2022-02-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Det finns inga riktiga val i Ryssland, nej. Ryssland är som alla vet numera en diktatur. Det amerikanska valsystemet kanske inte är perfekt utformat, men det är ett demokratiskt val i vilket folket får välja ledare.

Anser man att demokratin är samhällets viktigaste grundbult, vilket alla partiledare utom Jimmie gör, så föredrar man Biden över Putin alla dagar i veckan. Detta var i praktiken en fråga om hur högt Jimmie värderar demokratin, och eftersom han inte kunde svara på den så blev han bortgjord.

Håller med om att det är illa när han inte kan svara på en ssådan enkel fråga. Även Lars Ohly hade samma problem när han fick välja mellan Castro och Bush. Tycka vad man vill om Bush, men även där borde valet för alla som vill se demokrati vara enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Så otroligt fånigt. Svaret kan faktiskt vara "ingen av dom". Varken Saddam Hussein eller Pol Pot. Varken Hitler eller Stalin.

Skillnaden är att det du nämner är diktatorer som man inte kan välja bort. Nu stod valet mellan en person som sett till att knipa sig fast vid makten så att han är svår att välja bort och en som man faktiskt kan byta ut om om man ogillar honom. Valet borde då vara lätt, oavsett vad man tycker om Biden.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker också det är konstigt hur man inte kan välja mellan en dement pedofil och en stark ledare.

Det är inte alls spec. konstigt. Den "starka ledaren" är en ledare du inte kan välja bort och som försöker haltar kraftigt när det gäller demokratin.
Citera
2022-02-17, 15:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför säger alla att han väljer Putin när han säger att han inte väljer någon av dem?

Vad är det för en medveten misstolkning?

Åkesson hatarnas metod. Är du inte emot Putin är du för Putin. Vägrar du svara är du för Putin. Vägrar du tycka att dementa Biden är bäst är du för Putin. Och så vidare.
Citera
Medlem
Västkustskts avatar
Isabella Lövin(MP) tyckte samma sak som Åkesson.

https://twitter.com/sdriks/status/1494296605868146688
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Så Magdalena Andersson vem väljer du mellan Viktor Orban eller Vladimin Putin?

Skillnaden är ju att Orban på ganska goda grunder enligt vissa medmonterar demokratin. Då är Tatcher och Putin mer rättvist.
Citera
2022-02-17, 15:34
Medlem
BorgeHs avatar
Jag tycker Jimmie skulle ha rest sig och sagt att du kan sitta kvar här och flamsa och tramsa resten av tiden själv. Jag trodde vi skulle prata om viktigare frågor, som svensk politik.

Sedan skulle han gått därifrån.
Citera
2022-02-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Så du har arbetat som valberedare i Ryssland? Jag gillar inte Ryssland direkt finns mycket som är skit framför allt historiskt men det innebär inte att jag gillar USA heller! Lika mycket skit från bägge håll!
Om man anser att det är demokrati för att man kan rösta på 2 kandidater som köpt sin position så vet man nog inte vad demokrati är!
Man behöver inte vara valberedare i Ryssland för att veta att Putin bestämmer valresultatet. Tvärtom så lever man i stark förnekelse om man förnekar detta.

Förnekar man att USA är en demokrati och att Ryssland är en diktatur så har man blandat ihop begreppen.
Citera
2022-02-17, 15:37
Avslutad
Dessa idiotfrågor visar ju bara hur korkade journalister är och allmänheten.
Han sade ju uttryckligen att han ville ha väst demokrati om man skulle jämföra.
Hur i en kontext kan man välja någon som man inte ens har träffat.
Så om man MÅSTE välja så:
Biden är ju en idiot som är en marionett bara.
Putin är smart och det är HAN som bestämmer.
Då e det fan så mycket mer smartare o samtala med Putin.
Då får man i alla fall riktiga svar.
Citera
2022-02-17, 15:42
Avslutad
Om detta är nivån på årets valrörelse så kan man lika ställa in alltsammans. Så otroligt infantilt.
Citera
2022-02-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Putin hade ihjäl 150 000 civila i tjetjenienkriget han använder kemstridsmedel i England har startat krig i Ukraina där det dött åtminstone 15000 ukrainare hittills osv osv.
Det är killen du försvarar. såna som dig brukade man sätta på anstalt.
Och hur många har USAs presidenter haft ihjäl i sina "världspoliskrig"...
Du är väl inte gammal nog att minnas 1991 och upptakten av irakkriget.
Eller vietnamkriget. Eller kriget i kambodja.
Det är inte lätt att vara ung, men USA är inte på något sätt felfria bara för att du växt upp med cola zero.
Citera
2022-02-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Har du någon källa på att de inte kunde välja mellan Trump och Putin?
Ja, här:

https://twitter.com/sdriks/status/1494281974206324742
https://twitter.com/sdriks/status/1494296605868146688

Men är det helt rimligt i det fallet eftersom de står så långt ifrån Trump politiskt?
Citera
2022-02-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Åkesson hatarnas metod. Är du inte emot Putin är du för Putin. Vägrar du svara är du för Putin. Vägrar du tycka att dementa Biden är bäst är du för Putin. Och så vidare.
Ja, han sade aldrig att han är för Putin utan att han är emot båda två.
Citera
2022-02-17, 15:45
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Skillnaden är ju att Orban på ganska goda grunder enligt vissa medmonterar demokratin. Då är Tatcher och Putin mer rättvist.

Varför är det VIKTIGT? Det är ju så jävla barnsligt. Hitler gjorde en del bra saker, medan Nixon gjorde en del dåliga saker. Känner jag mig tryggare som väljare när jag har fått veta svaret på Putin eller Thatcher, eller måste jag få veta utfallet av Thatcher och Reagan, Thatcher och Mao?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in