2022-02-14, 14:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och detta sade de med fakta?
Eller var det för att försvara vaccinering?
De har hittills inte redovisat sådant.
Inte Pfizers heller.
Och hur länge innan den är nere i typ 10%?

Som tur är Omicron mild och ger ungefär en motsvarande förkylning.
Dock några som tappat lukt och smak. Hoppas de får tillbaka den.

Ja du, det får du fråga dem om, svårt att lita på något de säger. Tror faktiskt inte jag sett någon myndighet som kommit med så många felaktiga uttalanden.

Sen håller jag inte med om att omikron är som en förkylning, för vissa ja för andra som en influensa.

Kollade precis på Danmark och positivprocenten stiger så det är inte över.
Citera
2022-02-14, 14:40
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Alla kan drabbas av svår sjukdom efter Covid19. Jag vet många som tyvärr drabbats hårt. De har men över 1 år efter de varit infekterade. Skulle råda dig att vara försiktig och inte tro på snack om att det "bara" är en förkylning, för det stämmer inte.
Jag utgår från de jag känner som fått Omicron. Tillräckligt många för att ge mig en bild.

En del märker knappt något
Några lite snuvig och ont i huvudet. En del med värre huvudvärk.
En del med feber och lite mer påverkade så de får hålla sig lugna några dagar.

Jag tror du överdriver.

Nå jobbar du?
Annars kan du låsa in dig tills det är över.
Jag är 65+ och jobbar varje dag 100%. Träffar folk dagligen. Vi har smittspridning på jobbet så det är nog bara en tidsfråga innan jag också får covid. Inte minsta orolig men hatar att vara sjuk.
Citera
2022-02-14, 14:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag utgår från de jag känner som fått Omicron. Tillräckligt många för att ge mig en bild.

Jag tror du överdriver.

Nå jobbar du?
Jag är 65+ och jobbar varje dag 100%. Träffar folk dagligen. Vi har smittspridning på jobbet så det är nog bara en tidsfråga innan jag också får covid. Inte minsta orolig men hatar att vara sjuk.

Jag håller tummarna för att du inte drabbas hårt om/när du blir smittad.
Citera
2022-02-14, 14:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Jag håller tummarna för att du inte drabbas hårt om/när du blir smittad.
Jag är helt lugn.

Jag har 3 doser vaccin som skyddar mig till 100% helt säker.

(ironi till 100%)

Skaffa dig ett jobb så mår du nog bättre.
Eller en vettig sysselsättning.
Håller du på så här är det större risk för mentala problem än covid.

Och du, kika inte på nyheterna för det som händer österut är troligen värre än covid.
Citera
2022-02-14, 14:53
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:

Jag tror du överdriver.

Nå jobbar du?

Jag har Omikron och kan säga att den var inte speciellt hård men lite smått långdragen.
Feber i 2 dagar sen har det mest varit lite blandade symptom med fokus på förkylning.
Citera
2022-02-14, 15:41
Medlem
Citat:
Alla kan drabbas av svår sjukdom efter Covid19. Jag vet många som tyvärr drabbats hårt. De har men över 1 år efter de varit infekterade. Skulle råda dig att vara försiktig och inte tro på snack om att det "bara" är en förkylning, för det stämmer inte.

Vad tråkigt. Ja är man med i föreningslivet osv så sprids det ju hårt där. Speciellt föreningen för multipla underliggande sjukdomar.
Citera
2022-02-14, 15:57
Medlem
Citat:
Äsch. FHM (inkl Tegnell) har sina möten och runda-bord-samtal. De kommer GEMENSAMT fram till vad som ska sägas och vad som inte ska sägas. De synkar ihop sig och håller en linje. Sedan skickar man fram Tegmark och Wisell som frontpersoner som får stå för budskapet. Tidigare var det Carlsson, men även den där Wallensten. Har ingenting med Folkhälsan att göra tyvärr.
Det har precis allt med folkhälsan att göra, problemet är att du och några få andra inte låtsas förstå vad folkhälsa är och att det handlar om mer än endast Covid-19, allra helst nu när den uppenbara krisen är över vad gäller dödlighet och svår sjukdom. Man behöver se hela bilden och hela ekvationen både kortsiktigt och långsiktigt. Psykisk- och fysisk hälsa, missbruk eller arbetslöshet för att nämna några saker som ingår i folkhälsan som också styrs av politiska beslut och hur de påverkar och framförallt påverkat oss i samband med pandemin. Men allt det här vet du redan, din agenda är endast att sprida så mycket felaktig desinformation som möjligt i en märklig infantil förhoppning att kunna lura någon vilsen stackare.
Citera
2022-02-14, 15:58
Medlem
revodnebs avatar
Några forskare i Spanien har titta på long covid patienter och kommit fram till att det troligtvis är skador på vagusnerven som ger långvariga symtom, Vagus Nerve Dysfunction (VND). Det är ganska allvarligt då den styr många funktioner i kroppen autonomt.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-696452

