2022-02-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Man behöver inte vara valberedare i Ryssland för att veta att Putin bestämmer valresultatet. Tvärtom så lever man i stark förnekelse om man förnekar detta.

Förnekar man att USA är en demokrati och att Ryssland är en diktatur så har man blandat ihop begreppen.

Jag anser det är same shit och att bägge är skit men som tur är behöver jag bara svara på såna här skitinlägg istället för dåliga frågor på tv!
Citera
2022-02-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att galna diktatorer kan ha många anhängare är inget konstigt. Det finns det otaliga historiska exempel på. De är likt förbannat galna diktatorer.
Ska jag tolka dig som att de flesta som röstar i Ryssland vill ha en galen diktator enligt dig?
Citera
2022-02-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En diskussion om invandring, feminism och liberalism i största allmänhet är OT.

Tråden handlar om varför Jimmie inte vill svara på om han föredrar Putin eller Biden. Svaret är såklart att han föredrar Putin men det är alldeles för kontroversiellt att säga i Sverige. Där kommer nämnda ”åsiktskorridoren” in. I ett sunt och öppet samhälle ska man självklart kunna säga att man föredrar Putin framför Biden.

Du kan väl svara på mina frågor i PM annars tycker du att kritiken mot Sveriges utveckling är ologisk?
Har massinvandringen, radikalfeminismen och liberalismen varit positivt för Sverige?
Vad är det det i så fall som varit så bra med detta?

Åkesson föredrar ingen av dem oavsett vilka fantasier du har.
Citera
2022-02-17, 15:57
Medlem
Citat:
Det finns inga riktiga val i Ryssland, nej. Ryssland är som alla vet numera en diktatur. Det amerikanska valsystemet kanske inte är perfekt utformat, men det är ett demokratiskt val i vilket folket får välja ledare.

Anser man att demokratin är samhällets viktigaste grundbult, vilket alla partiledare utom Jimmie gör, så föredrar man Biden över Putin alla dagar i veckan. Detta var i praktiken en fråga om hur högt Jimmie värderar demokratin, och eftersom han inte kunde svara på den så blev han bortgjord.

Varför ljuger du för?
Åkesson sa ju att han föredrar det amerikanska systemet.

Ni vänsterliberala dårar kan ju enbart en sak nämligen att ljuga om precis allting.
Citera
2022-02-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Håller med om att det är illa när han inte kan svara på en ssådan enkel fråga. Även Lars Ohly hade samma problem när han fick välja mellan Castro och Bush. Tycka vad man vill om Bush, men även där borde valet för alla som vill se demokrati vara enkelt.

Skillnaden är att det du nämner är diktatorer som man inte kan välja bort. Nu stod valet mellan en person som sett till att knipa sig fast vid makten så att han är svår att välja bort och en som man faktiskt kan byta ut om om man ogillar honom. Valet borde då vara lätt, oavsett vad man tycker om Biden.

Det är inte alls spec. konstigt. Den "starka ledaren" är en ledare du inte kan välja bort och som försöker haltar kraftigt när det gäller demokratin.

Åkesson valde ju det amerikanska systemet, kan ni inte läsa innantill.
Han uppskattar dock varken Biden eller Putin som ledare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ja, här:

https://twitter.com/sdriks/status/1494281974206324742
https://twitter.com/sdriks/status/1494296605868146688

Men är det helt rimligt i det fallet eftersom de står så långt ifrån Trump politiskt?
Jag ser det som en självklarhet att som socialdemokrat föredra Trump över Putin på alla plan, i synnerhet år 2018 då Trump ännu inte börjat babbla om valfusk.

Men jag antar att man som statsminister måste vara diplomatisk i sina svar och inte bara kan dissa en annan världsledare hur som helst.
Citera
Medlem
ENTPs avatar
Valrörelsen är igång och sossesvinen har inte stängt trollfabriken ser jag.
Citera
2022-02-17, 16:02
Medlem
HC47s avatar
Frågan är korkat ställd och inte värd ett svar. Löfven och Lövin hanterade liknande fråga (fast då Trump och Biden) vid tidigare tillfällen, vilket var helt korrekt. Däremot gjorde Åkesson bort sig lite genom att säga "det beror på kontexten". Han skulle avfärdat frågan rakt av då den är barnslig, korkad och bara genomusel "journalistik". Han borde fatta att medier kommer spinna detta så in i helvete, trots att han i slutet sa att han föredrar USA's system framför Rysslands.

Jag hade personligen vägrat svara på frågan. Det betyder inte att jag anser att Biden och Putin är "lika dåliga".
Citera
2022-02-17, 16:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det finns inga riktiga val i Ryssland, nej. Ryssland är som alla vet numera en diktatur. Det amerikanska valsystemet kanske inte är perfekt utformat, men det är ett demokratiskt val i vilket folket får välja ledare.

Anser man att demokratin är samhällets viktigaste grundbult, vilket alla partiledare utom Jimmie gör, så föredrar man Biden över Putin alla dagar i veckan. Detta var i praktiken en fråga om hur högt Jimmie värderar demokratin, och eftersom han inte kunde svara på den så blev han bortgjord.

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Håller med om att det är illa när han inte kan svara på en ssådan enkel fråga. Även Lars Ohly hade samma problem när han fick välja mellan Castro och Bush. Tycka vad man vill om Bush, men även där borde valet för alla som vill se demokrati vara enkelt.

Ni som verkar tycka att frågan är bra?!
Vad gäller den egentligen?
För vad ska man välja personen?
Som hypotetisk ledare i Sverige? Som samarbetspartner? Som middagsgäst? Som världsledare?

Jag fattar inte vad frågan gäller. Hjälp mig!
Citera
2022-02-17, 16:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Ska jag tolka dig som att de flesta som röstar i Ryssland vill ha en galen diktator enligt dig?

Jag antar att de som röstar på Putin stödjer hans politik och gillar honom som person.
Senast redigerad av JeffDavis 2022-02-17 kl. 16:19.
Citera
2022-02-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Putin hade ihjäl 150 000 civila i tjetjenienkriget han använder kemstridsmedel i England har startat krig i Ukraina där det dött åtminstone 15000 ukrainare hittills osv osv.
Det är killen du försvarar. såna som dig brukade man sätta på anstalt.

Men du din jävla dåre den enda som ska sitta på en anstalt här är ju du.
Läs lite historia det behövs uppenbarligen nu har någon annan förklarat vad USA pysslar med runt om i världen så läs det istället.

För övrigt så är du ett slöseri med syre och resurser.
Köp ett rep och gör världen en bättre plats att leva på.
Citera
2022-02-17, 16:08
Medlem
trickydicks avatar
Och Isabella Lovin kunde inte välja mellan Trump och Putin
https://twitter.com/hanifbali/status/1494302937622982659?s=21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem