Citat:
Jag går in och svarar lite kort, så får Ugglan komma in och fylla på.
Ja, inledningsvis trodde man att det var drogrelaterat. Detta kan ha berott på den påse (?) med droger som ska ha hittats i anslutning till Helenas garderob.
Vad inbegriper du i omdömet "tvivelaktig"? Vissa vänner/bekanta sägs ha använt droger, främst vid fest, om jag fattat rätt. Om någon av systrarna umgicks med rent kriminella typer, har jag inte koll på.
Ja, man vet vem killen som angav den s k "Dansken" var/är. Hans namn har nämnts i tråden. Jag har för mig att en anledning var att verka "märkvärdig" och "stila" inför någon tjej. Någon annan kanske minns? Jag tror att han åtalades för mened för detta.
En hel del artiklar har länkats till; de finns utspridda i tråden. Annars kan man googla "Helena Andersson" + Mariestad och något mer sökord (om man vet vad man söker/vill läsa). Det har skrivits en hel del genom åren om försvinnandet och det har det gjorts i många tidningar.
Det var flera år sedan jag läste det som Bickan skrev. Av vad jag kommer ihåg, så fanns en hel del av uppgifterna redan i tråden. Dock har jag för mig att de även kom med någon ny info samt sina egna spekulationer.
Ja, inledningsvis trodde man att det var drogrelaterat. Detta kan ha berott på den påse (?) med droger som ska ha hittats i anslutning till Helenas garderob.
Vad inbegriper du i omdömet "tvivelaktig"? Vissa vänner/bekanta sägs ha använt droger, främst vid fest, om jag fattat rätt. Om någon av systrarna umgicks med rent kriminella typer, har jag inte koll på.
Ja, man vet vem killen som angav den s k "Dansken" var/är. Hans namn har nämnts i tråden. Jag har för mig att en anledning var att verka "märkvärdig" och "stila" inför någon tjej. Någon annan kanske minns? Jag tror att han åtalades för mened för detta.
En hel del artiklar har länkats till; de finns utspridda i tråden. Annars kan man googla "Helena Andersson" + Mariestad och något mer sökord (om man vet vad man söker/vill läsa). Det har skrivits en hel del genom åren om försvinnandet och det har det gjorts i många tidningar.
Det var flera år sedan jag läste det som Bickan skrev. Av vad jag kommer ihåg, så fanns en hel del av uppgifterna redan i tråden. Dock har jag för mig att de även kom med någon ny info samt sina egna spekulationer.
Vem som helst kan förstås svara 😊
Då låter det som påsen med droger inte bekräftats utan är ett rykte. Dåligt om polisen sagt att det var drog relaterat om de bara hängde upp det på bilen.
Ja vad menar jag med tvivelaktiga, det var min översättning av halv-figurer.
Var inne på att det kanske användes lite droger och de haft kontakter de inte pratade om. Kan förklara varför man vill bli avsläppt en bit från hemmet, träffar någon ett gata bort eller att kanske glömmer saker. Jag tror inte familjen är inblandad men kanske finns det saker de helst håller tyst om till allmänheten som alla andra familjer. Kan CL varit inblandad i sådan verksamhet, droger kan använts utomlands och en vana man tog med sig hem.
Vilken jävla idiot ange någon för att vara märkvärdig. Tänkte att det kunde varit någon som gjorde det för att skydda sin egen inblandning eller någon annan de kände.
Ok jag får se om jag orkar googla runt.
TSL borde ha mest att läsa.
Deras spekulationer kanske inte är sämre än andras (vet för lite). Information overload är jag övertygad om inträffat. På den tiden användes inte datorer som det verkar och relaterad information kunde inte kopplas samman.
En annan pärm kunde lika gärna varit på en annan planet.
OM det nu fanns en del droger i kretsen kan det vara anledningen personer ljugit eller undanhållit uppgifter. Att lämna uppgifterna skulle innebära att de också måste ta upp drogerna. Jag menar inte knarkare utan rekreations droger på fester.