2022-02-15, 21:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Vidare till Dumpen och det de gör så är det ju inget allmänintresse av den enkla anledningen att det de sysslar med är rena anklagelser av privatpersoner till att vara pedofiler. Dumpen agerar helt på egen hand rättsväsende. Våra egna slutsatser och tycke spelar egentligen ingen roll. Federleys pedofilligg är också en privatperson. Anledningen till att inte vår media vågar eller vill gå ut med namn och bild. Men ja, Dumpen hade nog inte bangat.
Kan direkt jämföras med om vi hade börjat hänga ut alla tjejer som väljer att vara tillsammans med yrkeskriminella/gängmedlemmar.
Vi hade kunnat anklaga dem för att vara stödjare av gängkriminalitet/avelskossor för utökning av kriminella klaner.
Citera
2022-02-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Testa och använd TOR, fungerar för mig när det är blockar eller svårt och komma in.

Ja med TOR funkar sidan, konstigt iaf.
Citera
2022-02-15, 21:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Dumpen har inte anklagat någon för att begå något brott
De påstår ju dock att folk är pedofiler.
Grovt förtal så det skriker om det.
Citera
2022-02-15, 21:45
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
På hans jacka står det ”emineo”. Undrar om det är hans arbetsplats.

Samma logga som detta it-bolaget IAF https://www.emineo.se/
Citera
2022-02-15, 21:46
Medlem
Jasmine4555s avatar
Fan vad konstigt. Fungerade inte med mitt wifi men även här funkade det med mitt mobila nätverk istället.
Citera
2022-02-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det funkar på så vis att dumpen skickar in en massa anmälningar som aldrig kan leda någonvart, varpå resurser för att utreda riktiga brott minskar i och med all onödig handläggning som uppstår för alla "stråltant"-anmälningar Partik med personal skickar in.

Senaste "Mrniceguy" säger hon att dom kommer polisanmäla honom för att ha skickat videos till barn, men det är en vuxen person som spelat barn alltså inget målsägande som är barn.

Sjukt jävla vidrigt att läsa det han skriver, blir illamående.
Citera
2022-02-15, 21:48
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Samma logga som detta it-bolaget IAF https://www.emineo.se/

Maila och fråga
Citera
2022-02-15, 21:54
Avslutad
Förtal: 1) Utpekar! 2) Klandervärd! 3) Missaktning! -- Ja
Förolämpning: 1) Riktar beskyllningar! 2) Nedsättande uttalande! -- Ja
Uppvigling: 1) Uppmanar? 2) Förleder till brottslig gärning? -- Ev. nja i bl.a. kommentarfält

Sjöberg & Sara riktar beskyllningar och nedsättande uttalanden! -- Ja

"Försvarligt och sann uppgift eller skälig grund"

Försvarligt...? -- Knappast juridiskt!
Sann...? -- Vad är det som anses vara sant?
Skälig grund...? -- Knappast juridiskt!

Förutsatt att känslodomar ej förekommer är sannolikheten 90% att Sara fälls i domstol.
Hädanefter kommer jag börja med anmäla de användare som på Flashback länkar privatpersoner, och jag uppmanar alla andra att göra detsamma.

227 visningar på bara mrkoll på någon timme och dom tickar på med >5 varje minut just nu. Ökar hela tiden - inte lönt att uppdatera. Extremt oproportionerligt många från Stockholm men det har kanske att göra med IP.
Senast redigerad av StortOllon 2022-02-15 kl. 22:54.
Citera
2022-02-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H-Ecker
Ja med TOR funkar sidan, konstigt iaf.

Vissa har filter på sina nät, märkt en del blockerar spelbolag, porr, och Nordfront.

Då menar jag där det är gratis wi-fi, blir dålig thorugput hos en del ISP.
Citera
2022-02-15, 21:58
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Nej, det tror jag inte.

Jag har Mullvad VPN. Om jag kopplar upp på en server i Göteborg funkar det. Om jag tar en Stockholm är det stopp. Och det är VPN, så ingen ISP kan stoppa det.
Jag tror att deras tekniker av nån anledning har gjort fel bannat några ip-ranger felaktigt. Antagligen skit bakom spakarna. För jag kan se på traceroute att man blockas i brandväggen.

Det KAN även vara så att man valt att banna några ip-ranger för att hålla besöksantalet nere och slippa att sajten blir onåbar. Man väljer hellre att några stoppas istället för att alla får problem. Kanske en desperat åtgärd innan nya servrarna är på plats..
Du ger bra argument för att det vore osannolikt att internetleverantörerna skulle ha börjat blocka den, speciellt Bahnhof.

Men med tanke på hur oerhört ful sidan är så tror jag inte att webadministratören är tillräckligt intelligent för att blockera ip ranges.

Verkar vara en drop och ingen reject heller. Irriterande. Samma för både mitt vanliga och för min VPN.
Citera
2022-02-15, 22:03
Medlem
bomhulls avatar
Lägger dom fortfarande ut nya peddos när sidan är under konstruktion?
Har inte kunnat ladda sidan på flera dagar. Tråkigt
Citera
2022-02-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
När man läser MrNiceguy den senaste gäddans chattlogg. Då skäms jag fan att jag är kille. Det var det mest sjuka jag läst. Tjejer och kvinnor måste ju få en helt jävla tokig bild av oss killar.

Det var det vidrigaste jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in