2022-02-17, 03:09
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Och båda jobbade väl med Nermin redan 2013 eller nåt sånt?

Jadå men nik var misstänkt för mordet på nermin, samma gäller omar el
Citera
2022-02-17, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille

Stämmer, han sålde N*rmin!

Därför träffades på dem parkeringen (Lindängen), han var bekväm utan väst och ensam men fick käka en massa bly. Ryktades om 25 skott?
Citera
2022-02-17, 09:17
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45

Därför träffades på dem parkeringen (Lindängen), han var bekväm utan väst och ensam men fick käka en massa bly. Ryktades om 25 skott?

Från fyra olika vapen
Citera
2022-02-17, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille

Reagerar isåfall på att det är konstigt hur god vän Nik är med Amin lala med tanke på hur nära vänner Sami lala och nermin var?
Citera
2022-02-17, 13:47
Medlem
Pandalina4s avatar
Noterade i bilaga 173 att Rawlager Encro är med, men inget id finns. Känns som han är någon nära Manolo då Manolo verkar rapportera om problem ev span till Rawlager.

Ser även att de informerar om att Enrco meddelande från Manolo endast är medtaget runt datum för tillslaget i maj. Tyder på att kommer fler åtal kan jag tycka, om han nu hittas.
Citera
2022-02-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Noterade i bilaga 173 att Rawlager Encro är med, men inget id finns. Känns som han är någon nära Manolo då Manolo verkar rapportera om problem ev span till Rawlager.

Ser även att de informerar om att Enrco meddelande från Manolo endast är medtaget runt datum för tillslaget i maj. Tyder på att kommer fler åtal kan jag tycka, om han nu hittas.
rawlager ?
Det har jag missat. Vilken sida?
Citera
2022-02-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Från fyra olika vapen

Då är det ju så klart ett gemensamt beslut från hans egna gruppering, K-falangen har inget med N*rmins mord att göra.
Citera
2022-02-17, 18:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Aktbilaga 173 innehåller chattar mellan acelawn och blackchoco.
Dessa konton har kopplats till Besnik Tahiri (Hbg) och Said Omar (Husby, Sthlm), båda två utevarohäktade. Said Omar beskrivs även i FUP Solna TR B 3845-21.
Den som vill veta mer om stockholmskopplingen till acelawn kan läsa det här inlägget.

Lite förvånansvärt att båda dessa grossister blev häktade så sent. Said Omar utevarohäktades 2021-05-19, Tahiri anhölls i frånvaro så sent som 2021-11-23.

Skewie, i denna är Rawlager med sidan 92-94 https://www.docdroid.net/M8XuXZH/sol...-encrochat-pdf . De är delvis samma personer (citerat inlägg ang Stockholmskoppling till detta fall) och encro alias som härjar i båda förundersökningarna. Jag blandade ihop vilken/vilket åtal det var. Sorry.
Citera
2022-02-17, 19:57
Medlem
Citat:
Skewie, i denna är Rawlager med sidan 92-94 https://www.docdroid.net/M8XuXZH/sol...-encrochat-pdf . De är delvis samma personer (citerat inlägg ang Stockholmskoppling till detta fall) och encro alias som härjar i båda förundersökningarna. Jag blandade ihop vilken/vilket åtal det var. Sorry.
Inget att vara sorry för!

Målet I Solna TR är starkt förknippat med denna tråd. Det målet handlar ju om de två grossisterna Said Omar i Husby och Si*mon i Hallonbergen som antagligen köpte amfetamin av Besnik Tahiri i Hbg månadsskiftet april / maj 2020. Denna narkotika verkar de sedan ha sålt vidare till Bandidos-medlemmarna Manolo och Ant*n B*rg, som i sin tur sålde en del av det till Karlstad. Även Bandidosmedlemman Jo*nas Ska*lman verkar ha varit involverad på ett hörn.

Citatet du hittade hade jag helt missat, det är ju citat från någon typ av gruppchat.
Manolo skickar ett citat till Ant*n B*rg där Al*i Kaha*dim i Vårbygänget tipsar om att de haft span på sig, rawlager undrar vilken typ av polis, Said Omar säger civilare.

Polisen hade old school span på flera av aktörerna längre ned i kedjan, första åtalen kom innan encroavlyssningen ens var avslutad.
Anto*n Berg blev dömd till 8,5 års fängelse jan 2021, innan Sim*on i Hallonbergen greps och innan Said Omar och Besnik Tahiri blev utevarohäktade. Småköpare och TP först, grossisterna sist.

Intressant att rawlafer dyker upp i alla möjliga affärer. Tack för att du pekade ut. Sorry till alla skåneintresserade för lite off topic,
Senast redigerad av Skewie 2022-02-17 kl. 20:39.
Citera
2022-02-17, 20:45
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45

Ja dom peppra honom nik, omar , omars kusin osv
Citera
2022-02-17, 20:45
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Inget att vara sorry för!

Målet I Solna TR är starkt förknippat med denna tråd. Det målet handlar ju om de två grossisterna Said Omar i Husby och Si*mon i Hallonbergen som antagligen köpte amfetamin av Besnik Tahiri i Hbg månadsskiftet april / maj 2020. Denna narkotika verkar de sedan ha sålt vidare till Bandidos-medlemmarna Manolo och Ant*n B*rg, som i sin tur sålde en del av det till Karlstad. Även Bandidosmedlemman Jo*nas Ska*lman verkar ha varit involverad på ett hörn.

Citatet du hittade hade jag helt missat, det är ju citat från någon typ av gruppchat.
Manolo skickar ett citat till Ant*n B*rg där Al*i Kaha*dim i Vårbygänget tipsar om att de haft span på sig, rawlager undrar vilken typ av polis, Said Omar säger civilare.

Polisen hade old school span på flera av aktörerna längre ned i kedjan, första åtalen kom innan encroavlyssningen ens var avslutad.
Anto*n Berg blev dömd till 8,5 års fängelse jan 2021, innan Sim*on i Hallonbergen greps och innan Said Omar och Besnik Tahiri blev utevarohäktade. Småköpare och TP först, grossisterna sist.

Intressant att rawlafer dyker upp i alla möjliga affärer. Tack för att du pekade ut. Sorry till alla skåneintresserade för lite off topic,

Inte alls Off Topic tycker jag, vi märker ju hur mycket kontakter och affärer som sker mellan personer i de olika städerna och då är det rätt bra att bredda lite i trådarna enligt min mening (för att få en bättre bild av hur allt hänger ihop)
Citera
2022-02-17, 20:46
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Reagerar isåfall på att det är konstigt hur god vän Nik är med Amin lala med tanke på hur nära vänner Sami lala och nermin var?

De spelar ingen roll vem som är nära med vem, det var ett gemensamt beslut o ta honom och många som blev lyckliga då halva malmö kritade av nermin hahahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in