Citat:
Ursprungligen postat av
salta_killen
Haha! Du förnekar dig inte din pajas. Citerar mig själv i mitt inlägg du såg till att få raderat som inte bryter mot några forumregler!
Det är lönlöst att argumentera med BAB7. Hen är hjärntvättad och jobbar troligtvis för Renault eller någon av deras ÅF, alt. sponsrad för att sitta här och trolla. Hen bemöter argument med fakta från källor som passar hens världsbild av att Zoe är guds gåva till bilisterna. När man uppvisar dödliga krocktester. Rangetester som är pinsamma för Zoe osov, då blir det knäpptyst. Bara för att några inlägg senare börja mala på igen.
Går man igenom BAB7's inlägg i tråden så kan man dra följande slutsater:
- Zoe är den rymligaste elbilen (av alla)
- Zoe laddar snabbast i verkligehten (trots stenåldersteknik)
- Zoe har längst räckvidd (trots att den kommer sist i tester länkade till här i tråden)
- Zoe är väldigt säker (trots total fail i EURONcap)
- Zoe har bäst andrahandsvärde (baserad på logiken i BAB7s hjärna?)
- Zoe är den mest sålda elbilen nånsin, eftersom den är absolut bäst
- Zoe har bäst kvalitet av alla bilar (trots att det är en dussinbil från ett franskt skräpmärke)
Vi borde faktiskt kunna stänga tråden för det finns inte så mycket mer att diskutera
Du är uppenbart faktaresistent, jag länkat till källor ang alla mina uppgifter om ZOE här i tråden.
Att du då ändå fortfarande håller på att tjafsa och förnekar fakta, gör att du diskvalificerar dig för vidare diskussion i ämnet.
Jag ska dock ändå svara på dina påståenden.
1, Nej, ZOE är inte den rymligaste elbilen, det har jag heller aldrig påstått. Jag säger att ZOE är en av de rymligaste bilarna i sin klass och har en väldigt luftig kupe och ett stort bagageutrymme.
2, Nej, jag har inte påstått att ZOE laddar snabbast, jag säger att ZOE laddar snabbast AC laddning med 22 kW, vilket andra elbilar inte kan, därmed kompenserar det till viss del avsaknaden av CCS.
3, Ja, ZOE har längst räckvidd i sin klass, punkt slut!
4, ja, ZOE är säker, speciellt fas 1 som jag har, då den bla har dubbla sidokrockkuddar.
5, ZOE har ett normalt genomsnittligt andrahandsvärde, jag har heller inte påstått något annat.
6, ja, ZOE är europas mest sålda elbil.
7, Nej, jag har inte påstått att ZOE har bäst kvalitet, jag säger den har bra kvalitet.