2022-02-17, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Bra analys. Dessa ”nationalister” har ingen moralisk kompass. Och deras historiska kunskaper ringa. Tangentbordskrigare som skita på sig i krig. Vuxna Blöjbarn. Avskyr dem
Du menar som sossar i allmänhet då?
Hur var det nu med Hitlers käcka skidtrupp som fick åka tåg genom Sverige till vinterspelen i Norge...?
Eller vänta nu - det var inget vinterspel, det var ju en invasion. Och skidåkarna var soldater.
Kompass var det ja...
Citera
2022-02-17, 14:43
Medlem
guderis avatar
Fan är det små bebisar som håller på eller?

"Vem väljer du, mamma eller pappa"
"Du måste välja nån, du får inte säga pass"

Sånt där höll jag och mina syskon på med när vi var runt 5-6 år, varför sitter svenska journarlister och ställer fåniga frågor om pest eller kolera till svenska politiker.

Varför måste en politiker ta ställning mellan en diktator och en total ideologisk motståndare som råkar vara vald?

Fjantmänniskorna måste fan ta och växa upp snart...
Citera
2022-02-17, 14:46
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden

Åkesson valde ingetdera vilket var mycket klokt. Inför valet 2018 fick Löfvén samma fråga och han gav samma svar som Åkesson.
Citera
2022-02-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Putin mördar folk och startar krig ditt lilla landsförrädar as.

Macron importerar terrorister och mördar på så vis sina medborgare och skapar ett otryggt samhälle.
Att förstöra sitt land med massinvandring hur ör det bättre än vad Putin gör?
Biden och USA krigar mer än Putin och skapar strömmar av ekonomiska migranter till Sverige och övriga Europa.

Landsförrädare och as kan du vara själv din jävla nolla.

Alla dessa ledare är negativa för vanligt folk vilket har blivit smärtsamt tydligt.
Putin är mer ärlig med vem han är som människa medans Macron är en ulv i fårakläder.
Citera
2022-02-17, 14:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Tycker du att massinvandringen, radikalfeminismen och liberalismen samt en låt gå attityd oavsett vad har fungerat bra i Sverige?
Bland det mest negativa som inträffat i Sveriges historia enligt mig.

Är en Prideparad verkligen vettigt bland barnfamiljer? Det är helt sjukt om man frågar mig.

Sverige har spårat ur och en röst på SD är en proteströst, en sunt reaktion på vad någon i tråden beskrev som Sodom och Gomorra.

Jag vill inte ha ett ryskt samhälle eller ett amerikanskt. Men gråskalor är inget för människor som du. Det är antingen ett Sverige av idag eller diktatur och död, inga mellanting.

Jag vet inte om du har rest mycket i världen men jag har rest mycket och jag kan informera om att Sverige är extremt i världen. Lämnar man aldrig landet så märker man inte det. Det är som en våt filt över allting plus en extrem låt gå attityd vad gäller mycket allvarliga samhällsproblem, problem som växer med noll lösningar. Lägg till det sjuka konsensustänket och åsiktskorridoren på det.
Det är ett mycket dysfunktionellt samhällsklimat.

En diskussion om invandring, feminism och liberalism i största allmänhet är OT.

Tråden handlar om varför Jimmie inte vill svara på om han föredrar Putin eller Biden. Svaret är såklart att han föredrar Putin men det är alldeles för kontroversiellt att säga i Sverige. Där kommer nämnda ”åsiktskorridoren” in. I ett sunt och öppet samhälle ska man självklart kunna säga att man föredrar Putin framför Biden.
Citera
2022-02-17, 14:48
Medlem
Hade hade inga problem att välja mellan två system:
"USA är en västerländsk demokrati och Ryssland är inte det. Utan Ryssland är ett auktoritärt samhälle i dag och utvecklas ännu mer i den riktigt. Självklart väljer jag USA:s samhällssystem framför det ryska."

Däremot att välja mellan två individer och i kontexten "ett auktoritärt samhälle" är ju Putin ett givet val medan Biden förmodligen har lättare att hantera "en västerländsk demokrati".

Men det är för komplicerat att hantera för journalister och andra politiker.
Citera
2022-02-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
har dom frågat alla partiledare samma sak?

eller varierar det mellan partierna?

typ annie lööf får kanske frågan vilken hon skulle välja mellan hitler och stalin?

Medierna har ringt till Kristersson och Andersson och båda kritiserar Åkesson. Är själva team Biden.

Källa: Omni.se
Citera
2022-02-17, 15:04
Medlem
halaltarzans avatar
Men det är väl egentligen skit samma vad Åkesson tycker i den frågan, han bör nog bekymra sig mer om vad hans eventuella väljare tycker om att han ev. lierar sig med Reinfelds parti.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-02-17 kl. 15:17.
Citera
2022-02-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Macron importerar terrorister och mördar på så vis sina medborgare och skapar ett otryggt samhälle.
Att förstöra sitt land med massinvandring hur ör det bättre än vad Putin gör?
Biden och USA krigar mer än Putin och skapar strömmar av ekonomiska migranter till Sverige och övriga Europa.

Landsförrädare och as kan du vara själv din jävla nolla.

Alla dessa ledare är negativa för vanligt folk vilket har blivit smärtsamt tydligt.
Putin är mer ärlig med vem han är som människa medans Macron är en ulv i fårakläder.

Putin hade ihjäl 150 000 civila i tjetjenienkriget han använder kemstridsmedel i England har startat krig i Ukraina där det dött åtminstone 15000 ukrainare hittills osv osv.
Det är killen du försvarar. såna som dig brukade man sätta på anstalt.
Citera
2022-02-17, 15:10
Medlem
score!s avatar
Citat:
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden

Idiot. Han väljer demokrati före diktatur säger han själv. Har du problem att förstå?
Citera
2022-02-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du är ute och cyklar. Jag är inte emot ryssar per se, utan deras nuvarande regim. Och det är ganska självklart att en regim som mördar oppositionella, skjuter och förgiftar dem, hotar sina grannländer och försöker styra och mästra med dem vad de får och inte får göra, inte är särskilt trevlig.
Och du är säker på att det är regimen? Du inser att putin är väldigt poppis i Ryssland?
Citera
2022-02-17, 15:14
Medlem
Varför säger alla att han väljer Putin när han säger att han inte väljer någon av dem?

Vad är det för en medveten misstolkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in