2022-02-16, 13:46
Medlem
På gamla och nya stigar är en utmärkt inslag i Svegoternas mediahus! Jalle Horn och hans medvandrare är nog bland det bästa Svegotradion har att erbjuda!

Jag vill slå ett slag för de olika germanstammarnas äventyr under folkvandringstiden!

Del 1 https://www.svegot.se/2022/02/08/germanska-aventyr-nar-sveber-goter-vandaler-och-andra-germanska-folk-tog-europa-med-storm/

Del 2 https://www.svegot.se/2022/02/15/germanska-aventyr-nar-saxare-franker-langobarder-och-andra-germanska-folk-tog-europa-med-storm/

Det här fick man aldrig lära sig i skolan! Undra varför?

Det verkar vara smartare att ta del av Svegot än sitta här i en menlös evigthetsloop och gråta ut över sina egna tillkortkommanden. Det är lite för mycket kufen fettot mathias wåg över det hela! Ni som känner er träffade ni vet vilka ni är!
Citera
2022-02-16, 17:52
Medlem
Offerviljas avatar
Det var fritt från Ingrid Carlqvist-pinsamheter i måndagens båda sändningar. Då väljer jag att förlåta dem och börja om igen. Christoffer Dulny kommer jag dock fortsätta att hata. Egentligen har jag nog faktiskt enbart tyckt om honom därför att han har en sådan bra musiksmak, men det är barnsligt och sjukt att gilla någon bara för att den gillar The Smiths och Slowdive. En gång var jag elak mot en person som bodde på min gård för att hennes favoritband var Green Day. Jag skulle vilja be henne om ursäkt om vi skulle träffas. Dulny är en misslyckad nolla. Härliga attacker mot Tönt-Fridas försök att få alla nationella kvinnor att bli menlösa våp i det senaste avsnittet av Magnus härd också.

Hur svart är du? (KMS Live)

Den medvetna politiken för att svälta dina barn (KMS #175)

Varför simpar Magnus framför datorn? (Magnus härd #6)
Citera
2022-02-16, 17:58
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det var fritt från Ingrid Carlqvist-pinsamheter i måndagens båda sändningar. Då väljer jag att förlåta dem och börja om igen. Christoffer Dulny kommer jag dock fortsätta att hata. Egentligen har jag nog faktiskt enbart tyckt om honom därför att han har en sådan bra musiksmak, men det är barnsligt och sjukt att gilla någon bara för att den gillar The Smiths och Slowdive. En gång var jag elak mot en person som bodde på min gård för att hennes favoritband var Green Day. Jag skulle vilja be henne om ursäkt om vi skulle träffas. Dulny är en misslyckad nolla. Härliga attacker mot Tönt-Fridas försök att få alla nationella kvinnor att bli menlösa våp i det senaste avsnittet av Magnus härd också.

Kan du utveckla det fetade? Vad säger Magnus om Frida? Orkar ej lyssna igenom Svammel Med Magnus för att hitta det.
Citera
2022-02-16, 20:29
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:

Gör de sig lustiga över "muslajmer"-tugget? De håller ju själva igång en delvis counterjihadistisk världsbild, troligtvis för att tillfredsställa den delen av sina följare. Det kanske är en balansgång de ägnar sig åt där de försöker ge de olika lägren bland medlemmarna det de vill höra.
Citera
2022-02-17, 12:36
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Kan du utveckla det fetade? Vad säger Magnus om Frida? Orkar ej lyssna igenom Svammel Med Magnus för att hitta det.
Magnus nämnde inte just Frida i programmet, men han var arg på alla som tycker att kvinnors enda roll här i livet bör vara att gå omkring och vara hjärndöda mähän helt utan egna åsikter. Citat från avsnittet:

"Vi germanska män klarar inte av kvinnor som underkuvar sig, som lägger sig som hunden och visar strupen. Fy fan vad osexigt och tråkigt! Vi vill ha kvinnor som är eldiga, som säger ifrån, men som finns där."
Citera
2022-02-17, 12:41
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Gör de sig lustiga över "muslajmer"-tugget? De håller ju själva igång en delvis counterjihadistisk världsbild, troligtvis för att tillfredsställa den delen av sina följare. Det kanske är en balansgång de ägnar sig åt där de försöker ge de olika lägren bland medlemmarna det de vill höra.
Jag tycker inte att det stämmer att de håller igång en counterjihadistisk världsbild. Efter att Ingrid & Conrad-gänget försvann så bryr de sig inte längre ett dugg om att tillfredsställa Bo-Göran och Gull-Britt. Radio Svegot är numera antijudisk finradio!

