2022-01-27, 02:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Snart blir det slut med CoD till Playstation i och med Microsofts köp av Activision.
De tre nästa CoD-spelen kommer till Playstation. Därefter är det slut. Eller; vi vet inte med säkerhet.

Citat:
Call of Duty’s next three games will hit PlayStation despite Microsoft’s Activision deal. PlayStation Call of Duty fans won’t have to jump to Xbox just yet.
Citat:
The acquisition isn’t expected to close until sometime in Microsoft’s 2023 fiscal year, which begins on July 1st and ends on June 30th, 2023.
If the acquisition goes through, we still don’t know if Microsoft plans to make the Call of Duty series Xbox exclusive long-term — and previous acquisitions show that the company is willing to take different approaches with its franchises. While Microsoft will only be releasing Bethesda’s Starfield on Xbox and PC, Minecraft remains available on many platforms.

https://www.theverge.com/2022/1/25/22901676/call-of-duty-sony-playstation-microsoft-xbox-activision-acquisition-deal
Senast redigerad av GormDenGamle 2022-01-27 kl. 02:10.
Citera
2022-01-27, 16:54
Medlem
Kraftfullare än Xbox Series? Ja.
Citera
2022-02-02, 00:28
Avslutad
Finns det någon sida som bevakar all lagerstatus på ps5?

Vet man när ps5 inte är bristvara? Gta6 kommer i slutet av året
Citera
2022-02-02, 09:53
Medlem
PK-befriads avatar
Stråtrövare har lagt beslag på alla exemplar av PS5 för att kunna sälja dem till överpriser.

Jag skulle hellre spela på PC men man blir tvungen att köpa den här skiten för att kunna spela Horizon Forbidden West.
Citera
2022-02-02, 11:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Stråtrövare har lagt beslag på alla exemplar av PS5 för att kunna sälja dem till överpriser.

Jag skulle hellre spela på PC men man blir tvungen att köpa den här skiten för att kunna spela Horizon Forbidden West.

Ja, scalpers får behålla sina ps5or. Jag köper när det finns på butik.
Citera
2022-02-02, 11:31
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

har du ingen ps4 då ? alltså ps5 släpps då och då men det är typ 50 ex åt gången så dom går åt direkt, dom flesta scalpas ju inte.....
Citera
2022-02-02, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katt93

Undrar med, blev lurad av en skitbutik på cdon så har nån någon mail lista eller så man kan signa upp så tar jag emot alla tips
Citera
2022-02-02, 11:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

har du ingen ps4 då ? alltså ps5 släpps då och då men det är typ 50 ex åt gången så dom går åt direkt, dom flesta scalpas ju inte..... själv orkar jag inte bry mig om ps5 nu känns inte som det är värt köpa en nu kan lika gärna vänta några år som med ps4 vem vet kanske kommer en ps5 slim en dag...
Citera
2022-02-02, 11:50
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
har du ingen ps4 då ? alltså ps5 släpps då och då men det är typ 50 ex åt gången så dom går åt direkt, dom flesta scalpas ju inte..... själv orkar jag inte bry mig om ps5 nu känns inte som det är värt köpa en nu kan lika gärna vänta några år som med ps4 vem vet kanske kommer en ps5 slim en dag...
Jo jag har en PS4 och spelet fungerar visst till det men kanske väldigt nedgraderat. Jag vill se alla bells och whistles som Horizon Forbidden West lär kunna visa på PS5.
Citera
2022-02-02, 11:59
Medlem
Tvonds avatar
Citat:

Har du inte bråttom och måste spela på release är det bara att vänta på PC releasen lär va ett år bort max. Hade själv tänkt vänta tills PC releasen då jag sålt min PS5.
Citera
2022-02-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katt93

Enligt en sökning på pricerunner verkar flera butiker ha den i lager, visserligen till rejäla överpriser.
Citera
2022-02-17, 13:34
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
När tror ni den kommer börja finnas i butik "som vanligt"? Jag vill köpa en men orkar inte jaga efter en eller betala sjukt överpris. Känns än så länge inte jättenödvändigt heller mtp. hur många nya spel som fortfarande släpps till PS4. Men jag vill ha 4K och känns ovärt att köpa en PS4 pro när PS5 finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in