Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Alltså jag har faktiskt inte så bra koll på detta. Men min spontana tanke när jag kollade på Dumpen.se och deras videos var om detta verkligen är lagligt. De utser sig ju trots allt för att vara någon annan (kanske inte olagligt dock) och i vissa chattloggar tycker jag att de hetsar fram saker och ting vilket kanske kan klassas som brottsprovokation? Förvisso är det nog bara polisen som kan fällas för det. Men jag hade en skeptisk känsla. Det har ju dock inte skett några rättsliga följder mot dem och det är ju inte något som diskuteras så antar att de följer lagen. Om alla pedofiler går ihop kan de säkert göra ett bra case med en bra advokat men undra om de inte ska fokusera på lite andra områden i livet som att bli friska från detta. Är ju inte alls säkert att de skulle vinna heller.
Jag har ingen direkt koll på det juridiska heller med allt vad dumpen, Sjöberg och Sara innebär. Men jag är nyfiken, och det känns som att allt dom gör hamnar i gränslandet mellan lagligt/olagligt. Håller med att det i vissa fall faktiskt mer eller mindre hetsas fram saker, dom har presenterat klent med bevis till & från.
Hade velat ha mer information om deras uthängningar än bara screenshots från någon konversation på kik och en video när konfrontationen sker.