Citat:
In this pilot evaluation, most long COVID subjects with vagus nerve dysfunction symptoms had a range of significant, clinically-relevant, structural and/or functional alterations in their vagus nerve, including nerve thickening, trouble swallowing, and symptoms of impaired breathing,” summarized the authors of the study.
Citera
2022-02-14, 16:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Vad tråkigt. Ja är man med i föreningslivet osv så sprids det ju hårt där. Speciellt föreningen för multipla underliggande sjukdomar.

Vet flera som drabbats hårt utan att de burit på underliggande sjukdom. Det har satt sig på lungorna. De har gått från att orka springa flera km till att knappt orka gå till brevlådan.
Citera
2022-02-14, 16:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Det har precis allt med folkhälsan att göra, problemet är att du och några få andra inte låtsas förstå vad folkhälsa är och att det handlar om mer än endast Covid-19, allra helst nu när den uppenbara krisen är över vad gäller dödlighet och svår sjukdom. Man behöver se hela bilden och hela ekvationen både kortsiktigt och långsiktigt. Psykisk- och fysisk hälsa, missbruk eller arbetslöshet för att nämna några saker som ingår i folkhälsan som också styrs av politiska beslut och hur de påverkar och framförallt påverkat oss i samband med pandemin. Men allt det här vet du redan, din agenda är endast att sprida så mycket felaktig desinformation som möjligt i en märklig infantil förhoppning att kunna lura någon vilsen stackare.

Det där är bara FHM-propaganda. Enda anledningen till att inte vidta vettiga åtgärder är pengar. Pengar, pengar, pengar. Man försämrar inte folkhälsan genom vettiga rutiner. Men tyvärr är det så att pensionerade människor inte har något värde i dagens Sverige. Att de sedan har jobbat i 40 år är inte värt ett skit. Det är den bistra sanningen och hur du kan titta dig själv i spegeln som hyllar detta sjuka samhälle är för mig en gåta.
Citera
2022-02-14, 16:16
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Detta är ju helt sjukt. Snart måste ju nån grävande journalistik bli publicerad så allmänheten fattar vad för skit som är på gång. MSM är ju tydligen helt köpt men det borde inte spela någon roll. Detta är ju total galenskap.

Och detta med TVÅNGSVACCINERING i new york hahaha nu har dom PANIK att få så många vaccinerade som möjligt innan hela bluffen är avslöjad. Total panik har dom. Så många som möjligt SKA HA giftsprutorna.
Ja vaccinsamordnare Richard Bergström erkände ju tillslut nyligen att dom inte riktigt vet vad det blir för långsiktiga effekter för immunförsvaret av vaccinet så det är ju vansinnigt att ta för många doser.
Citera
2022-02-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du, det får du fråga dem om, svårt att lita på något de säger. Tror faktiskt inte jag sett någon myndighet som kommit med så många felaktiga uttalanden.

Sen håller jag inte med om att omikron är som en förkylning, för vissa ja för andra som en influensa.

Kollade precis på Danmark och positivprocenten stiger så det är inte över.

Du måste kolla djupare i siffrorna än att bara kolla på en parameter.
Köpenhamnsområdet var först in i omikron. Där dyker det rakt ner nu.
Att det ökar i andra delar säger ingenting.

Precis samma sak i UK.

Men som du säger, över är det inte. Men det kommer det aldrig vara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in