Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Men du håller å andra sidan med på att Federley är en offentlig person och i en maktposition. Media ska ju fungera som en tredje statsmakt och det gör den ju i detta fall. Där har du den stora skillnaden.
Återigen, det handlar om allmänintresse. Även makthavare har rätt till privatliv så till vida att privatlivet inte innehåller aktiviteter som är av betydelse. Är det av allmänintresse att veta vilka makthavare/politiker ligger med? Kanske, men frågan är om det är MER intressant att veta vem Federley ligger med, än att veta att ditt barns lärare/tränare i idrott bevisligen både sexchattar och bokar dejt med minderåriga och barns pedofilmammor.
Citat:
Gick för övrigt Federley vidare med det juridiskt?
Inte mig veterligen, men den juridiska aspekten diskuterades i de juridiska rummen iom att somliga menade att exponeringen av Federley var olaglig eftersom folk, även politiker/makthavare, får ligga med vem de vill. Så länge det inte handlar om att en regeringschef ligger med Putin, möjligen.
Citat:
Lägger du ifrån dig dina personliga känslor (ja, jag vet att det fan är svårt även för mig) och ser det helt utifrån ett objektivt synfält så är ju männen som hängs ut per lagen oskyldiga då de egentligen inte har gjort något brottsligt. Då finns inget allmänintresse.
För mig är detta en juridisk fråga, inget annat. Jag menar att det absolut finns ett allmänintresse iom att det i hög grad är pedofila drag som avslöjas hos Dumpenmännen, och än värre, att de tagit steget att dejta sina blivande offer + att flera har domar sedan tidigare. Hur kan du anse att det inte är av allmänintresse? Vem vet, kanske bara en tidsfråga till Federleys smaklösa pedofilligg dyker upp på Dumpen, även det skulle vara av allmänintresse.