2022-02-17, 17:21
Medlem
Luzurs avatar
Tja, urensningen av en hel del opålitligt folk som inte ska va inom stat och kommun hade börjat runt 06.30, sen hade man fått gått vidare ifrån där.
Citera
2022-02-17, 17:26
Avslutad
Jag hade tömt statskassan och flytt landet med helikopter. Ni kan sitta i den gröt ni själva har röstat för, jävla slödder.
Citera
2022-02-17, 17:29
Medlem
Timoteuss avatar
Grundat en till huvudstad. Förstatligat skolan och möjligen även vården.
En dag räcker givetvis inte till något vettigt, så detta vore om det funnes mer tid.
Citera
2022-02-17, 17:30
Bannlyst
Swexit
Öppnat upp och påbörjat en modernisering av alla kärnkraftverk
Slängt ut samtliga kriminella invandrare
Förbjudit islam
Förbjudit miljöpartiet samt fänglsat samtliga miljöpartister
Offentligt avrättat samtliga feminister samt kriminaliserat ideologin
Citera
2022-02-23, 04:37
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Jag hade passat på att korsfärsta MP-anhängare längs europaväg 4.
Det är bra med oåterkalliga åtgärder, för alla övriga förslag faller på att dagen efter diktatorns fall så kommer alla lagändringar förklaras ogiltiga.
Citera
2022-05-01, 00:34
Avstängd
Severlohs avatar
Kanske lite svårt att göra på en dag, men efter att ha deporterat 3 miljoner bidragsturister så hade jag bytt Försvarsmaktens namn tillbaka till Krigsmakten, höjt dess budget till lika hög procent av BNP som Nordkorea har, producerat kärnvapen och ett par hangarfartyg, och mobiliserat två miljoner man. Jag hade även beordrat att bygga fler och djupare skyddsrum runt om i landet.

Därefter hade jag helt utan förvarning beordrat en fullskalig invasion av Norge och Danmark. Mopsar sig NATO så släpper jag en atombomb i Nordsjön och säger att nästa hamnar i London.

Danmark är ett respektabelt land och hade fått behålla ett visst självstyre som unionsmedlem i den nya skandinaviska stormakten, men Norge hade jag helt annekterat och införlivat i Sverige.
Citera
2022-06-09, 01:01
Medlem
Min första åtgärd som diktator skulle tveklöst vara att återinföra den parlamentariska demokratin, varpå riksdagen omedelbart ger mig sparken som diktator. Talmannen snackar sedan med partiledarna för att utröna, vem som har bäst utsikter att bilda en majoritet i kammaren. Den partiledaren föreslås sedan av talmannen som ny statsminister. Om riksdagen därefter genom votering accepterar hen som statsminister får vederbörande bilda sin regering. Ett mycket bra och beprövat system.
Citera
2022-06-16, 18:32
Medlem
Smutzs avatar
1. Detroniserat vår nuvarande usurpator till knug.

2. Låtit mig krönas i Uppsala domkyrka till Smutz den storkukade. Sveriges, Götes och Vendes Konung.

3. Upplöst vårt nuvarande tramsparlament och kallat till ståndsriksdag där bönder, borgare, präster och adel får skicka representanter. Influencers, bidragstagare, padelspelande mellanchefer, kvinnor och dylikt patrask ska naturligtvis inte ha någon representation.

4. Lyssna till undersåtarnas frågor, klagosånger och konstruktiva förslag.

5. Halshugga gnällspikarna, skriva kungliga dekret om någon mot förmodan skulle ha en bra idé.

6. Hålla en bankett av dionysiska mått.

7. Återförstatliga kyrkan, skolan och järnvägen.

8. Lägga ner public service, SIDA, mark- och miljööverdomstolen samt socialstyrelsen.

9. Omfördela de nedlagda myndigheternas budgetar till Krigsmakten samt det kungliga kassavalvet.

10. Avsluta dagen med att försöka befrukta en lämplig tysk prinsessa.
Citera
2022-11-23, 11:59
Medlem
Vad hade ni gjort om ni var diktator?

Jag hade subventionerat pengar till forskning inom miljö. Jag hade skapat lag på att alla ska vara vegetarianer. Bytt ut snabbmatskedjor som donken mot statsägda nyttiga matställen. Jag hade haft kvar vårat skattesystem men ökat skatterna på de extremt rika. Jag hade infört förmögenhetsskatt och fastighetsskatt. Jag hade infört guidade meditationer i alla skolor och startat folkbildningsskolor i ayurveda och yoga. Jag hade bara haft kvar kvotflyktingar. Jag hade infört kristendom som ämne i grundskola och gymnasium. Jag hade utvisat kriminella invandrare. Jag hade tillåtit företagande inom sjukvård. Jag hade ändrat på biståndet att inte gå till korrupta stater utan de som behöver pengarna mest. Vad hade ni gjort?
Citera
2022-11-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldpiska
Jag hade subventionerat pengar till forskning inom miljö. Jag hade skapat lag på att alla ska vara vegetarianer. Bytt ut snabbmatskedjor som donken mot statsägda nyttiga matställen. Jag hade haft kvar vårat skattesystem men ökat skatterna på de extremt rika. Jag hade infört förmögenhetsskatt och fastighetsskatt. Jag hade infört guidade meditationer i alla skolor och startat folkbildningsskolor i ayurveda och yoga. Jag hade bara haft kvar kvotflyktingar. Jag hade infört kristendom som ämne i grundskola och gymnasium. Jag hade utvisat kriminella invandrare. Jag hade tillåtit företagande inom sjukvård. Jag hade ändrat på biståndet att inte gå till korrupta stater utan de som behöver pengarna mest. Vad hade ni gjort?

Det låter ju fan som att du tagit alla de dåliga bitarna ur olika stadsskick och politiska ideologier och slagit ihop dem till ett.

Men kul tanke! Minns att jag skrev en uppsats om detta på gymnasiet. Jag tror det mynnade ut i att jag skulle införa renodlad kapitalism, rakt av. Med undantag för statligt finansierad utbildning, dock givetvis även den konkurrensutsatt. Sedan hade jag själv som diktator haft en ”pengabinge” likt Joakin von anka där jag kunde bara bland mina pengar
Citera
2022-11-23, 12:09
Medlem
Bubba00s avatar
Återerövringen av Åland står högst upp på min lista.
Citera
2022-11-23, 12:09
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldpiska
Jag hade ändrat på biståndet att inte gå till korrupta stater utan de som behöver pengarna mest.
Vad får dig att tro att det inte är de som lever i korrupta stater som behöver pengarna mest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in