2022-02-16, 18:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tror du mig när jag säger att jag respekterar Islam på ett sätt som skulle få de flesta här på fb att gå i taket.

Vad jag inte stödjer är takfiris och sådana hade tagit Tjetjenien som gisslan med hjälp av "utländska krafter". Ingen nämnd, ingen glömd.

Det var tjetjenerna själva som ville bli fria från rysk ockupation. Det enda som räknas är dock rysk överhöghet och då gick det som det gick. Tiotusentals ryska liv åt spillo...
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Han iofs sålt s-400 till Turkiet och vad jag förstår är saudierna intresserade. Men vill han att Saudi och Iran ska ryka ihop bara därför?

Gissningsvis, Iran är ett av de största hoten mot Ryssland den kommande 50-årsperioden. Kanske större än Kina

Citat:
Varför reagerar inte Teheran över sådant svek?

Frenemy of my frenemy, de har fullt upp med annat.

Citat:
Och att han låter Israel gång på gång ge sig på Syrien. Har han något hemligt avtal med Tel Aviv?

Antagligen. Frenemy of my frenemy. Israel är en bra frenemy mot Iran.
Medlem
arbetets avatar
Det handlar inte om Ukraina, det handlar om Tyskland och det är en pågående operation sedan minst hundra år bak i tiden. Med Ukraina som vapen och NATO som nyttiga idioter:

The Crisis In Ukraine Is Not About Ukraine: It’s About Germany
/.../The German chancellor was taken aback by Biden’s comments which clearly were not part of the original script. Even so, Scholz never agreed to cancel Nord Stream and refused to even mention the pipeline by name. If Biden thought he could sandbag the leader of the world’s third biggest economy by cornering him in a public forum, he guessed wrong. Germany remains committed to launching Nord Stream regardless of potential flare-ups in far-flung Ukraine. But that could change at any time. After all, who knows what incitements Washington might be planning in the near future? Who knows how many lives they are prepared to sacrifice in order to put a wedge between Germany and Russia? Who knows what risks Biden is willing to take to slow America’s decline and prevent a new “polycentric” world order from emerging? Anything could happen in the weeks ahead. Anything.

For now, Germany is in the catbird seat. It’s up to Scholz to decide how the matter will be settled. Will he implement the policy that best serves the interests of the German people or will he cave in to Biden’s relentless arm twisting? Will he chart a new course that strengthens new alliances in the bustling Eurasian corridor or will he throw his support behind Washington’s crazed geopolitical ambitions? Will he accept Germany’s pivotal role in a new world order— in which many emerging centers of power share equally in global governance and where the leadership remains unflinchingly committed to multilateralism, peaceful development and security for all– or will he try to prop up the tattered post-War system that has clearly outlived its shelf-life?

One thing is certain; whatever Germany decides is bound to affect us all.
https://www.eurasiareview.com/16022022-the-crisis-in-ukraine-is-not-about-ukraine-its-about-germany-oped/
2022-02-16, 18:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Har han?

Han iofs sålt s-400 till Turkiet och vad jag förstår är saudierna intresserade. Men vill han att Saudi och Iran ska ryka ihop bara därför?

Varför reagerar inte Teheran över sådant svek?

Och att han låter Israel gång på gång ge sig på Syrien. Har han något hemligt avtal med Tel Aviv?

Tills du lägger fram påtagliga bevis för att Putin underblåser konflikten i Georgien kan jag bara säga att du inte har något komma med. Lika lite som de som försöker övertyga världen om att Putin tänker invadera Ukraina.

Du som vet. Har du någon bra förklaring till varför Putin byggt upp så mycket trupper och stridsklara militära resurser runt HELA Ukrainas gräns?

Eller varför så oerhört många militära experter, med långt mycket större insyn och kunskap än dig, var oroliga?
2022-02-16, 18:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tycker det är väldigt sjukt att USA säger vilket exakt klockslag eller till och med just vilken dag Putin kommer invadera Ukraina... Hur kan de veta det?? Kommit över Ryska attackdokument där det står datum och klockslag precis? Så tror jag inte krigsföring fungerar.

Hur tror du modern krigföring fungerar då?
Medlem
Det händer inget ju!! Slåss!!!! USA var är ni med era Jetplan och top Gun soundtrack?
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det var tjetjenerna själva som ville bli fria från rysk ockupation. Det enda som räknas är dock rysk överhöghet och då gick det som det gick. Tiotusentals ryska liv åt spillo...
De var islamistiska terrorister som ville forma ett kalifat och införa strikt wahhabism efter att man skurit halsen av alla otrogna (ryssar, icke-takfiris och kristna).

Jag vet, då en bekant flydde därifrån när de höll på som värst.
2022-02-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så vad har Putin gjort för Ryssland under snart 25 år vid makten? Trollfabriken fick frågan för ett dygn sedan och det ekar tomt i lokalerna.
Inkomst per capita:
Inte samma utveckling som Kina, men raset vände i alla fall till en uppgång.

Medellivslängden har börjat stiga igen.
2022-02-16, 18:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Gissningsvis, Iran är ett av de största hoten mot Ryssland den kommande 50-årsperioden. Kanske större än Kina

Frenemy of my frenemy, de har fullt upp med annat.

Antagligen. Frenemy of my frenemy. Israel är en bra frenemy mot Iran.
Iran utgör inget hot mot omvärlden mer än i din sionistiska fantasi. Ursäkta uttrycket med det handlar om det, inte sant?

Vilka länder har man invaderat under historien?
2022-02-16, 18:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Iran utgör inget hot mot omvärlden mer än i din sionistiska fantasi. Ursäkta uttrycket med det handlar om det, inte sant?

Vilka länder har man invaderat under historien?

Vilka länder Iran invaderat? Fick du IG i historia eller? Jag bemödar mig inte svara på frågor som ingår i grundskoleundervisningen.

Iran är ett hot mot Ryssland precis som det är ett hot mot alla andra länder: de kör samma typ av assymetrisk krigföring som Ryssland gör och Ryssland blir mer och mer sårbart för den typen av krigföring ju färre etniska ryssar det finns kvar.
2022-02-16, 18:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Inkomst per capita:
Inte samma utveckling som Kina, men raset vände i alla fall till en uppgång.

Medellivslängden har börjat stiga igen.

Många länder har nog Putin att tacka för exakt samma utveckling då. Eller så är det något som är fel.
2022-02-16, 18:52
Medlem
HomoDeuss avatar
Gäller f.ö medelinkomst med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in