När hörde du senast någonting counterjihadistiskt i något av Radio Svegots program, Nyreggadjude?
Citera
2022-02-17, 16:21
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Jag tycker inte att det stämmer att de håller igång en counterjihadistisk världsbild. Efter att Ingrid & Conrad-gänget försvann så bryr de sig inte längre ett dugg om att tillfredsställa Bo-Göran och Gull-Britt. Radio Svegot är numera antijudisk finradio!

När hörde du senast någonting counterjihadistiskt i något av Radio Svegots program, Nyreggadjude?

I deras förklaringsmodell om hur världen fungerar, varför det flyttas rasfrämlingar till Europa. Muslimer/islam beskrivs snarare som en maktfaktor i det hela, en spelare istället för den pjäs i makthavarnas händer som det i själva verket rör sig om.
De försvarar påståendet att Sverige islamifieras, som om grundfrågan är religion och inte ras.

Sedan är de väl inte särskilt antijudiska som du påstår heller. När hörde du något antijudiskt sägas i deras radio? De nödgas skicka ut meddelanden om att man inte ska ta judarnas parti (mot muslimerna) och då utan att förklara judarnas intressen, bara med påpekandet att judar inte bryr sig om oss.
Citera
2022-02-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
I deras förklaringsmodell om hur världen fungerar, varför det flyttas rasfrämlingar till Europa. Muslimer/islam beskrivs snarare som en maktfaktor i det hela, en spelare istället för den pjäs i makthavarnas händer som det i själva verket rör sig om.
De försvarar påståendet att Sverige islamifieras, som om grundfrågan är religion och inte ras.

Sedan är de väl inte särskilt antijudiska som du påstår heller. När hörde du något antijudiskt sägas i deras radio? De nödgas skicka ut meddelanden om att man inte ska ta judarnas parti (mot muslimerna) och då utan att förklara judarnas intressen, bara med påpekandet att judar inte bryr sig om oss.

Oftast förflyttar de sig själva.
Citera
2022-02-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Oftast förflyttar de sig själva.
Med Soros NGO-resebyrå.
Citera
2022-02-18, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Med Soros NGO-resebyrå.

En resebyråverksamhet som innebär att de får gå hela vägen från östra Turkiet, genom Europa och upp till Sverige.

Knappast.
Citera
2022-02-19, 19:31
Medlem
Offerviljas avatar
Jag är inte i tillstånd att ge ett svar på Nyreggadjudes inlägg. Han är märklig och autistisk, men samtidigt väldigt intelligent, bildad, insatt och lite av en frisk fläkt här på forumet. Forumet, nåh! Mitt intresse för politik är egentligen lika med noll. Ni borde ta hand om det där åt mig, bögjävlar. Radio Svegot borde kanske vara tydligare i judefrågan, vad vet jag. Att som Nyreggadjude slå från höger är mycket finare än att som Frändebögauskas (litauisk stavning på hans efternamn) slå från vänster och förnedra folk för att de har "judetourettes". Det som jag blev utsatt för på min 12-åriga födelsedag förlåter jag er aldrig någonsin för, era jävla egoistsvin. Upplands Väsby - helvetet på jorden!

Senaste avsnittet av världens bästa podcast Magnus härd:

https://www.svegot.se/2022/02/18/segregera-for-i-h-vete/
Senast redigerad av Offervilja 2022-02-19 kl. 19:46.
Citera
2022-02-19, 22:48
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Jag är inte i tillstånd att ge ett svar på Nyreggadjudes inlägg. Han är märklig och autistisk, men samtidigt väldigt intelligent, bildad, insatt och lite av en frisk fläkt här på forumet. Forumet, nåh! Mitt intresse för politik är egentligen lika med noll. Ni borde ta hand om det där åt mig, bögjävlar. Radio Svegot borde kanske vara tydligare i judefrågan, vad vet jag. Att som Nyreggadjude slå från höger är mycket finare än att som Frändebögauskas (litauisk stavning på hans efternamn) slå från vänster och förnedra folk för att de har "judetourettes". Det som jag blev utsatt för på min 12-åriga födelsedag förlåter jag er aldrig någonsin för, era jävla egoistsvin. Upplands Väsby - helvetet på jorden!

Senaste avsnittet av världens bästa podcast Magnus härd:

https://www.svegot.se/2022/02/18/segregera-for-i-h-vete/

Jag är bara en lågintelligent nazist med stråtrövarpanna men lyckas ändå bilda mig en hyfsad uppfattning om vissa förhållanden, det är inte så särskilt svårt alls. Det som krävs är att man inte förlitar sig på dem som tagit på sig rollen att vara vägvisare och är beredd att göra egna undersökningar, samt förstås ett intresse för ämnena överhuvutaget.

