2022-02-15, 20:37
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Var jobbar han, hoppas inte med barn iaf 🤮🤢
Det få vi verkligen hoppas att han inte gör. Tror att hans identitet kommer snart fram.
Citera
2022-02-15, 20:40
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Har ni retat Patrik och skrivit nåt dumt i kommentarerna?

Nej jag har inte skrivit några kommentarer där.

Använder jag mobilens nätverk kommer jag in på Dumpen- men inte om jag kör Wifi med mobilen på mitt hemmanätverk, inte heller på min dator.

Mina erfarenheter och det andra också har skrivit betyder att vissa operatörer har börjat blocka Dumpen.se
Citera
2022-02-15, 20:42
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Vilken dåre
Måste vara bland de sjukaste jag läst.

Vem är han?

MrNiceguy en riktigt vidrig gädda.

Bra jobbat Dumpen!!!
Citera
2022-02-15, 20:43
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Var jobbar han, hoppas inte med barn iaf 🤮🤢
På hans jacka står det ”emineo”. Undrar om det är hans arbetsplats.
Citera
2022-02-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Nytt uthäng på Dumpen speciellt för alla er som tror sidan är nerstängd. 😎

Ja, tjihi på mig. Blev förvånad, tror dom väntade in för slippa alla kontorsråttor skulle dra ner nätet.

Dock går det segt för mig då jag i te får igång filmen.
Citera
2022-02-15, 20:46
Avslutad
https://dumpen.se/2022/02/15/6530/
Citat:
MrNiceguy var inte nice (napp igen)
Med en svada som får Hans Scheike att framstå som både trevlig och familjär har MrNiceguy försökt charma våra fiskare. Niceguy knatade in på MalmöC igår med avsikt att ha en valentinedate och trekant med två barn. När han såg oss så tappade han dock suget och pinnade iväg.

https://lagen.nu/1949:105#K1

Förtal
3 § Som tryckfrihetsbrott anses förtal som innebär att någon utpekar någon annan som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar en uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning.
Det ska inte dömas till ansvar om det med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgift i saken och den som har lämnat uppgiften visar att uppgiften var sann eller att han eller hon hade skälig grund för den.

Dvs: Försvarligt och sann uppgift eller skälig grund.

Förolämpning
4 § Som tryckfrihetsbrott anses förolämpning som innebär att någon riktar beskyllning, nedsättande uttalande eller förödmjukande beteende mot någon annan, om gärningen är ägnad att kränka den andres självkänsla eller värdighet.

Uppvigling
5 § Som tryckfrihetsbrott anses uppvigling som innebär att någon uppmanar eller på annat sätt söker förleda till brottslig gärning.

Andra delar handlar om statens skyldighet att skydda svagare medborgare mot övergrepp, exempelvis olaga hot eller förtal.
Sjöberg: Ofredande, olaga integritetsintrång m.m.
Citera
2022-02-15, 20:48
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
På hans jacka står det ”emineo”. Undrar om det är hans arbetsplats.

Så kan det ju vara, bara att göra lite detektiv arbete.
Citera
2022-02-15, 21:11
Medlem
Telepatisks avatar
Sjukt äcklig person, MrNiceguy alltså!

Vore intressant om det är någon här som gått i samma klass eller som känner till någon av dom uthängda. Liksom hur var personerna när dom var yngre o.s.v. Har förvisso inte läst kommentarerna i Hall of Shame, kanske finns något kul där.
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Använder jag mobilens nätverk kommer jag in på Dumpen- men inte om jag kör Wifi med mobilen på mitt hemmanätverk, inte heller på min dator.

Mina erfarenheter och det andra också har skrivit betyder att vissa operatörer har börjat blocka Dumpen.se
Samma här sedan någon dag sedan. Konstigt med tanke på att jag har Bahnhof.

Jag tänkte första att sidan bara laggade, men så såg jag att folk här kom in. Så testade mobilen över mobilnätet och det fungerade.
Citera
2022-02-15, 21:26
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk

Samma här sedan någon dag sedan. Konstigt med tanke på att jag har Bahnhof.

Jag tänkte första att sidan bara laggade, men så såg jag att folk här kom in. Så testade mobilen över mobilnätet och det fungerade.

Ingalunda laggar sidan.

Jag testade med att ladda in Tor Browser och kom genast i på Dumpen.

Det pågår någon mystiskt.

Sara och Patrik får kolla upp det här.
Citera
2022-02-15, 21:33
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
När man läser MrNiceguy den senaste gäddans chattlogg. Då skäms jag fan att jag är kille. Det var det mest sjuka jag läst. Tjejer och kvinnor måste ju få en helt jävla tokig bild av oss killar.

Jag känner vämjelse något monstruöst.

Dumpen har framkallat något inom mig, en rustik avsmak för dom här männen som finns, överallt, överallt, överallt
Citera
2022-02-15, 21:35
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Nej jag har inte skrivit några kommentarer där.

Nej, det tror jag inte.

Jag har Mullvad VPN. Om jag kopplar upp på en server i Göteborg funkar det. Om jag tar en Stockholm är det stopp. Och det är VPN, så ingen ISP kan stoppa det.
Jag tror att deras tekniker av nån anledning har gjort fel bannat några ip-ranger felaktigt. Antagligen skit bakom spakarna. För jag kan se på traceroute att man blockas i brandväggen.

Det KAN även vara så att man valt att banna några ip-ranger för att hålla besöksantalet nere och slippa att sajten blir onåbar. Man väljer hellre att några stoppas istället för att alla får problem. Kanske en desperat åtgärd innan nya servrarna är på plats..
Senast redigerad av mossadmartin 2022-02-15 kl. 21:38.
Citera
2022-02-15, 21:37
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Nej, det tror jag inte.

Jag har Mullvad VPN. Om jag kopplar upp på en server i Göteborg funkar det. Om jag tar en Stockholm är det stopp. Och det VPN, så ingen ISP kan stoppa det.
Jag tror att deras tekniker av nån anledning har gjort fel bannat ip-ranger. Antagligen skit bakom spakarna. För jag kan se på traceroute att man blockas i brandväggen.

Ok då måste dom reda ut det då, för många kan inte se dumpen.
Är det en block som pågår är det en märkvärdig och speciell händelse utöver det vanliga.
Oroande för yttrandefriheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in