2022-02-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzomalia
🤣🤣 det var årets roligaste skämt
K falangen är och har alltid varit slut, dom var aldrig något, det är dom största luffarna som funnits, dom har inga mord på sitt samvete, utan dom blev knullade mördade och portade från Malmö det var ash bror som gjorde det och mer för sin bror och inte för dom . Bond ligger bakom flera och mm mer som folk inte vet om
Att folk nämner dom luffarna fortfarande säger bara en sak det är anhängare eller nån av dom som vill att dom ska fortsätta leva 🤦‍♂️

Hahaha Du är ute och cyklar märker jag
Citera
2022-02-16, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hahah kan säga sig att albanerna går det väldigt bra för här i malmö speciellt med heroinet o vapen och även kokainet. Vali o sin liga jobbar 110% i det tysta och dom har nog aldrig varit så starka som dom är just nu. Du vet lite hör jag. Den som vet dom vet, och du är en av dom som inte vet något i malmös undrevärld

Affärer gör alla, dom flesta gör pengar idag, som är i den branschen, val* hans familj har alltid gjort pengar
Nån skrev bond stack från Malmö för en av dom hota honom, det jag skrev e ren fakta , detta har inget med pengar han gör och göra ,utan om kriget vad som hände, och du pratar om albanerna från Albanien ja dom styr väldigt mycket i europ men val* är inte från Albanien eller dom andra, dom styr inget, dom fick sig ett namn från kriget dom förlora, där kunde dom rekrytera unga killar o dra nytta av kontakter när dom flytta till gbg , hade dom varit så starka hade han nog tagit sin brors mördare som sprungit runt i Malmö helt öppet helt ensam i många år nu , bara lyssna hur sjukt det låter , killen har till och med cash och inte ens det jobbet är gjort, hans bror kände inte honom men vet folk som är äldre som kände honom dom säger han dog på grund av honom, hans bror var en bra kille som inte förtjäna att dö, inget illa mot dig du kommer alltid med bra fakta och bidrar men jag vet mycket mer en vad du tror du är antagligen alban eftersom du tog åt dig !!
Citera
2022-02-16, 19:00
Moderator
Mappings avatar
Lite intressant att Dani Judens advokat M*rkus Bergd*hl haft en encro som heter "officialtree", framkom i en FUP i ett helt annat mål (förutsätter att det bara finns en brotsmålsadvokat som heter så i Sverige, men det känns rimligt).
Citera
2022-02-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Lite intressant att Dani Judens advokat M*rkus Bergd*hl haft en encro som heter "officialtree", framkom i en FUP i ett helt annat mål (förutsätter att det bara finns en brotsmålsadvokat som heter så i Sverige, men det känns rimligt).

Det stämmer helt rätt han hade den rätt så länge innan han blev hans advokat , han sökte fp en annan men blev han till slut, han hade dessutom sky telefonen med hahaha
Citera
2022-02-16, 20:02
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen23
Det stämmer helt rätt han hade den rätt så länge innan han blev hans advokat , han sökte fp en annan men blev han till slut, han hade dessutom sky telefonen med hahaha

Jaså, där ser man, har du sett detta figurera i andra FUPar, tänker om det framgått i förhör med advokaten varför han har en Encro?
Citera
2022-02-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomen23
Dessutom roligt att just denne advokat har profilerat sig extra tydligt som motstådare mot encro som bevismaterial. Skrev om det här.

Antar att det finns legitima skäl för en brottmålsadvokat att ha tillgång till krypterade plattformar, t.ex vid kommunikation med personer på flykt.
Citera
2022-02-16, 20:12
Medlem
Citat:
Affärer gör alla, dom flesta gör pengar idag, som är i den branschen, val* hans familj har alltid gjort pengar
Nån skrev bond stack från Malmö för en av dom hota honom, det jag skrev e ren fakta , detta har inget med pengar han gör och göra ,utan om kriget vad som hände, och du pratar om albanerna från Albanien ja dom styr väldigt mycket i europ men val* är inte från Albanien eller dom andra, dom styr inget, dom fick sig ett namn från kriget dom förlora, där kunde dom rekrytera unga killar o dra nytta av kontakter när dom flytta till gbg , hade dom varit så starka hade han nog tagit sin brors mördare som sprungit runt i Malmö helt öppet helt ensam i många år nu , bara lyssna hur sjukt det låter , killen har till och med cash och inte ens det jobbet är gjort, hans bror kände inte honom men vet folk som är äldre som kände honom dom säger han dog på grund av honom, hans bror var en bra kille som inte förtjäna att dö, inget illa mot dig du kommer alltid med bra fakta och bidrar men jag vet mycket mer en vad du tror du är antagligen alban eftersom du tog åt dig !!
Vad gör den äldre brodern (V*ldet) nuförtiden? Längesen man hörde något om honom.
*=a
Citera
2022-02-16, 20:35
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Dessutom roligt att just denne advokat har profilerat sig extra tydligt som motstådare mot encro som bevismaterial. Skrev om det här.

