2022-02-16, 17:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Hur många timmar är det kvar? Sleepy Joe skulle väl aldrig ljuga? När skall det smälla?

Den dær f-n trodde væl att han snckade med Brezjnev, vilket var den riktiga orsaken till att Putin bestæmnde : "-Detta ær illa, nu går vi stilla igenom dørrarna så længe han lever och har æmbetet !
2022-02-16, 17:58
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Det kommer vi inte att göra heller. Vi är svenskar, vi vänder upp röven åt vem som helst. Se på historien.
Inte undra på att våra broderfolk föraktar oss. Snacka går ju däremot.

Du är öppen med din avsaknad av balls och din lojalitet med fienden, och det hyser jag stor respekt för. Inget hyckleri här.
Du har rätt - jag har inga ballar. Jag är kvinna och tänker som en kvinna. Uppenbarligen tänkte Per-Albin på samma sätt under kriget. Det sparade tiotusentals svenska liv och hela den svenska industrin. Det är idiotiskt att ta en strid med någon som är mycket starkare (t.ex. som kvinna att slåss på allvar med en man.. eller att som ett litet land att tro att man har en chans mot ett större land som prioriterar militären)
2022-02-16, 17:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Oj vad du imponerar som kommer in i matchen nu… efter klockslaget…

Exakt hur Putin och hans fem-sex medlöpare tänker vet vi ju inte men vi vet en sak: inför Rysslands invasion i Ukraina 2014 kunde USA se och ana vad som var i görningen. Men USA gick inte ut med detta. Krim togs inom en vecka och det internationella samfundet hann inte agera.

Nu gick USA ut med info och det kan ha inverkat. I vart fall är ett överraskande blixtanfall idag borta.

Varför skulle jag vara med i matchen innan? Hade jag fått en klapp på axeln då eller vad är grejen?
2022-02-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Hur många timmar är det kvar? Sleepy Joe skulle väl aldrig ljuga? När skall det smälla?

Att ingenting händer behöver inte betyda att någon har ljugit.
2022-02-16, 18:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jo, din lögnare. Du skrev i inlägg (FB) USA: "Krig i Europa nästa vecka" (2022-02-11) The proof is in the pudding!
Du säger:
Citat:
Ryssland stödjer bägge sidorna militärt i konflikten.
Så, stödjer de både Georgien och Sydossetien, eller?
2022-02-16, 18:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Oj vad du imponerar som kommer in i matchen nu… efter klockslaget…

Exakt hur Putin och hans fem-sex medlöpare tänker vet vi ju inte men vi vet en sak: inför Rysslands invasion i Ukraina 2014 kunde USA se och ana vad som var i görningen. Men USA gick inte ut med detta. Krim togs inom en vecka och det internationella samfundet hann inte agera.

Nu gick USA ut med info och det kan ha inverkat. I vart fall är ett överraskande blixtanfall idag borta.
Jag säger att det aldrig har varit tal om något blixtanfall men att narrativet kommer att bli att man fick Putin på knä denna gång och avvärjde det. Du går händelserna i förväg. Man har inte kommit fram till det än. Ryssarna är fortfarande på gång. Enl. Washington d.v.s.
2022-02-16, 18:05
Medlem
barkies avatar
Detta är väl definitionen av "fake-News"?

Varför faktagranskas inte MSM? Hahaha jävla får är ni. Bäää, Bäää.
2022-02-16, 18:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du säger:

Så, stödjer de både Georgien och Sydossetien, eller?

Ja, i syfte att de dödar varandra och inte ger sig på Ryssland istället. Typ sånt som fredsälskare gör eller hur?
2022-02-16, 18:06
Medlem
Giant Squids avatar
Nu är det massa ryssar i Barents hav, vilken dag invaderar man Norge lör,/sön kl 14?
2022-02-16, 18:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är klart det var frihetskämpar. Vad var det annars menar du? Att vara islamistisk terrorist är inte i motsatsförhållande till det för den delen fast du borde tagga ner med det ordet. Wahhabist är det korrekta när man för fram den ryska agendan. Du måste vara tydligare att den absoluta majoriteten av de många miljonerna ryska muslimer är lika goda patrioter som alla andra. Islam är en del av den inhemska kulturen i Ryssland till skillnad mot i Sverige. Vem tar du mig egentligen för? Jag är inget psyops-offer till skillnad mot diverse andra ryssvänner.

I motsats till dig är jag svensk så det där andra förstår jag inte riktigt vad det handlar om. Som du vet är det många muslimer i Ryssland så det där är mer normalt för såna som dig.
Tror du mig när jag säger att jag respekterar Islam på ett sätt som skulle få de flesta här på fb att gå i taket.

Vad jag inte stödjer är takfiris och sådana hade tagit Tjetjenien som gisslan med hjälp av "utländska krafter". Ingen nämnd, ingen glömd.
2022-02-16, 18:09
Medlem
Media säger till oss varje dag att Ryssland kommer att invadera Ukraine....men inget händer...
2022-02-16, 18:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, i syfte att de dödar varandra och inte ger sig på Ryssland istället. Typ sånt som fredsälskare gör eller hur?
Ryssarna kom till osseternas undsättning efter det att Tbilisi hade tänkt etniskt rensa regionen. Eftersom Putin ser osseterna som ryssar kunde han inte göra annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in