DFS kanske har varit mer antijudiska än vad jag känner till, jag har inte lyssnat så mycket på deras sändningar. Min uppfattning om organisationen är dock att deras prioritet är ökat antal medlemmar, och p.g.a att kontroversiella ämnen kan skrämma bort potentiella och kanske redan befintliga sådana så är det mer säkert att fokusera på muslimer/islam (symtom) som de flesta invandringskritiker har fått lära sig att attackera.

Här sprider DFS föreställningen om att det är omformandet av Europa till ett kalifat som riskerar att hända i framtiden:

Citat:
Kampen mellan å ena sida Islamiska kulturföreningen, understödd av Karlstads kommuns politiker, och å andra sidan boende i närheten, understödda av föreningen Det fria Sverige, fortsätter.

Den muslimska föreningen vill bygga en moské; hur den ska finansieras är fortfarande oklart men mycket tyder på att islamistiska stater kommer hjälpa till i ett försök att påskynda byggandet av ett kalifat i Europa. Boende i närheten har reagerat och Det fria Sverige, det svenska folkets intresseförening, genomförde förra året en dörrknackning i området för att få en bild över situationen.

Dan Erikssons egna ord om försöket att stoppa moskébygge i Karlstad och den "islamisering" som man insinuerar skulle vara målet med skapandet av de rasligt heterogena samhällena:

Citat:
Vårt mål är att stoppa moskébygget på Rud i Karlstad, och vi kommer använda alla lagliga till buds stående medel för att göra detta. Är det så att politiker fortsätter stötta islamisterna och till slut godkänner ett bygglov när alla juridiska vägar att stoppa bygget är uttömda, så ska det åtminstone ha kostat väldigt mycket tid och pengar för så väl islamister som byråkrater.

Vi har ännu inte den politiska makten att stoppa islamiseringen av Sverige, men det betyder inte att vi inte redan nu kan agera med alla de medel som finns. Tack vare våra tusentals medlemmar och våra jurister som arbetar pro bono för föreningen kan vi bedriva en aktiv kamp mot islamisering och folkutbyte även utan politiska mandat.

Fler av Dans ord om att riksdagen arbetar för muslimska syften:

Citat:
Det är uppenbart att islamisternas bygglov inte lever upp till de krav som ställs, och trots politikernas försök att underlätta för en jättemoské på Rud är hålen i ansökan alldeles för stora.

Vi anser så klart att inga moskéer överhuvudtaget ska upprättas på svensk mark, men så länge vi inte har den politiska makten att förändra det, och så länge politikerna i Karlstads kommun och Sveriges riksdag fortsätter arbeta för en islamisering, får vi använda alla till buds stående medel.

Våra jurister har återigen gjort ett hästjobb och vi kan vara oerhört tacksamma att Det fria Sverige förfogar över sådana fantastiska medlemmar.

Jämför detta med hur det låter när man gör uttalanden om judar. Judiska intressen beskrivs inte ligga bakom det mångetniska samhället, judar beskrivs här närmast som några loja zigenare som håller sig för sig själva i bakgrunden och som orättvist får smaka på konsekvenserna av "det nya Sverige":

Citat:
Senaste veckan har det varit mycket snack om ”antisemitismen” i Malmö, och jag ser även att så kallade ”Sverigevänner” ylar med i hur hemskt det är...Det ligger inte i svenskarnas intresse att flytta fokus från svenskfientlighet till ”antisemitism”...

Ni som tror att ni kan ”vinna” genom att spela med och lägga fokus på hur dumma muslimer är, genom att visa hur synd ni tycker om judarna i Sverige, gör svenskarna en otjänst. Ni går i slutändan svenskfientlighetens ärenden, även om jag är övertygad om att det inte är er avsikt.

Rapporter om ”antisemitiska” attityder i Malmö bör bemötas med att dels förklara att detta är den tragiska men naturliga konsekvensen av det mångetniska samhället, dels med att det avgörande är hur svenskarna drabbas. Den som påstår sig vara Sverigevän eller svensk nationalist bör alltid ha svenskarnas intresse för ögonen.

När såg du senast judiska intresseorganisationer oroa sig över svenskfientligheten? När senast såg du judiska tidningar gå ut och varna för att de vita folken är på väg att bli minoriteter i västvärlden? Det händer inte, eftersom dessa aktörer har judarnas bästa för sina ögon, och det är inget konstigt i det.

Svenskarna måste förstå spelreglerna och sluta försöka vara allas räddare. Om inte vi står upp för vårt folk, vem ska då göra det?

Det är tydligt vilka man riktar fränast kritk mot, åt vilket håll det lutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in