2022-02-14, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notyourprincess
"Särskilt om de inte hade skelett i garderoben."
De ÄR skelettet.
Jaja jojo nänä, eller så är jag är sanningen men utan att du förstår. Förstå kommer du dock aldrig kunna göra när du inte använder hjärnan till tänka med. Du är och kommer att förbli ett missfoster.
Citera
2022-02-14, 21:40
Medlem
Jag har fått för mig att ”brandmannen” tidigare har haft en chefsposition inom Kriminalvården. Har jag fel M.E. då?
Citera
2022-02-14, 21:41
Medlem
notyourprincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Jaja jojo nänä, eller så är jag är sanningen men utan att du förstår. Förstå kommer du dock aldrig kunna göra när du inte använder hjärnan till tänka med. Du är och kommer att förbli ett missfoster.
Människor avskyr pedofiler, inklusive dem själva. Fattar du inte det med din superhjärna?
Varför detta oprovocerade personangrepp?
När argumenten tryter...
Citera
2022-02-14, 21:46
Medlem
Citat:
Precis som jag anser att alla som någon gång tänkt på t.ex. mord eller våldtäkt är oskyldiga mördare och våldtäktsmän.

Likaså exempelvis stöld m.m.

Bara för du anser något så betyder det inte att det är rätt.

Det finns på straffskalan förberedande/grovt förberedande till mord, rån. Är uppe på lagförslag att även inkludera sexualbrott i detta Och det är just det som Patrik och co outar att dessa gör.

Tänker inte stånga mig blodig med att försöka övertyga dig som uppenbarligen har avvikande beteende och tycker det är synd om folk som huserar på dumpen.
Citera
2022-02-14, 21:47
Medlem
Skulle det bli fråga om åtal för förtal, så kommer ju skuldfrågan prövas av en jury (typ är detta en försvarlig publicering…) och då kan det bli riktigt politiskt! Vad tycker politiker om pedofili?
Citera
2022-02-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UedM
Jag har fått för mig att ”brandmannen” tidigare har haft en chefsposition inom Kriminalvården. Har jag fel M.E. då?
Det är korrekt.
Citera
2022-02-14, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Skulle det bli fråga om åtal för förtal, så kommer ju skuldfrågan prövas av en jury (typ är detta en försvarlig publicering…) och då kan det bli riktigt politiskt! Vad tycker politiker om pedofili?
Jurister tycker inget. Skall åtminstone inte göra det. Därför finns högre instanser. Försök att sätta känslor åt sidan och tänk efter de lagar och den rättsordning som är och bestämmer.

Förklara då för mig exakt vad det är som är försvarlig publicering. Jag förstår inte men kanske att du kan förklara för oss som inte fattar hur sådana som du tänker.

//Tack på förhand. Vänligen Jimmy Carlsson
Citera
2022-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Jurister tycker inget. Skall åtminstone inte göra det. Därför finns högre instanser. Försök att sätta känslor åt sidan och tänk efter de lagar och den rättsordning som är och bestämmer.

Frias en ansvarig utgivare av juryn i tryckfrihetsmål så finns ingen högre instans att överklaga till. Juryn består ej av juristdomare.
Citera
2022-02-14, 22:20
Medlem
BeachBobs avatar
Brandmannen är en stor gåta. Chefsposition inom Kriminalvården tidigare och nu jobbar han som dagisfröken och deltidsbrandman. Är ju inte uppåt han klättrar, varför??
Citera
2022-02-14, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Frias en ansvarig utgivare av juryn i tryckfrihetsmål så finns ingen högre instans att överklaga till. Juryn består ej av juristdomare.
Citat:
Sex jurymedlemmar måste vara överens om att tryckfrihetsbrott föreligger för att straff skall kunna utmätas. Av alla svenska domstolar är det endast i tryckfrihetsdomstolarna som det förekommer en jury. En tingsrättsdom i ett tryckfrihetsmål kan överklagas till högre instans, dock inte frikännanden.
Delvis korrekt.
Citera
2022-02-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Fick av olika anledningar avsluta sin tjänst på kriminalvården.
Citera
2022-02-14, 22:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja jo, men han kommer ju inte runt det han skrivit eller det faktumet att han bestämde träff och kom till träffen med syftet att knulla en mamma och hennes barn på 7 år.

På vilket vis skulle han kunna försvara det?

Exakt. Mission impossible för honom. Det enda han gör om han fortsätter uttala sig i media och kanske anmäler för förtal är ju att bara fler kommer gå in på Dumpen och läsa om just han och hans chattande.

Där det ju tydligt framgår vad han vill göra med 7-åringen. Även om han sedan skulle vinna få säg 100k i skadestånd så kommer han ju aldrig få jobba i en skola igen och högst troligt aldrig som brandman heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in