2022-02-12, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte för ett ögonblick att han offrade sig själv för HD. Han övertalades eller tvingades att ta sitt usla liv.
Ja, ofrivilligt så skyddade han HD, på domedagen valde han inte, det var nog redan färdigplanerat, om utfallet skulle bli dömd i hovrätten.
Han var ständigt övervakad av Soa, fd svärfar.
Citera
2022-02-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har jag svårt att tro. Att han skulle på något sätt blivit 'tvingad' till det alltså. Däremot tror jag inte att hans uppblåsta ego klarade att inse att alla inkl döttrarna, som sett upp till "nattens riddare" nu skulle se med vämjelse och äckel på honom. Jag tror att han övervägt detta noga, ifall han skulle bli fälld.

Ja, det är jag helt övertygad om också. Att kontroll-människan Stefan Inte skulle haft en plan förefaller mig totalt osannolikt.
Citera
2022-02-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Ni är ju helt besatta av detta.
Är ert mål att någon åklagare ska ta upp målet igen? Vad är ert syfte med att sitta dag ut och dag in och älta detta? Har ni efter era undersökningarna nog med bevis får ni väl polisanmäla HD!?
Lycka till!

Ja du här snackar vi fanatiker, dessa halvhjärnor kommer med rena trådsanningar om och om igen, inte nog med att hon har mördat lena hon har lyckats ta livet av maken också och som löken på laxen så lyckas hon ta mej fan att blåsa ungarna på deras arv också.
Citera
2022-02-12, 01:07
Medlem
Citat:
Tror inte för ett ögonblick att han offrade sig själv för HD. Han övertalades eller tvingades att ta sitt usla liv.

Det tror jag också, precis som i mafia 3 så tar HD ett beslut där SOA tar SD ut i naturen och avrättar honom. Allt för familjen. förutom att Hanna blåser sina ungar på arvet och drar till Spanien och barnen lever kvar i misär och elände.
Citera
2022-02-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, ofrivilligt så skyddade han HD, på domedagen valde han inte, det var nog redan färdigplanerat, om utfallet skulle bli dömd i hovrätten.
Han var ständigt övervakad av Soa, fd svärfar.

Jävligt konstigt att du ser detta men inte åklagare eller polisen, just ja du är ju superbullen som ser alt.
Citera
2022-02-12, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har läst och hört varav jag påminner om när HD troligen började tröttna på sitt dubbelspel och tyckte de kunde väcka åtal för mord så hon slapp honom...

Kom gärna med belägg för dina påstående, du vet väl att Hanna är avförd från utredningen eller har det gått förbi dej och dina vapendragare.
Citera
2022-02-12, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
När det kommer till team är en part dominant.

HD är höjd över skyarna som om hon satt på en piedestal, drömkvinnan och mor till hans barn. Han är omskakad och gråter floder enligt både HD och LW.

Efter skilsmässan.

HD påtalar att det brukar bli som hon vill - både vad det gäller i huset och ang resan.
För att hon känner honom, även om han må ha ett mer bombastiskt beteende externt.
Han byter även skepnad när hon är med.

Oavsett mer tillbakadragen, mer tystlåten så kan hon även ta i externt, tex som när hon troligen upplever kritik. Upplevs oempatisk, svartmålar och visar ingen förståelse.

Hon är driftig, så hennes medicinering var effektiv.
"Ja, har medicin som hjälper .... Har varit till akut psyk och fått medicin som ska hjälpa mig genom dagarna utan att dö av ångest.
(HD till JG, 20 maj, Ab 165)

Hon initierar storstäd 25e, har kontakter om att vilja ha beslag tillbaka 28e (klätterutrustning, dator, mobil och bil) och sen får JS hämta henne när SD anhålls och häktas för lekdag. Hon har tydligen kontakt med hans advokat också eftersom hon säger att hon berättat för TB utifrån "vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna."

JS i TR:
"Hon svackade en hel del men kliver ganska snabbt ur svackor."

Hon försöker stänga ner tråden - men har inga problem med att lämna ut namn på andra.
Det är ju inte bara blodig sex som HD planterar.

Hon vill visa att "det finns våldsamma personer som rör sig runt henne" och tar i rejält.
Hotfull, provocerande, kapabel att bli fysiskt våldsam, använt fysiskt våld och dessutom hotat.
Senast redigerad av develi 2022-02-12 kl. 01:32.
Citera
2022-02-12, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Kom gärna med belägg för dina påstående, du vet väl att Hanna är avförd från utredningen eller har det gått förbi dej och dina vapendragare.
HD hade kunnat häktas i ett tidigare skede som skäligen misstänkt.
Mord är som sagt färskvara ang både vittnen, minne, risk för undanröjande av spår och viktig konfrontation - för att inte tala om husrannsakan.
Det åligger en åklagare att fatta beslut.

Det är värdelöst ang blodspår nästan 1.5 år senare, vilket hundförare inhämtad fr Sthlm påtalar.

... Förutom att glömmer de vinden som är lika undermåligt dokumenterat som alla andra krimprotokoll. Varenda förråd ska givetvis kontrolleras vid en husrannsakan.

