2022-02-16, 16:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nonsens-diskussion!
Jag har inte påstått att han "måste något", men självfallet skulle han ju velat haft caset så starkt som möjligt! Du kan väl knappast tro annat heller?!

Det vi såg på presskonferensen var just så långt han kunde sträcka sig utan att "spekulera" allt för mycket, men det blev ändå lite för mycket för JO som kom med kritik.

Eller du kanske vill specificera vad KP "vet" men inte sa?
Exakt. Hur KP än hade gjort så hade han ju fått kritik. Du tycker att han har lagt fram för lite, så att du inte kan förstå ens varför SE är misstänkt. Och JO tycker att han lade fram för mycket, så att det gav intryck av att SE inte bara är misstänkt utan också skyldig.
Citera
2022-02-16, 16:49
Medlem
Citat:
Nonsens-diskussion!
Jag har inte påstått att han "måste något", men självfallet skulle han ju velat haft caset så starkt som möjligt! Du kan väl knappast tro annat heller?!

Det vi såg på presskonferensen var just så långt han kunde sträcka sig utan att "spekulera" allt för mycket, men det blev ändå lite för mycket för JO som kom med kritik.

Eller du kanske vill specificera vad KP "vet" men inte sa?

KP delgav Engström misstanke o håll en simpel händelskedja utan några stora detaljer...

Han hade faktiskt inte ens behövt göra det..

Presskonferensen var lite också att dom nu lägger ner fallet för man kommer inte längre..

Är det inte okej ?
Citera
2022-02-16, 17:01
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
KP delgav Engström misstanke o håll en simpel händelskedja utan några stora detaljer...

Han hade faktiskt inte ens behövt göra det..

Presskonferensen var lite också att dom nu lägger ner fallet för man kommer inte längre..

Är det inte okej ?

Du tror väl inte på fullaste allvar att KP skulle kunna nämna en misstänkt utan att sedan motivera detta? Självklart måste KP förklara hur han får honom till misstänkt.
Och ju mer desto bättre och starkare ....

Men du får gärna återkomma med vad KP "vet" men inte sa...

Att dom la ned utredningen är en annan fråga... vilket jag har klart lättare att förstå.
Citera
2022-02-16, 17:03
Medlem
Citat:
Du tror väl inte på fullaste allvar att KP skulle kunna nämna en misstänkt utan att sedan motivera detta? Självklart måste KP förklara hur han får honom till misstänkt.

Att dom la ned utredningen är en annan fråga... vilket jag har klart lättare att förstå.

Varför måste KP förklara för dig o mig varför han misstänker ?
Citera
2022-02-16, 17:15
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Allvarligt?
Det går inte att förklara misstankegraden på andra sätt, som KP alla dagar i veckan gärna hade sett som "på sannolika skäl" om han nu hade haft lite mer på fötterna.
... vilket han givetvis måste motivera...

Han skulle kanske ha slängt upp Victor Gunnarson som skäligen misstänkt och sedan inte förklarat varför så skulle du köpt detta...
Citera
2022-02-16, 17:15
Medlem
Citat:

Jag tror tillomed att KP vet att Engström är GM men vill inte gå in på varför han vet...Kan ha göra med Stay Behind att göra.eller annat som KP känner till !
Citera
2022-02-16, 17:16
Medlem
Citat:
Allvarligt?
Det går inte att förklara misstankegraden på andra sätt, som KP alla dagar i veckan gärna hade sett som "på sannolika skäl" om han nu hade haft lite mer på fötterna.
... vilket han givetvis måste motivera...

Han skulle kanske ha slängt upp Victor Gunnarson som skäligen misstänkt och sedan inte förklarat varför så skulle du köpt detta...

Jag är väl så illa tvungen att acceptera att dom misstänkte CP för att Lisbeth pekade ut fyllot
Senast redigerad av Problem2020 2022-02-16 kl. 17:21.
Citera
2022-02-16, 17:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Exakt. Hur KP än hade gjort så hade han ju fått kritik. Du tycker att han har lagt fram för lite, så att du inte kan förstå ens varför SE är misstänkt. Och JO tycker att han lade fram för mycket, så att det gav intryck av att SE inte bara är misstänkt utan också skyldig.

Vilken intressant verklighetsbeskrivning. JO tyckte inte motsatsen till MOPspanaren.

Du blandar äpplen och päron.
Citera
2022-02-16, 17:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Kina och Ryssland ligger österut, det är ditt du borde utvandra med din syn på rättsäkerhet.
Citera
2022-02-16, 17:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag tror tillomed att KP vet att Engström är GM men vill inte gå in på varför han vet...Kan ha göra med Stay Behind att göra.eller annat som KP känner till !

Men du vill inte spekulera i vad det skulle vara?
Citera
2022-02-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kina och Ryssland ligger österut, det är ditt du borde utvandra med din syn på rättsäkerhet.

Är du så naiv att du inte tror att Tyskland o USA eller Sverige gör likadant?

USA är väl dom som mörklägger mest för folket...
Citera
2022-02-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men du vill inte spekulera i vad det skulle vara?

Nej omöjligt för mig..

Men jag tror att det kan vara t.ex saker som gör mer skada än nytta..

Vi fick en misstänkt o vi fick en händelsekedja som är logiskt om Engström är GM..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in