2022-02-14, 09:09
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
LA Rams vann Super Bowl. Slänger man pengar på Arsenal nu då bägge lagen ägs utav Kroenke?
Citera
2022-02-14, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
LA Rams vann Super Bowl. Slänger man pengar på Arsenal nu då bägge lagen ägs utav Kroenke?

Glazer gjorde väl inte det direkt efter att Tom Brady fixade guldet åt Tampa? Eller var det därför de landade Ronaldo också? Efter att de sett hur en GOAT (okej, gränsfall i Ronaldo-fallet) kan ha för impact?
Citera
2022-02-14, 09:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Han behöver absolut tid men lär inte stanna lika länge som Pochettino, nej. Frågan är om han själv har tålamodet eller ens viljan att stanna tillräckligt för att vända detta. Levy och Lewis måste öppna stora plånboken i sommar annars tror jag Conte lämnar redan efter nästa säsong om inte tidigare. Han har ju inte varit långvarig ens i de klubbarna där han nått framgångar. Livlinan skulle vara om de går och vinner FA-cupen i vår men jag tror inte att det kommer hända. Inte en chans. Blir dock mer än gärna motbevisad.

Finns fortfarande ett antal spelare som behöver skeppas iväg och så måste det förstärkas ordentligt och värvningarna måste bli lyckade. Varit alltför mycket pengar i sjön de senaste åren. Kommer ta minst två säsonger till för att få ordning på detta, skulle jag tro. Många av spelarna visar upp en sådan arrogans i sitt spel och beteende på plan att det är skrämmande att se. Rafael van der Vaart var inte helt fel ute när han påstod att truppens stora problem är att de tror att de är bättre än de är.

Såg fram emot NLD innan det ställdes in men nu önskar jag att man slapp skiten helt Arsenal klara favoriter just nu.
Ja, en ny manager behöver alltid få tid på sig, oberoende av hur stor eller liten klubben än är. Och som jag poängterade, så behöver varje manager att köpa in egna spelare i laget som passar in i deras filosofi. Men när det gäller Conte och Tottenham, så känns den relationen litegrann som med Mourinho i Man Utd och/eller Emery i Arsenal. Alltså, en manager som är i fel klubb. Största misstaget som sp*rs gjorde var när de gav Pochettino sparken, även om jag var väldigt, väldigt nöjd över det beslutet.

Arsenal är helt klart i bättre form än vad sp*rs är i dagsläget, och vi är klara favoriter inför derbyt. Men bollen är rund, och allt kan hända.

Annars så tror jag inte att det är nyttigt för ett lag att hålla i samma trupp över längre tid utan att förnya och få in nya nyckelspelare. Ett av huvudskälen till att varför det har gått så dåligt för Man United sedan 2013, är för att den skotska whiskynäsan gav en åldrande trupp trupp över till Moyes, där majoriteten av spelarna hade passerat 30 och var ”slut”. Liverpool har varit bra på att förnya truppen och hitta nya nyckelspelare under de sista 1-2 åren eller så. Kanske sp*rs borde följa samma väg som Liverpool gör.
Citera
2022-02-14, 09:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Haha.... Om det är en som verkligen skiter fullständigt i Arsenal FC, och som har noll koll på fotboll, så är det fanmig Stan fuckings Kroenke.

Han ser på Arsenal först o främst som en pengamaskin.
Citera
2022-02-14, 10:58
Medlem
Måste ändå ge cred till wolwes defensiv denna säsong,,23 matcher ,med en målskillnad på 21-17,bara City släppt in mindre mål,men de har även helt annan uppsättning av backar än wolwes .

Det ska bli kul se om de kan fortsätta denna säsong på samma visa,kul fan om d kan ställa till med oreda för jagande lag till Europa spel.

Deras största förlust i ligan denna säsong 0-2,mot Palace.

Men sen otroligt dåligt framåt med,bara gjort 21 mål,bara burnley och Norwich som gjort mindre,och ligga där de ligger tycker jag är mäktigt.

Hur mycket jag hatar det så går alla resultat Arsenals väg för klippa 4 platsen,så ger mig fan på Generalen kommer få rätt med sina tips.
Man får hoppas Arsenal slarvar de totalt nu
Citera
2022-02-14, 11:25
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Om du vill bli den som förlorar mest pengar på stryktipset så ska du betta på Arsenal.

Om vi går tillbaka till förra NFL-säsongen där Tampa vann Super Bowl så var buccaneers kända för sin förlorarmentalitet innan Brady satte sin fot där. Det svänger snabbt i den världen har man en kompetent Quarterback kan du vända skutan helt och bli en favoriterna på nolltid.

Det krävs en total renovering för att Arsenal och United ska nå toppen igen, deras jänkare kan inte ens rekrytera erfarna tränare men NFL-lagen dem äger så kommer spelare in som är bland dem bästa på deras positioner i hela ligan.
Citera
2022-02-14, 11:33
Medlem
preben12s avatar
Är rätt tydligt att Dier och Skipp saknas i defensiven för Tottenham. Det ser betydligt sämre ut när de inte spelar. Läste någon statistik att man har tagit 2.2 poäng per match när Skipp spelat och 0.6 utan honom denna säsongen...

