Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Han behöver absolut tid men lär inte stanna lika länge som Pochettino, nej. Frågan är om han själv har tålamodet eller ens viljan att stanna tillräckligt för att vända detta. Levy och Lewis måste öppna stora plånboken i sommar annars tror jag Conte lämnar redan efter nästa säsong om inte tidigare. Han har ju inte varit långvarig ens i de klubbarna där han nått framgångar. Livlinan skulle vara om de går och vinner FA-cupen i vår men jag tror inte att det kommer hända. Inte en chans. Blir dock mer än gärna motbevisad.
Finns fortfarande ett antal spelare som behöver skeppas iväg och så måste det förstärkas ordentligt och värvningarna måste bli lyckade. Varit alltför mycket pengar i sjön de senaste åren. Kommer ta minst två säsonger till för att få ordning på detta, skulle jag tro. Många av spelarna visar upp en sådan arrogans i sitt spel och beteende på plan att det är skrämmande att se. Rafael van der Vaart var inte helt fel ute när han påstod att truppens stora problem är att de tror att de är bättre än de är.
Såg fram emot NLD innan det ställdes in men nu önskar jag att man slapp skiten helt

Arsenal klara favoriter just nu.
Ja, en ny manager behöver alltid få tid på sig, oberoende av hur stor eller liten klubben än är. Och som jag poängterade, så behöver varje manager att köpa in egna spelare i laget som passar in i deras filosofi. Men när det gäller Conte och Tottenham, så känns den relationen litegrann som med Mourinho i Man Utd och/eller Emery i Arsenal. Alltså, en manager som är i fel klubb. Största misstaget som sp*rs gjorde var när de gav Pochettino sparken, även om jag var väldigt, väldigt nöjd över det beslutet.
Arsenal är helt klart i bättre form än vad sp*rs är i dagsläget, och vi är klara favoriter inför derbyt. Men bollen är rund, och allt kan hända.
Annars så tror jag inte att det är nyttigt för ett lag att hålla i samma trupp över längre tid utan att förnya och få in nya nyckelspelare. Ett av huvudskälen till att varför det har gått så dåligt för Man United sedan 2013, är för att den skotska whiskynäsan gav en åldrande trupp trupp över till Moyes, där majoriteten av spelarna hade passerat 30 och var ”slut”. Liverpool har varit bra på att förnya truppen och hitta nya nyckelspelare under de sista 1-2 åren eller så. Kanske sp*rs borde följa samma väg som Liverpool gör.