Citat:
Ursprungligen postat av
eldpiska
Jag hade subventionerat pengar till forskning inom miljö. Jag hade skapat lag på att alla ska vara vegetarianer. Bytt ut snabbmatskedjor som donken mot statsägda nyttiga matställen. Jag hade haft kvar vårat skattesystem men ökat skatterna på de extremt rika. Jag hade infört förmögenhetsskatt och fastighetsskatt. Jag hade infört guidade meditationer i alla skolor och startat folkbildningsskolor i ayurveda och yoga. Jag hade bara haft kvar kvotflyktingar. Jag hade infört kristendom som ämne i grundskola och gymnasium. Jag hade utvisat kriminella invandrare. Jag hade tillåtit företagande inom sjukvård. Jag hade ändrat på biståndet att inte gå till korrupta stater utan de som behöver pengarna mest. Vad hade ni gjort?
Det låter ju fan som att du tagit alla de dåliga bitarna ur olika stadsskick och politiska ideologier och slagit ihop dem till ett.
Men kul tanke! Minns att jag skrev en uppsats om detta på gymnasiet. Jag tror det mynnade ut i att jag skulle införa renodlad kapitalism, rakt av. Med undantag för statligt finansierad utbildning, dock givetvis även den konkurrensutsatt. Sedan hade jag själv som diktator haft en ”pengabinge” likt Joakin von anka där jag kunde bara bland mina pengar