Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Dumpen har inte anklagat någon för att begå något brott, det brukar de dessutom vara tydliga med gentemot männen. Dumpen fabricerar heller inte material utan utgår helt från det männen själva skrivit, sagt, fotat och filmat. Det gör även arbetsgivarna som avskedar dessa män. Så det är inte skötsam random man som figurerar på Dumpen, det är män med klara pedofila drag och vissa av dem bevisade pedofiler med sexualbrottsdomar.
Sedan förstår de flesta av oss åskådare skillnaden mellan fantasi och verklighet. Vi förstår att normala män med normal sexualitet INTE sexchattar med minderåriga, normala män använder inte verbalt skadligt språk mot minderåriga, normala män bokar inte upp och anländer till dejt med minderåriga, normala män tar avstånd från pedofilkvinnor som vill ha med sin sjuåring i sexlekar, normala män bokar inte upp en dejt med en pedofilkvinna och hennes barn.
Självklart är ALLA män av Dumpen-typ av allmänintresse, specifikt för gruppen föräldrar med barn, samt arbetsgivare när barn ingår i arbetsuppgifterna.
Vi har uttömt detta om allmänintresse nu. Jag kan bara beklaga att polisen inte får använda brottsprovokation med riktiga barn, då skulle det bli åka av. Fram till dess anser jag att Dumpen är ett fantastiskt välkommet initiativ och spekulationer överflödiga fram till ärendet prövas rättsligt.
Ja vi får nog enas om att vi är oense. Allmänintresse eller ej vet vi bara före fallet prövas. Hurvida Dumpen anklagar för brott eller ej så kan man inte vidare direkt säga att de är neutrala eller hur? 🙂
Min personliga åsikt är fortsatt av den att jag tycker allt att det är lite mycket hysteri över Dumpenfenomenet. Vi människor är flockdjur och det den ena säger sväljer den andre bara för att tillhöra gruppen. Vi vet inte helt säkert att det som sägs är sant men vi vill att det ska vara det. Även om de som åker dit är creepy som fan och har sig själva att skylla så är ju det Dumpen ägnar sig åt i en väldig gråzon rent lagligt förens vi vet. Vidare så är Dumpens motiv okända. De säger sig göra det för att skydda barnen och det stämmer säkerligen. Dock så kan det finnas andra personliga incitament vi inte vet. Något Sveriges domstol därimot inte har. Då är det enbart sanningen som vill kommas åt.
Vidare så kan man ju även bli dömd för förtal även om en länkad dom är sant. Personligen så tycker jag det är bra från Dumpens sida att länka dem i det fall de finns. En dom utförd på ett korrekt sätt finns det inget att ifrågasätta.
Intressant att skriva med dig. 👍