2022-02-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Framgår inte, men i PDFen som länkas längst ner från DOJ står:
In November 2019, approximately six months after the fourth fire, the suspect was hospitalized and remained in a coma until his death.

Mossad?
Citera
2022-02-17, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Mossad?
Läs inlägget ovanför ditt.
Citera
2022-02-17, 09:01
Medlem
HitsvilleUKs avatar
Riskerar 20-30 års fängelse i USA, tror ni han kommer bli utlämnad? Försvårar hans äktenskap med den svenska kvinnan själva utlämningen? Känns definitivt som ett skenäktenskap då hon är skriven själv och han är skriven i annan kommun, de delar inte heller efternamn.

Tänk att åka på en sådan långvolta för att du inte berättar om ett förråd du innehar som brodern har tillång till. Jag hade troligen gjort likadant av rädsla för att bli inblandad i en terrorrättegång. Verkar inte finnas några misstankar om att han varit delaktig i terrordåden.

Känns spontant som att man vill statuera ett exempel för att det rör den judiska befolkningen.

Den misstänkte har avlidit pga självmord, kändes som att fallet borde lagts ner där och då.
Citera
2022-02-17, 09:56
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HitsvilleUK
Riskerar 20-30 års fängelse i USA, tror ni han kommer bli utlämnad? Försvårar hans äktenskap med den svenska kvinnan själva utlämningen? Känns definitivt som ett skenäktenskap då hon är skriven själv och han är skriven i annan kommun, de delar inte heller efternamn.

Tänk att åka på en sådan långvolta för att du inte berättar om ett förråd du innehar som brodern har tillång till. Jag hade troligen gjort likadant av rädsla för att bli inblandad i en terrorrättegång. Verkar inte finnas några misstankar om att han varit delaktig i terrordåden.

Känns spontant som att man vill statuera ett exempel för att det rör den judiska befolkningen.

Den misstänkte har avlidit pga självmord, kändes som att fallet borde lagts ner där och då.

Han riskerar vän 20 år på flera separata åtalspunkter. Varför i helvete ska vi utlämna honom när han riskerar ett inhumant straff. Om man jämför med alla små appojkar vi inte kan utvisa eller lämna ut av humanitära själv.
Citera
2022-02-17, 10:41
Medlem
spoilers avatar
Terrormisstänkt gripen i Stockholmsförort - attentat mot judiska lokaler i Boston

"Säkerhetspolisen grep igår en 35-årig man i Stockholm på begäran av amerikanska FBI. Vilket Aftonbladet var först med att berätta.

Mannen är misstänkt i en utredning av en serie terrorattentat mot judiska lokaler i Boston som skedde för tre år sen. 35-åringen är både amerikansk och grekisk medborgare och han uppges ha svenskt uppehållstillstånd."

https://sverigesradio.se/artikel/terrormistankt-gripen-i-stockholm

"Alexander Giannakakis, 35, formerly of Quincy, Mass., was arrested in Sweden at the request of US authorities."

https://www.nbcboston.com/news/local/mass-man-indicted-in-investigation-into-fires-set-at-jewish-institutions/2646678/

Någon som vet mer?
Citera
2022-02-17, 10:54
Medlem
CxQIcKfds avatar
Riskerar 20år för varje brottsrubricering. Är ju ett sätt att kasta bort sitt liv på, han kommer ju aldrig ut igen.
Citera
2022-02-17, 11:05
Medlem
grungewhores avatar
Det är ju lite missvisande. Det är hans lillebror som är terroristen. Förvisso är det ett brott att undanhålla information samt ljuga om det, men det finns ju inget som bevisar att han ens sympatiserar med brottet. För sin bror skulle nog många gå långt för att skydda, oavsett vad man anser om hans brott.
Citera
2022-02-17, 11:36
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Det är ju lite missvisande. Det är hans lillebror som är terroristen. Förvisso är det ett brott att undanhålla information samt ljuga om det, men det finns ju inget som bevisar att han ens sympatiserar med brottet. För sin bror skulle nog många gå långt för att skydda, oavsett vad man anser om hans brott.

Men precis. Aldrig att jag skulle ringa polisen på syrran!

Men nu är min syrra faktiskt helt fantastisk och definitivt den bättre av oss två så är lite svårt att tänka sej in i hur jag skulle reagera på om hon skulle börja göra terrorbrott.
Skulle hon börja hata på det demokratiska västerländska samhället och börja spränga byggnader och människor, likt en terrormuslim.. då får jag nog anmäla henne. Men helst få in henne för långvarig tvångsvård i Sverige än att lämna ut henne till främmande makt, för gör hon sådana handlingar -då VET jag att det slagit totalslint.

Men ja, väldigt missvisande info. Bor bröderna i olika världsdelar så är det inte säkert att ena brorsan ens känner till andra brorsans terrorhandlingar.
Citera
2022-02-17, 11:41
Medlem
nordicwraths avatar
Wut? Grekisk muslimsk konvertit? Eller är det ens ett muslimattentat? Gissar det iaf då de efter vänsterextemister är den vanligaste gruppen som ger sig på judar.
Citera
2022-02-17, 11:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Killen riskerar alltså 80 års fängelse för att hans bror satt fyr på 4 synagogor, där ingen blev skadad, vad som framkommit.
Hade det varit 4 kyrkor så hade han varit frisläppt utan borgen redan dagen efter.

Borde Sverige verkligen utvisa någon till så groteska straff. Speciellt med tanke på att vi regelbundet beviljar asyl till folk som enbart riskerar att få göra lumpen i sitt hemlands.

Han bör givetvis få asyl.
Citera
2022-02-17, 12:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Skönt att FBI kom och hämtade honom. Nu är han USAs problem.
Citera
2022-02-17, 13:09
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Men precis. Aldrig att jag skulle ringa polisen på syrran!

Men nu är min syrra faktiskt helt fantastisk och definitivt den bättre av oss två så är lite svårt att tänka sej in i hur jag skulle reagera på om hon skulle börja göra terrorbrott.
Skulle hon börja hata på det demokratiska västerländska samhället och börja spränga byggnader och människor, likt en terrormuslim.. då får jag nog anmäla henne. Men helst få in henne för långvarig tvångsvård i Sverige än att lämna ut henne till främmande makt, för gör hon sådana handlingar -då VET jag att det slagit totalslint.

Men ja, väldigt missvisande info. Bor bröderna i olika världsdelar så är det inte säkert att ena brorsan ens känner till andra brorsans terrorhandlingar.
det verkar som att den nu i Sverige gripne hänvisat till föräldrarnas förråd vad gäller broderns tillhörigheter, men att han själv hade dem (dator etc), vilket får anses försvåra utredning. Han har alltså med vilje och uppsåt att skydda brodern, gjort detta.

Men, vi vet ju inte alls om han sympatiserar med brodern, eller gjort så för att skydda honom från långt fängelsestraff. Korkat oavsett, men jag ser honom knappast som terrorist om det inte framkommer att de båda var med på det (vilket av den judiska församlingsmannens besvikelse att döma ej är fallet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in