heller en stor andel röster.
Citera
2022-02-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ni som verkar tycka att frågan är bra?!
Vad gäller den egentligen?
För vad ska man välja personen?
Som hypotetisk ledare i Sverige? Som samarbetspartner? Som middagsgäst? Som världsledare?

Jag fattar inte vad frågan gäller. Hjälp mig!

Sa jag att frågan är bra? Nej, det gjorde jag inte. Frågan är enligt img en skitfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Åkesson valde ju det amerikanska systemet, kan ni inte läsa innantill.
Han uppskattar dock varken Biden eller Putin som ledare.

Ja, det vet jag att han gjorde. Men som partiledare anser jag ändå inte att det valet borde vara speciellt svårt om man måste välja något. Helt oavsett om det är Trump, Obama, Bush eller Biden som sitter i USA.
Citera
2022-02-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Varför är det VIKTIGT? Det är ju så jävla barnsligt. Hitler gjorde en del bra saker, medan Nixon gjorde en del dåliga saker. Känner jag mig tryggare som väljare när jag har fått veta svaret på Putin eller Thatcher, eller måste jag få veta utfallet av Thatcher och Reagan, Thatcher och Mao?

Det är i allra högsta grad viktigt, då den ena anklagas för att försöka avveckla demokratin medans den andra inte gjorde det. Det är, som jag ser det, en fråga huruvida man väljer mellan någon som försöker avveckla demokratin och någon som inte gör det. Sedan är dock frågan barnslig, det håller jag med dig om. Men den borde enligt mig inte vara så svår att svara på om man inte är villig att tumma på demokratiska friheter som vi tar som självklara idag.
Citera
2022-02-17, 18:07
Medlem
Skadans avatar
Sverigedemokraterna sätter verkligen nya ribbor för hur dumma man kan vara. Att han inte ens direkt väljer en demokratisk västledare över diktatorn Putler säger en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in