Antar att det finns legitima skäl för en brottmålsadvokat att ha tillgång till krypterade plattformar, t.ex vid kommunikation med personer på flykt.

Ah, just det ja, hade missat att det var DEN advokaten i den posten du gjorde tidigare. Rätt intressant, han ställer frågor i förhör med Robert Törnhage i rättegången (förhör nummer 69 i Prime Crime-appen) just knutet till Encro. Törnhage är en av de som hos Polisen arbetat med sammanställning (så kallad berikande) av all rådata från Encro till förundersökningen. Efter att ha lyssnat på honom fick jag faktisk viss förståelse för att försvarsadvokater är kritiska till allt Encro-material
  • Svenska polisen har fått rådata från Frankrike kring de Encro-alias de begärt ut.
  • I rådatan (Excel-filer om jag minns rätt) är inte meddelanden, mastuppkopplingar etc. i kronologisk ordning utan polisen får själva sortera via tidstämplar.
  • Det finns inte tidstämplar på all data.
  • Tidstämplar är uttrycka i lokal tid, d.v.s. den tidszon en Encrolur befunnit sig i vid ett givet tillfälle.
  • Ibland har tidstämpel saknats, men veckodag funnits med, som jag förstått det, och då han man pusslat med det för att hitta rätt datum (jämfört med andra meddelanden från samma Alias för att hitta ett sammanhang)
  • Om jag förstod det rätt kunde också samma meddelande förekomma flera gånger, med olika tidstämplar, oklart varför

Advokaten hade smart nog begärt ut de Excelfiler som polisernas utredare har sparat undan sorterat material i (sedan har de nån programvara som skapar HTML-kod för att visualisera allt till FUP). För Waterbee (DJ) fanns olika flikar med meddelanden, där varje flik utgjorde all data som gällde ett visst land som luren kopplat upp sig till. Där kunde advokaten se att det verkade finnas meddelande från/till Waterbee-luren där tidstämpeln är märkt Holland (på en egen Excel-flik) samma datum som DJ befann sig på Aruba. Frågan är alltså om/hur det är möjligt att ett meddelande får en tidstämpel med en annan tidzon/land än där luren befunnit sig. Högst relevant fråga från advokaten. Nu är Aruba KANSKE lite speciellt eftersom det tillhör Konungariket Nederländerna, om det nu skulle kunna göra att ett meddelande skrivet i luren när den var på Aruba skulle få samma tidzon som Nederländerna, men det kanske är helt fel. Poängen är att det känns som att det känns ganska rörigt gällande hur Encro-data levererats till polisen i Sverige och hur polisen sedan försökt ställa samman allt för att det ska gå att följa meddelande-flöden mellan olika användare. Polisen säger också att de varit ganska restriktiva, så om ett meddelande helt saknat tidstämpel har det tagits bort som jag förstod det i förhören.

När man läser Encro-chattar i t.ex. målet i den här tråden (i FUP) tycker jag att det känns ganska glasklart hur mycket har gått till, vem som planerat vad osv. men jag fattar om försvarsadvokater reagerar på att validiteten i det sammanställts i alla FUPar kanske är svajig.
Citera
2022-02-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jaså, där ser man, har du sett detta figurera i andra FUPar, tänker om det framgått i förhör med advokaten varför han har en Encro?
Känner folk som har honom som advokat därför vet jag!!
Citera
2022-02-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon1378
Vad gör den äldre brodern (V*ldet) nuförtiden? Längesen man hörde något om honom.
*=a

Han gör det vanliga han alltid gjort, litar ej på folk är olojal som vanligt extra försiktig med allt , han blev skjuten fick gå med stomi påse lång tid , samt hans bror blev mördad, besni* och ashka* innan dom dog blev dom ju ovänner med valde* på grund av visa saker tror till och med besni* och ashka* har skjutit mot honom, ingen hjälpte till , det var dom 2 mot M och båda dog, det va dom enda som hade kullor där, var va valde* och dom, dom sprang och gömde sig, han e ju inskriven i rg men han pendlar gbg - malmö
Citera
2022-02-16, 23:50
Medlem
Citat:
Han gör det vanliga han alltid gjort, litar ej på folk är olojal som vanligt extra försiktig med allt , han blev skjuten fick gå med stomi påse lång tid , samt hans bror blev mördad, besni* och ashka* innan dom dog blev dom ju ovänner med valde* på grund av visa saker tror till och med besni* och ashka* har skjutit mot honom, ingen hjälpte till , det var dom 2 mot M och båda dog, det va dom enda som hade kullor där, var va valde* och dom, dom sprang och gömde sig, han e ju inskriven i rg men han pendlar gbg - malmö

Var det inte så att v@ldet kup@ sköt sig själv av misstag för flera år sedan? (Utöver alla andra mordförsök emot honom).
Citera
2022-02-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Var det inte så att v@ldet kup@ sköt sig själv av misstag för flera år sedan? (Utöver alla andra mordförsök emot honom).

Jo det stämmer det var en glock, har för mig det var dessutom det vapnet han höll på bli mördad med i sin trappa några år efter när han ryssen ringde på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in