Sen är det ju alldeles för många spelare som inte är tillräckligt bra och det spelar inte någon roll hur man ställer upp om spelarna inte klarar att slå en femmeterspassning.

Men jag tycker inte Conte ska vara utan kritik heller. Man har uppenbarligen inte materialet till att spela 3-4-3 men trots det så fortsätter han med det match efter match. I andra halvlek mot Wolves spelade man något som liknade ett 4-2-3-1 och det såg redan betydligt bättre ut. Ett av problemen med 3-4-3 är att man inte har några spelare som är tillräckligt bra som wingbacks. Royal är en okej ytterback i en fyrbackslinje men är ingen wignback, Doherty är en wingback men ser ut som en Championship-spelare. Reguilon och Sessegnon på andra kanten är mer lämpade för systemet men är inte heller tillräckligt bra. Speciellt deras beslutsfattande och passningsspel på den offensiva tredjedelen av planen är under all kritik.

Ett annat problem med 3-4-3 är att det är enorma ytor centralt för motståndarna då man bara spelar med två innermittfältare.

Förhoppningsvis inser Conte detta och man spelar med en fyrbackslinje resterande del av säsongen alternativt spelar ett 3-5-2 om han nu ska fortsätta med wingbacks.

Förlust mot City i helgen och det är första gången på 18 år som Tottenham förlorar fyra raka ligamatcher.
Citera
2022-02-14, 14:21
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Årets bästa tsm med coutinho
Perfekta värvningar

Och där blev Trippier skadad...

Citat:
After the game manager Eddie Howe said Trippier "got stamped on".

A Newcastle statement

on Monday said scans showed a fracture to the fifth metatarsal in his left foot.

They said Trippier is "set to be sidelined for the club's upcoming fixtures".

- bbc

Undrar om detta kan få dom att tappa poäng... hela våren är ju viktig för att hålla sig kvar, man har inte råd att tappa poäng i säg 3 matcher tex.
Citera
2022-02-14, 14:35
Medlem
Citat:
Och där blev Trippier skadad...

- bbc

Undrar om detta kan få dom att tappa poäng... hela våren är ju viktig för att hålla sig kvar, man har inte råd att tappa poäng i säg 3 matcher tex.
Yeah han har varit stommen i spelet sen han kom..detta kommer bli katastrof,han kan va skillnad på klara sig eller åka ut
Citera
2022-02-14, 20:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Måste ändå ge cred till wolwes defensiv denna säsong,,23 matcher ,med en målskillnad på 21-17,bara City släppt in mindre mål,men de har även helt annan uppsättning av backar än wolwes .

Det ska bli kul se om de kan fortsätta denna säsong på samma visa,kul fan om d kan ställa till med oreda för jagande lag till Europa spel.

Deras största förlust i ligan denna säsong 0-2,mot Palace.

Men sen otroligt dåligt framåt med,bara gjort 21 mål,bara burnley och Norwich som gjort mindre,och ligga där de ligger tycker jag är mäktigt.

Hur mycket jag hatar det så går alla resultat Arsenals väg för klippa 4 platsen,så ger mig fan på Generalen kommer få rätt med sina tips.
Man får hoppas Arsenal slarvar de totalt nu
Resultaten går våran väg p g a att vi är det bästa laget i EPL, om vi bortser från topp 3. Jag skrev redan i juni mnd att topp 4 i EPL 21/22 blir:
1. Man City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Arsenal

Och jag är 100% säker på att detta blir slutresultat. Dock så hånades jag av alla ”know it all” keyboard warriors här inne när jag först presenterade topp 4 listan.
Citera
2022-02-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Resultaten går våran väg p g a att vi är det bästa laget i EPL, om vi bortser från topp 3. Jag skrev redan i juni mnd att topp 4 i EPL 21/22 blir:
1. Man City
2. Liverpool
3. Chelsea
4. Arsenal

Och jag är 100% säker på att detta blir slutresultat. Dock så hånades jag av alla ”know it all” keyboard warriors här inne när jag först presenterade topp 4 listan.
Du har ju haft skapligt fel i ett antal "jag är 100% säker" (edit: just ja, glömde ju att alla de gångerna så ville du bara "spice up the forum" med ett crazy statement) men även en blind höna hittar ett korn emellanåt
Citera
2022-02-14, 20:55
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du har ju haft skapligt fel i ett antal "jag är 100% säker" (edit: just ja, glömde ju att alla de gångerna så ville du bara "spice up the forum" med ett crazy statement) men även en blind höna hittar ett korn emellanåt
Visst har jag tagit fel, men vem har väl inte gjort det? Dock så har jag haft rätt i betydligt fler antagelser/gissningar här inne än vice versa.

Kan inte du ta och lägga upp ”din” topp 4 lista för årets säsong, och då så kan vi se vem av oss det är som har mest rätt i maj? Jag är stensäker på att 4 kommer att se ut exakt så som jag tippar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in