2022-02-15, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Skit på dig. Jag tar de sprutor jag själv vill och inte påverkas av dina bögkompisar som du gör.
Jag har tagit influensa vaccin varje år de senaste 26 åren.
Min tredje dos tog jag när Delta fanns aktivt och då var situationen annorlunda. Ett vaccin som funkade för den varianten och då intressant som skydd. NU rätt så menlöst, ungefär som du är.
Nej ingen riskgrupp men gillar inte att vara sjuk då mitt liv är så kul som det är.
Bäst är det när man får så skitar som du pinas.

Jag häpnar! wow!
Citera
2022-02-15, 15:07
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tidig behandling är ju väldigt viktigt så anmärkningsvärt att man inte gick ut med rekommendationer.

flccc var tidiga att sätta ihop en lista för tidig behandling enligt principen risc/benefit.

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, det är väldigt anmärkningsvärt.
Det är normalt väldigt viktigt att behandla så tidigt som möjligt för i stort sett alla åkommor, men detta förkastar man för covid.
Njae, jag tycker inte det är så anmärkningsvärt att man inte ville ha in smittan på sjukhusen innan de som var sjuka var riktigt sjuka.
Man måste komma ihåg att ingen riktigt viste något om smitan.
Citera
2022-02-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Njae, jag tycker inte det är så anmärkningsvärt att man inte ville ha in smittan på sjukhusen innan de som var sjuka var riktigt sjuka.

Du menar att man måste åka in till akuten för att knapra D vitamin tex?
Citera
2022-02-15, 15:21
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Ja, självklart ska man försöka behandla folk utanför sjukhusen. Med rätt profylax/tidig behandling minskar ju risken kraftigt att smittade behöver sjukhusvård.
Citera
2022-02-15, 15:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det måste vi inte.

Du vill att folk ska dö alltså?
Citera
2022-02-15, 15:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi får ju stopp på den när alla haft Omicron ;-) Så ut o sprid så mycket ni kan!

Ja, varar immuniteten i 10 veckor eller kanske 12?
Citera
2022-02-15, 15:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, varar immuniteten i 10 veckor eller kanske 12?

Genomgången infektion ger betydligt varaktigare skydd än vaccinering.
Citera
2022-02-15, 15:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Du lever ju fortfarande så vad gnäller du för?

Ät minst 5000 iu vitamin d med k2 om dagen samt se till att äta hälsosamt, motionera o sova ordentligt så är omikron inget att oroa sig för.
Citera
2022-02-15, 16:10
Medlem
vinlands avatar
Citat:

Detta var den sjukaste och idiotiska kommentar jag läst.
Skulle du acceptera samma tankesätt på elakartad cancer, vänta ett tag tills du blir riktigt sjuk.....

Det lär man sig redan i grundskolan att antivirala mediciner bara fungerar i 24-48 tim efter en virusinfektion, sen har den medicinen ingen verkan längre eftersom infektionen växt till, spridit sig och oftast medför baktriella efterverkningar där man då istället börjar med penicillin. Att man då lät folk vänta in en förvärrad infektion genom att de bara skulle sitta och vänta på provresultaten från PCR som tog minst 72 tim var det mest vansinniga svensk sjukvård+myndigheter någonsin gjort.
Citera
2022-02-15, 16:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Vill du förbjuda bilkörning? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda flyg? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda tåg? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda alkohol? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda rökning? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda snabbmat? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda fabriker? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda cyklister? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du förbjuda människor från att lämna sina hem? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Vill du ha lockdown varje influensasäsong? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Tycker du att varje enskild människa i världen bör låsas in permanent i varsin isolerad cell? Jaså inte? Du vill att folk ska dö alltså?

Senast redigerad av hardusettminapa 2022-02-15 kl. 16:13.
Citera
2022-02-15, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Den mutation som nu är aktuell är mild och vi med vaccin har redan ett bra skydd mot allvarlig sjukdom.
Pandemin är snart slut och sedan enstaka utbrott av Omicron. Över 2 år att följa detta gör mig nöjd med situationen. Troligen har jag redan haft covid utan att märka det då Omicron är så utbredd i samhället nu. Oroliga får väl fortsätta låsa in sig. Jag och min familj har övergått till sättet att leva vi hade 2019. Den smittspridning vi ser i Danmark verkar inte bli speciellt allvarlig och vi har nog motsvarande här.
Det jag ser av uppgifter på jobbet med de som är hemma för förkylningssymptom så har de denna veckan radikalt minskat. Vi så en del förra veckan att ökningen avtog.
Det är på väg att gå över nu.
Så det är nog dags att stänga den här tråden.

Dödssiffran per dag har inte minskat trots att den är mild.

Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Danmark er hårdt ramt.
41 døde det sidste døgn - den hidtidige rekord er 42 døde på et døgn.
1465 indlagt på hospitaler - det er ny rekord.
Positivprocenten et på 32,16% - det er ny rekord:

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/nyheder/3073-lynoverblik-dagens-tal-og-vigtigste-nyheder-om-coronavirus.html

Och då tar man bort restriktionerna helt och säger att viruset inte är farligt längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Omkiron är inte så mild för äldre som nu rekommenderas att ta fjärde sprutan.

De över 80 år rekommenderas att ta sprutan NU för att bli skyddade NU - inte nästa vinter.

Precis som med Influensa-vaccin så får äldre och de i riskgrupper ta det varje år för att ha skyddet.

Det börjar bli många månader sedan de äldsta fick sin tredje spruta.

Dom tog tredje dosen bara för 2-3 månader sen. Det var inte mycket till längd som hjälpte i det vaccinet.
Citera
2022-02-15, 17:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dödssiffran per dag har inte minskat trots att den är mild.

Dags att ta en titt i almanackan? Hint: Det är vinter. Vi är mitt i den årliga influensasäsongen.

Citat:
Och då tar man bort restriktionerna helt och säger att viruset inte är farligt längre.

Självklart. Vi har aldrig haft restriktioner bara för att det är influensasäsong. Viruset är inte samhällsfarligt, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in