2022-02-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Herregud! Ärkopuckot Jimmie Åkesson kan inte välja mellan Sveriges ärkefiende och USAs president. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj2Wbw/jimmie-akesson-vagrar-valja-mellan-putin-och-biden

demokrat biden ? jo tjena.

problemet med idioter idag är att man tror att vuxna människor behöver välja mellan 2 idioter. det behöver man verkligen inte, och är man inte smart och självständig så blir man kränkt över detta. Finns många fall där jag skulle välja putin över biden och jag HATAR putin. konstigt va

sen tycker jag att det är bortom all kritik att man spenderar 15 minuter på att välja mellan 2 sidor i ett prog som heter 30 minuter när vi har alla dom problem i samhället idag. gillar anders men idag so skämde han verkligen ut sig som en idiot
Citera
2022-02-17, 10:56
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Varför har folk hakat upp sig på detta?

El och bränslepriser skjuter i höjden, det grova våldet eskalerar, rättsväsendet är i fritt fall och Sverige skämmer ut sig bland OECD-länderna. Då är folk plötsligt besatta av vad en partiledare anser om Biden och Putin.

Ja, det säger ju mer om dessa människor.

Ja varför ägnade sig inte programledaren åt att ställa frågor som mera berör vanliga svenska väljare och där svenska politiker faktiskt kan påverka situationen? De skyhöga bränslepriserna som slår ut företag och hotar svensk livsmedelsproduktion, de skyhöga elpriserna som bokstavligt tvingar pensionärer och låginkomsttagare från sina hem, trots ett av de högsta skattetrycken i EU har bland lägsta antalet vårdplatser, en skola som trots stora resurser underpresterar jämfört med andra länder, allt gängvåld och skjutande etc etc.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Åkesson borde ha svarat: "Jag föredrar Putin eftersom han vann makten genom stödet från 60% av väljarna, till skillnad från Biden kom till makten via valfusk".

Holmberg: Vem väljer du, Hitler eller Stalin?

Jimmie: Öööh, vet inte, Hitl.... nä Stalin förresten.

Holmberg: Jaså, du är Stalinist alltså!? Är inte det problematiskt med tanke på hur många som mördades?

Aftonhorans krigstubriker: SD-ledaren hyllar Stalins massmord i TV-intervju.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmunk
Du skrev att Ryssland terroriserade Sverige på 1700-talet då svarade jag att katoliker som Joe Biden var förbjudna i Sverige på den tiden fram tills för 70 år sen. Intressant att alla svenskar blivit så prokatolska helt plötsligt när katoliker som Biden (Justin Tredaue och Boris Jonson) attackerar våra allierades folk. Men det är ju viktigare att stå upp för Ukraina tydligen
Ja, men har jag någonsin sagt att Sverige var ett perfekt land på 1700-talet? Endast protestantismen var tillåten här då, det är ju allmänt känt. Förstår fortfarande inte vad detta faktum tillför denna diskussion.
Citera
2022-02-17, 10:57
Medlem
Som att fråga Magdalena eller Lövfen "Trump eller Putin? "
Kan givetvis svara Trump med en liten förklaring om att det går att rösta ut honom i ett demokratiskt samhälle och bla bla bla

Men självklart hade Magdalena eller Lövfen svarat exakt som Åkesson gjorde här.
"Ingen utav dom"

Det är så man bör svara som politiker om man får en fråga om att välja mellan 2 grejer/personer man inte sympatiserar med eller ens väljare sympatiserar med.

Jävla dagisnivå, så man frågade sina kompisar på dagis och lågstadiet.

Kalle: Sålmannen eller Batman?

Olle: batman

Kalle: det tycker inte jag Stålmannen hade vunnit i en fight, du är bajs

Olle: Jag är inte bajs alls, ska säga till fröken att du sa så
Citera
2022-02-17, 10:58
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Hon har fått den frågan, nu i efterhand:

Hon ger samma svar som Åkesson "en demokrati som valt sin president", men hon föredrar inte Trump. Det är lika skickligt svarat som Åkessons.

Men Anders var rätt bedrövlig igår tycker jag. Fan vad han tjatar. Han har ett par frågor han skall "borra" ner sig i oavsett utkomsten.

Balansen mellan väst och öst är tillför att förhindra krig.
Citera
2022-02-17, 10:59
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Så du sitter med ett facit, vad som är rätt och fel?

Jag anser att Biden är en långt farligare ledare, globalt sett, även fast han råkar vara vald. Med detta sagt så jag definitivt inte en Putin-anhängare, hans tid vid makten har spätt på korruptionen i Ryssland.

Du är inte ensam om att ogilla SD, men att kalla det för Rysslands-vänligt är nog att ta några steg för långt. På vilka grunder skulle SD vara ryssvänliga?

Socialdemokraterna var väldigt underdåniga mot Sovjetunionen, utan för den skull bli kallade sovjet-vänliga av etablissemanget.
Jag ogillar i grunden inte SD, de har framfört mycket som är bra för Sverige. Däremot är jag skeptiskt till deras rysslands-vurmande, som jag inte heller tror är någon valvinnare för dem.
Citera
2022-02-17, 11:00
Medlem
Att Åkesson inte vill välja mellan Putin och Biden, ok.
Men att han inte kan välja mellan Putin och Macron är allvarligt.
SD håller på att fullkomligt göra bort sig i stort sett i alla utrikesfrågor.
Sedan att inte bevilja Ukraina EU-pengar är bara ett bevis på SD idioti
Citera
2022-02-17, 11:01
Medlem
Stones avatar
Pissavsnitt.

Åkesson sitter samland och Anders ser frustrerad ut. 1-0.

Flyktring frågan, Akesson står pall medans Anders flamsar runt frustrerad för ett svar som passar sin egen bild.

Vidare, om Ryssland är så hemskt odemokratiskt varför köper Europa gas från Ryssland? Skulle det inte köpas av demokratiska USA? Varför importerar vi varor från Kina när vi kan köpa det från en demokrati någonstans i världen. Det är detta hyckleri som jag vänder mig emot.
Senast redigerad av Stone 2022-02-17 kl. 11:05.
Citera
2022-02-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Hellre Putin än Biden alla dagar i veckan!
Inga fler HBTQ+BBQ parader eller indoktrinering av våra barn med vänsterflum.

Du tycker så illa om homosexuella att du hellre avskaffar demokratin?

Ja, det låter ju som en rimlig anledning till diktatur.

Gällande frågan så tycker jag egentligen inte att Jimmie gör bort sig. Dum jävla fråga att ställa.
Citera
2022-02-17, 11:03
Medlem
Svårt val. Putin är iallafall populärare i Ryssland än vad Biden är i USA, tänkvärt.
Citera
2022-02-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Att Åkesson inte vill välja mellan Putin och Biden, ok.
Men att han inte kan välja mellan Putin och Macron är allvarligt.
SD håller på att fullkomligt göra bort sig i stort sett i alla utrikesfrågor.
Sedan att inte bevilja Ukraina EU-pengar är bara ett bevis på SD idioti

varför är det idioti att inte välja sida MOT ryssland i en konflikt om det nu skulle bli så ? Sverige har alltid varit neutrala, varför endra det nu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in