2022-02-16, 00:18
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kollektivtrafik är för fattighjon, passar dig bra. Vi med förmögenhet har egna fortskaffningsmedel. Säkrast så i en pandemi.

Ja det förstår jag, du är väl så gammal och svag att minsta förkylning tar kol på dig. Då är det nog bäst att undvika andra människor.

Själv bor jag centralt i Europeisk storstad och jobbar hemifrån så något behov av kollektivtrafik har jag inte, men det finns ju många som har. Dessa människor föraktar du förstås och kallar för "fattigjhon". I två år har du låtsats vara solidarisk och human, brytt dig om människoliv osv, men här sipprar minsann ditt sanna jag fram

Rätt så uppenbart att det bara var din egen hysteriska virusrädsla snarare än medmänsklighet som gjorde att du förordade hjärndöda lockdowns och obligarotiska dumblöjor.

Bra att det kom fram i ljuset. Det kanske är någon stackare som tagit dig på allvar tidigare.
Citera
2022-02-16, 00:21
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Egen bil, cykel, promenera.

Så nu ska folk sluta åka kollektivtrafik bara för att du är så rädd för viruset att du pissar på dig?
Citera
2022-02-16, 00:31
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu är ju cancer en rätt välkänd sjukdom och det är väldigt få som tror att cancer smittar.

Som jag minns det så fanns det inte så mycket annat att erbjuda än syrgas och intensivvård och då är det ju ganska dumt att de som inte behöver något av detta tas in på sjukhus och smittar ner andra.

Sedan har jag hört här på FB att covid är som en förkylning och då är det ju helt onödigt att få behandling på sjukhus och då riskera att smitta ner de som är inlagda för andra värre sjukdommar.

Du vill bara minnas "vissa saker"och tramsar sen bort dig själv.
Citera
2022-02-16, 01:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Du vill bara minnas "vissa saker"och tramsar sen bort dig själv.
Berätta istället vilken vård som i praktiken kunde erbjudas mot covid-19 förutom syrgas och intensivvård.
Vilka antivirala läkemedel som verkligen fungerade fanns och hur många patienter hade dessa räckt till?

Du verkar veta att Sverige hade enorma lager av fungerande läkemedel som sjukvården valde att inte använda och om det var så är det ju väldigt intressant.
Citera
2022-02-16, 01:14
Medlem
Citat:
Kollektivtrafik är för fattighjon, passar dig bra. Vi med förmögenhet har egna fortskaffningsmedel. Säkrast så i en pandemi.

Du som är förmögen kan ju bjuda oss på körkortskostnader och ett fordon då.
Eller så har mina 200 bussresor under pandemin gett mig tillräckligt jämnt inflöde coronavirus för att hålla immunsystemet konstant "vaccinerat".

Ja fram tills att folk vaccinerade sig och började sprida omikron.

Hur som helst, värt att vara försiktig men risken att döda / skada någon annan eller dig själv känns ju högr genom kollisiom med personfordon än sars spridnig på en buss.
Citera
2022-02-16, 01:44
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

Du får väl räkna ut själv om 568 är per 100,000 eller per 1,000,000 om UK har 388,700 smittade senaste 7 dagarna...

För oss som vet vad vi håller på med är det 5,680 smittade per 1,000,000. Inget annat..
Mattegeniet spekulerar
Citera
2022-02-16, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så nu ska folk sluta åka kollektivtrafik bara för att du är så rädd för viruset att du pissar på dig?

Mindre trängsel i kollektivtrafiken och hålla avstånd för att minska smittspridningen av viruset.
Citera
2022-02-16, 01:52
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

7 dagars snitt = 68,088
Antal smittade per 1 miljon invånare (räknat på 7-dagars snittet och 68,462,655 invånare) = 6060

Slå upp matematikböckerna igen - idiot.

Det är fan helt otroligt hur jävla dumma idioterna på FB är. Obegripligt.

Årets roligaste matematikvurpa. Snacka om att det går falla hårt på sin egen svada😁
Citera
2022-02-16, 02:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Men tänk på miljön, gubbe! Nej inte på blommorna och ekorrarna, utan på det faktum att luftföroreningar är en lika allvarlig och mindre tillfällig dödsorsak än pandemin. Hur många tror du du tar kål på när du gasar fram i ensam majestät i din luftföroreningsproducerande bil?
Runt 800 000 européer dör varje år till följd av luftföroreningar. Det är betydligt fler än vad man tidigare trott. I Sverige är luften bättre än i många andra länder, men forskarna räknar ändå med att den dödar drygt 8 000 svenskar varje år.

Dålig luft orsakar varje år miljontals dödsfall världen över.
https://www.svd.se/luften-dodar-8000-svenskar-per-ar

8000 svenskar per år! 16000 på två år! Och folk gnäller över pandemin. Helt obegripligt. Det dör alltså inte fler av pandemin än av luftföroreningar. Och då är Sverige bättre lottat än många andra delar av världen.

Alla dessa miljömedvetna "fattighjon" som tar bussen bidrar till att rädda liv.

Det trista när man diskuterar pandemin är att många inte inser att man behöver ett helhetsperspektiv. Om alla skulle börja åka bil för att slippa smitta skulle extra många dö av luftföroreningar istället, och sånt finns det inget vaccin mot.

Stort tack till alla som tar bussen och därigenom räddar liv!
Senast redigerad av outoftheblue 2022-02-16 kl. 02:39.
Citera
2022-02-16, 02:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Du som är förmögen kan ju bjuda oss på körkortskostnader och ett fordon då.
Eller så har mina 200 bussresor under pandemin gett mig tillräckligt jämnt inflöde coronavirus för att hålla immunsystemet konstant "vaccinerat".

Ja fram tills att folk vaccinerade sig och började sprida omikron.

Hur som helst, värt att vara försiktig men risken att döda / skada någon annan eller dig själv känns ju högr genom kollisiom med personfordon än sars spridnig på en buss.

Jag har åkt buss hela tiden; jag hade inget val. Jag fattar fortfarande inte att det gick bra.
Citera
2022-02-16, 03:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har åkt buss hela tiden; jag hade inget val. Jag fattar fortfarande inte att det gick bra.

Så du menar att du inte dog trots att skräckmedia sagt att det cirkulerar ett livsfarligt mördarvirus därute om slaktar allt som kommer i dess väg?

Eller kan det vara så att verkligheten och vad du ser på TV är två helt olika saker? Där har du nog förklaringen till att det gick bra, precis som det gjorde för 99,9% av övriga bussresenärer de senaste två åren.

Buss förresten? Du måste vara ett sånt där fattighjon som revodneb pratar om.
Citera
2022-02-16, 07:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Med den höga smittspridningen ökar risken för mutationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in