2022-02-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tänk om det är dumpen som groomar människor till att bli pedofiler då? Ibland har de nämnt att det tar flera månader innan träff. Då kan sjuka saker normaliseras.

Verkar inte finnas någon brist på ursäkter bland de som vill försvara pedofilerna.
Citera
2022-02-14, 18:41
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Hur kan du påstå någon är pedofil utan att veta något om personen?

Du kanske skulle ta och läsa igenom samtliga inlägg personen har gjort i tråden.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Samma här. Speciellt för de, som av flertalet anledningar, väljer att stanna kvar med de uthängda. Pöbelmentalitet är pöbelmentalitet. En del är mer benägna att falla för den än andra. Jag tycker att de gör ett hyfsat bra jobb på Dumpens samt 2forty2s kommentarsfält. Plockar bort lösgrundade rykten relativt fort. Hände vid David-Ses, tex, där hans sambo fortf. hade kvar Sambo-statusen på Facebook. Då blev hon snabbt anklagad för att vara med på det hela och en pedofil själv. Innan det raderades.

Och nog kan det bli så i mindre orter, där alla känner alla. 1-5k invånare. Bor själv i en sådan, och byskvallret kan gå runt i ljusets hastighet. Och detaljer förvrängs med tiden. Lite som med kommentarerna kring Freetrippy. Han gick från att vara läkare, till att någon skrev hur hemskt det skulle vara om han var barnläkare, ytterligare förfasades över att han var barnläkare osv. Andra manade till lugn. Det är bra att de är snabba med att plocka bort de här kommentarerna.

Sedan är ju frågan också hur ofta det faktiskt går ''för långt''. Hot och trakasserier är inte okej, och bör anmälas, men det är sällan, såvitt jag vet, det faktiskt leder till mer än så. Det är lätt att skriva något framför skärmen, men när de sedan möter dem på stan lär de snarare knyta näven i fickan, sas.

Ja de gör ett bra jobb inget snack om saken där. Men vi får se vart det leder!
Citera
Medlem
Citat:
Och nog kan det bli så i mindre orter, där alla känner alla. 1-5k invånare. Bor själv i en sådan, och byskvallret kan gå runt i ljusets hastighet. Och detaljer förvrängs med tiden. Lite som med kommentarerna kring Freetrippy. Han gick från att vara läkare, till att någon skrev hur hemskt det skulle vara om han var barnläkare, ytterligare förfasades över att han var barnläkare osv. Andra manade till lugn. Det är bra att de är snabba med att plocka bort de här kommentarerna.

Sedan är ju frågan också hur ofta det faktiskt går ''för långt''. Hot och trakasserier är inte okej, och bör anmälas, men det är sällan, såvitt jag vet, det faktiskt leder till mer än så. Det är lätt att skriva något framför skärmen, men när de sedan möter dem på stan lär de snarare knyta näven i fickan, sas.
En från min hemby fick ansiktet ommöblerat efter en pedofildom.

Bymentaliteten är inte att leka med, liknande sociala regler som i en stam i Amazonas.
Citera
2022-02-14, 18:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Verkar inte finnas någon brist på ursäkter bland de som vill försvara pedofilerna.

Jag tänker utanför boxen, pucko.
Citera
2022-02-14, 18:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:

De som slår barn och kvinnor brukar inte ha några problem med att ursäkta och argumentera för när och hur det kan vara rätt och ursäktligt att slå barn och kvinnor.
Citera
2022-02-14, 18:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Samma här. Speciellt för de, som av flertalet anledningar, väljer att stanna kvar med de uthängda. Pöbelmentalitet är pöbelmentalitet. En del är mer benägna att falla för den än andra. Jag tycker att de gör ett hyfsat bra jobb på Dumpens samt 2forty2s kommentarsfält. Plockar bort lösgrundade rykten relativt fort. Hände vid David-Ses, tex, där hans sambo fortf. hade kvar Sambo-statusen på Facebook. Då blev hon snabbt anklagad för att vara med på det hela och en pedofil själv. Innan det raderades.

Hur man ens kan överväga att fortsätta vara tillsammans med ett peddo är sinnessjukt.
Citera
2022-02-14, 18:46
Medlem
ballobass avatar
Citat:

Han försvarade väl inte pedofili? Men här har du ett tydligt tecken på hur man går och skapar sina egna sanningar och sen hakar pöbeln på. Bara för att man hatar pedofiler måste man väl ändå kunna kritisera hur dumpen kanske kan göra vissa saker annorlunda.
Citera
2022-02-14, 18:59
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Blir kul för dem att gå till historien som personerna som räddade fiktiva barn genom att förgöra riktiga barn.

Fiktiva barn? Bara för att du inte får veta vilka barnen är så är de fiktiva? Märkligt sätt att rationalisera existens av pedofiler. En del av chattarna startas av verkliga barn och tas sen över av peddojägarna. Några dyker upp igen och igen.

Det är knappast så att dumpen "skapar" pedofiler. Antalet peddosar är så stort att det inte är någon risk. För andra brott hade det kanske varit ett problem men tyvärr inte med pedofiler.

De flesta offren får du aldrig höra talas om. Det betyder inte att de inte finns.
Citera
2022-02-14, 19:09
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
Pedofilintervju:
https://www.st.nu/2022-02-14/misstankt-natpedofil-konfronterades-av-nataktivister-min-familj-utsatts-for-hot

Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Får en känsla av att brandmannen kommer ta en fight och han lägger sig nog inte så lätt. Dessutom verkar han inte skämmas över vad han gjort. Blir intressant att följa.

Trots den lilla informationen vi egentligen har så får jag faktiskt också en känsla av det. Han tillhör långt ifrån den kategorin av de mindre begåvade som hängts ut. Mycket möjligt att han gör det för sin familj men då spekulerar jag bara. Yes, det blir intressant att följa.
Citera
2022-02-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Trots den lilla informationen vi egentligen har så får jag faktiskt också en känsla av det. Han tillhör långt ifrån den kategorin av de mindre begåvade som hängts ut. Mycket möjligt att han gör det för sin familj men då spekulerar jag bara. Yes, det blir intressant att följa.
Frågan är vilken väderkvarn det är han ska ta fighten med? Allt är redan publikt och hela byn vet allt.
Citera
2022-02-14, 19:15
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar

Han tycker väl här att han inte gjort något fel, för i och med att fiskaren är den som till en början drar in sin dotter. Han är så kåt att han bara kör på för att han vill knulla mamman, istället skull han ju bara dragit i handbromsen å lagt ner. Men ingen rök utan eld!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in