Skit på dig. Jag tar de sprutor jag själv vill och inte påverkas av dina bögkompisar som du gör.
Jag har tagit influensa vaccin varje år de senaste 26 åren.
Min tredje dos tog jag när Delta fanns aktivt och då var situationen annorlunda. Ett vaccin som funkade för den varianten och då intressant som skydd. NU rätt så menlöst, ungefär som du är.
Nej ingen riskgrupp men gillar inte att vara sjuk då mitt liv är så kul som det är.
Bäst är det när man får så skitar som du pinas.
Tidig behandling är ju väldigt viktigt så anmärkningsvärt att man inte gick ut med rekommendationer.
flccc var tidiga att sätta ihop en lista för tidig behandling enligt principen risc/benefit.
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, det är väldigt anmärkningsvärt.
Det är normalt väldigt viktigt att behandla så tidigt som möjligt för i stort sett alla åkommor, men detta förkastar man för covid.
Njae, jag tycker inte det är så anmärkningsvärt att man inte ville ha in smittan på sjukhusen innan de som var sjuka var riktigt sjuka.
Man måste komma ihåg att ingen riktigt viste något om smitan.
Njae, jag tycker inte det är så anmärkningsvärt att man inte ville ha in smittan på sjukhusen innan de som var sjuka var riktigt sjuka.
Du menar att man måste åka in till akuten för att knapra D vitamin tex?
Ja, självklart ska man försöka behandla folk utanför sjukhusen. Med rätt profylax/tidig behandling minskar ju risken kraftigt att smittade behöver sjukhusvård.
Detta var den sjukaste och idiotiska kommentar jag läst.
Skulle du acceptera samma tankesätt på elakartad cancer, vänta ett tag tills du blir riktigt sjuk.....
Det lär man sig redan i grundskolan att antivirala mediciner bara fungerar i 24-48 tim efter en virusinfektion, sen har den medicinen ingen verkan längre eftersom infektionen växt till, spridit sig och oftast medför baktriella efterverkningar där man då istället börjar med penicillin. Att man då lät folk vänta in en förvärrad infektion genom att de bara skulle sitta och vänta på provresultaten från PCR som tog minst 72 tim var det mest vansinniga svensk sjukvård+myndigheter någonsin gjort.
Den mutation som nu är aktuell är mild och vi med vaccin har redan ett bra skydd mot allvarlig sjukdom.
Pandemin är snart slut och sedan enstaka utbrott av Omicron. Över 2 år att följa detta gör mig nöjd med situationen. Troligen har jag redan haft covid utan att märka det då Omicron är så utbredd i samhället nu. Oroliga får väl fortsätta låsa in sig. Jag och min familj har övergått till sättet att leva vi hade 2019. Den smittspridning vi ser i Danmark verkar inte bli speciellt allvarlig och vi har nog motsvarande här.
Det jag ser av uppgifter på jobbet med de som är hemma för förkylningssymptom så har de denna veckan radikalt minskat. Vi så en del förra veckan att ökningen avtog.
Det är på väg att gå över nu.
Så det är nog dags att stänga den här tråden.
Dödssiffran per dag har inte minskat trots att den är mild.
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Danmark er hårdt ramt.
41 døde det sidste døgn - den hidtidige rekord er 42 døde på et døgn.
1465 indlagt på hospitaler - det er ny rekord.
Positivprocenten et på 32,16% - det er ny rekord: