2021-11-17, 11:54
Medlem
angelamerkels avatar
Många på Flashback tror sig veta bäst, och visst finns det en del skarpa sinnen här.

Med tanke på det skick Sverige är idag, vad hade du gjort om du fått vara diktator i landet idag så vi kan styra skutan på rätt håll igen?

Jag hade gjort det möjligt så även 15-åringar kan sättas i fängelse.

Därefter hade jag infört dödsstraff med hjälp av gaskammare för att verkligen avskräcka framtida brott.

Vad hade du gjort?
Citera
2021-11-17, 13:06
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad.

Utgången rubrik: Diktator för en dag

/Moderator
Citera
2021-11-17, 17:08
Medlem
CarlXIIs avatar
Hade gjort samma som alla andra: legaliserat. Och beskattat, vilket skulle ge mer resurser till ex vård.
Citera
2021-11-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Många på Flashback tror sig veta bäst, och visst finns det en del skarpa sinnen här.

Med tanke på det skick Sverige är idag, vad hade du gjort om du fått vara diktator i landet idag så vi kan styra skutan på rätt håll igen?

Jag hade gjort det möjligt så även 15-åringar kan sättas i fängelse.

Därefter hade jag infört dödsstraff med hjälp av gaskammare för att verkligen avskräcka framtida brott.

Vad hade du gjort?
Lagt ned merparten av våra 300+ myndigheter. Folkhälsomyndigheten först ut.
Citera
2021-11-17, 18:15
Medlem
Turbomachines avatar
Landsförrädare och kända kriminella skulle "försvinnas".
Dödsstraff skulle återinföras.
Rensning bland onödiga myndigheter.
Förbud mot religiösa skolor.
Rensning bland lagar och borttagning av onödiga tex HMF.
Ta bort bränsleskatter.
Höjda hastigheter.
Citera
2021-11-18, 09:41
Medlem
Det finns inte mycket att göra. Det finns inga resurser, organisationer eller kompetens i offentlig sektor som är användbara. Eftersom Sovjets kollaps hade Ryssland åtminstone kvar KGB som en fungerande organisation, vilka ju också har tagit över med Putin och gett landet en stark ekonomi och stark militär och en solid författning.

Det man skulle kunna göra är att stoppa alla utbetalningar av skattemedel till offentlig sektor, men jag tvivlar på att det finns någon bland idioterna på Finansdepartementet som vet hur man gör det.
Citera
2021-11-18, 11:40
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Det finns inte mycket att göra. Det finns inga resurser, organisationer eller kompetens i offentlig sektor som är användbara. Eftersom Sovjets kollaps hade Ryssland åtminstone kvar KGB som en fungerande organisation, vilka ju också har tagit över med Putin och gett landet en stark ekonomi och stark militär och en solid författning.

Det man skulle kunna göra är att stoppa alla utbetalningar av skattemedel till offentlig sektor, men jag tvivlar på att det finns någon bland idioterna på Finansdepartementet som vet hur man gör det.

Nej, Rysslands ekonomi är beroende av världsmarknadspriset på olja och gas, inget annat. Denna har som bekant stigit sedan den redan då kriminelle Putin fick gratispassningen av Jeltsin som kommande tsar. I övrigt är ryska samhället starkt korrupt och på väg utför.

---

Tillbaka till topic: Om jag fick bestämma i Sverige:

- ut med alla invandrare som begår brott eller förvara dem i fängelse med straffarbete om deras hemländer vägrar att ta emot dem

- sänk straffmyndighetsåldern till 13 år

- tvångsarbete för alla arbetsdugliga bidragstagare

- obligatorisk undervisning i svenska, svensk geografi, kultur, samhälle, till alla invandrare, med godkänt prov för att få lov att stanna kvar

- dödsstraff för massmördare, terrorister och landsförrädare

- höj straffsatserna generellt med 100% eller mer, bort med straffrabatter

- absolut nolltolerans mot gängkriminalitet med starkt utökade befogenheter för polis

- halvera försörjningsstödet och se över alla bidrag

- utökad kontroll av svartjobb, skärpta straff för arbetsgivare som anlitar svart arbetskraft

- halvera SR's och SVT's budget, banta antalet kanaler

och lite annat smått och gott.
Citera
2022-02-02, 17:04
Medlem
LillTurkens avatar
Jag funderade på det här. När det var skolval i skolan för länge sedan nu, så sa jag att jag ville bli statsminister. Och det fanns dom som trodde jag skulle passa som det. Men då skulle jag naturligtvis bli en diktator. Men är ju inte dum eller? Avskaffa alla val. Lagarna skulle skrivas om så dom följde biologin och inte en massa jävla tramsteorier. Bort med vaccinet. Förbjud snack om covid-19. Det skulle vara en jävligt stor grej. Bara strunta i covid-19. Tegnell och Sverige blev ju känt för sitt tvätta händerna. Tänk vad det skulle uppmärksammas om jag stod i talarstolen och sa HÅLL KÄFT. Snacka inte om det där larvet.

Bort med Covid-19. Det skulle jag ta bort direkt.

Kunde en jävla idiot som Stefan bli statsminister... nej jag blir för arg när jag tänker på det. Ser han framför mig. Ätandes korv.... med bröd... och... NEJ !!
Senast redigerad av LillTurken 2022-02-02 kl. 17:07.
Citera
2022-02-03, 10:14
Medlem
Allierade oss med Ryssland och delat på Finland och tagit Åland hem till riket.

Skapat koncentrationsläger där alla antivaxxers, gängmedlemmar och leksingar hamnat.

Slängt ut alla som kommit efter 1939 från ickegermanska lände.
Citera
2022-02-17, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Jag funderade på det här. När det var skolval i skolan för länge sedan nu, så sa jag att jag ville bli statsminister. Och det fanns dom som trodde jag skulle passa som det. Men då skulle jag naturligtvis bli en diktator. Men är ju inte dum eller? Avskaffa alla val. Lagarna skulle skrivas om så dom följde biologin och inte en massa jävla tramsteorier. Bort med vaccinet. Förbjud snack om covid-19. Det skulle vara en jävligt stor grej. Bara strunta i covid-19. Tegnell och Sverige blev ju känt för sitt tvätta händerna. Tänk vad det skulle uppmärksammas om jag stod i talarstolen och sa HÅLL KÄFT. Snacka inte om det där larvet.

Bort med Covid-19. Det skulle jag ta bort direkt.

Kunde en jävla idiot som Stefan bli statsminister... nej jag blir för arg när jag tänker på det. Ser han framför mig. Ätandes korv.... med bröd... och... NEJ !!
Ta bort Covid 19 hur tänker du nu? Jämför med Spanska sjukan där dog ca 5% av Jordens befolkning då man inte hade någon som helst hjälp att få.Dö i CV19 är en dja plågsam död ( har nära släkting som dog av det) tills dödens befrielse. Sen är det så många pojk nazzetankar här.Skulle tro att rätt många här inte har åldern inne...18 år
Citera
2022-02-17, 12:41
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Jag hade passat på att korsfärsta MP-anhängare längs europaväg 4.
Citera
2022-02-17, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag hade passat på att korsfärsta MP-anhängare längs europaväg 4.
Varför de bra människor bryr sig om miljön, djur mm 😔
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in