Exakt allt jag nämnt är visat via citat och hänvisning till bilaga ang att HD är manipulativ och ljuger.
Så vill du veta nåt speciellt så får du konkretisera skede.
Senast redigerad av develi 2022-02-12 kl. 01:32.
Citera
2022-02-12, 05:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har läst och hört varav jag påminner om när HD troligen började tröttna på sitt dubbelspel och tyckte de kunde väcka åtal för mord så hon slapp honom...
Citat:
Ett av "mina påstående".

HD till väninnan TB i mars/april 2019:
"skönt om det väcks åtal, då slipper jag honom"
(ab 150)
Citera
2022-02-12, 07:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Kom gärna med något som inte stämmer in på det som develi mfl. lägger Hanna till last.
Ett argument som gör att allt raserar så gör du iaf min dag
Citera
2022-02-13, 01:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Typ så, ja.
Hon klarade sig hela vägen.
Makalöst!
Det är ett fascinerande uttryck.
Det motsäger nämligen det mesta av hennes intensiva, roliga umgänge med SD, hennes väna framtoning och kärleksfulla sms.

Faktum är att hon kör samma oförändrade rara stil mot SD långt efter detta uttalades (umgänge, sms) likaväl som innan mordet.

En annan intressant mening är när SD varit hos HD och är på väg till förhör 15 maj och hon sitter hemma och våndas.

Han skrev att han träffat LW igår eller förrgår och säger även att han raderar löpande (i.e står och fotar frenetiskt utanför polishuset som en galning) och nåt irrationellt om FTF.

Hon svarar rätt malplacerat:
"Vad de än säger så finns jag här. Hör av dig. "

Noll följdfrågor om LW, noll följdfrågor om varför han raderar.

Innan mordet gjorde hon sig påmind titt som tätt om sin existens till SD på ett snarlikt sätt.
Att hon fanns i hans liv, att hon saknade honom, tänkt på honom, hjärta hit och dit.

Vad än polisen kommer påstå. Så finns HD för SD.
Med tanke på hur hon roar sig med JS är hon ju inte den mest stabila klippan att lura sig mot.

När han sen frias i TR 2020 åker de till Dalarna ihop 19-24 maj. Det har hon ordnat med.

Systerhax:
Jag har förmånen att ha släkt som har stuga i Idre fjäll och nu blev det några dagar där när det blev långledigt från jobbet. Hur fantastiskt är inte vårt land? Snötäckta fjäll, fina vandringsleder upp på topparna med vyer som inte går att beskriva. Att sen bara sätta sig ute i solen och njuta av allt utan stress till något annat är lyx. Givetvis blev det en och annan burk. 😊 När det var dags att åka hem blev det ett stopp i Mora för att logga stjärnan och annat kul som kom i vår väg.
https://www.geocaching.com/geocache/GC57GNE_kasen-10-hastskobacken-vid-sausvagen

Hon är jävligt konstig.
Citera
2022-02-13, 02:46
Medlem
Citat:
Det är ett fascinerande uttryck.
Det motsäger nämligen det mesta av hennes intensiva, roliga umgänge med SD, hennes väna framtoning och kärleksfulla sms.

Faktum är att hon kör samma oförändrade rara stil mot SD långt efter detta uttalades (umgänge, sms) likaväl som innan mordet.

En annan intressant mening är när SD varit hos HD och är på väg till förhör 15 maj och hon sitter hemma och våndas.

Han skrev att han träffat LW igår eller förrgår och säger även att han raderar löpande (i.e står och fotar frenetiskt utanför polishuset som en galning) och nåt irrationellt om FTF.

Hon svarar rätt malplacerat:
"Vad de än säger så finns jag här. Hör av dig. "

Noll följdfrågor om LW, noll följdfrågor om varför han raderar.

Innan mordet gjorde hon sig påmind titt som tätt om sin existens till SD på ett snarlikt sätt.
Att hon fanns i hans liv, att hon saknade honom, tänkt på honom, hjärta hit och dit.

Vad än polisen kommer påstå. Så finns HD för SD.
Med tanke på hur hon roar sig med JS är hon ju inte den mest stabila klippan att lura sig mot.

När han sen frias i TR 2020 åker de till Dalarna ihop 19-24 maj. Det har hon ordnat med.

Systerhax:
Jag har förmånen att ha släkt som har stuga i Idre fjäll och nu blev det några dagar där när det blev långledigt från jobbet. Hur fantastiskt är inte vårt land? Snötäckta fjäll, fina vandringsleder upp på topparna med vyer som inte går att beskriva. Att sen bara sätta sig ute i solen och njuta av allt utan stress till något annat är lyx. Givetvis blev det en och annan burk. 😊 När det var dags att åka hem blev det ett stopp i Mora för att logga stjärnan och annat kul som kom i vår väg.
https://www.geocaching.com/geocache/GC57GNE_kasen-10-hastskobacken-vid-sausvagen

Hon är jävligt konstig.

Lite var en understatement men ganska framgångsrik och målinriktad.
Senast redigerad av Remark 2022-02-13 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in