2022-02-14, 11:33
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Okej jag tvivlar på pratkvarnarnas analys. Detta är inte bara geopolitik. Varför är en massa försvarsaktier ned? Detta är minst lika mycket recessionsoro.
Citera
2022-02-14, 11:34
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Vaför ska jag äga något som kostade 100 kr imorse om jag kan köpa för 95 kr i eftermiddag?

Du kommer lika gärna missa uppgången...
Citera
2022-02-14, 11:35
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Du kommer lika gärna missa uppgången...
Nej, jag får vara med från 95 istället för 100, det måste väl vara mycket bättre?
Citera
2022-02-14, 11:36
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Nej, jag får vara med från 95 istället för 100, det måste väl vara mycket bättre?

Vet du att din aktie går ner imorgon? Nej det vet du inte. Du kommer aldrig pricka exakt.
Citera
2022-02-14, 11:37
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Okej jag tvivlar på pratkvarnarnas analys. Detta är inte bara geopolitik. Varför är en massa försvarsaktier ned? Detta är minst lika mycket recessionsoro.
Vilka tänker du på då?
Raytheon och Northtrop Grumman tex är väl i princip på all time high?
Citera
2022-02-14, 11:40
Medlem
biljons avatar
Citat:
Vet du att din aktie går ner imorgon? Nej det vet du inte. Du kommer aldrig pricka exakt.
Självklart inte, men vi vet ju inte heller att det går upp imorgon.
Jag föredrar att trada vissa aktier vilket visa sig fungera bra för mig.
Alla har sin strategi men att konstant säga till folk att köpa oavsett vad som händer är inget jag gillar.
Citera
2022-02-14, 11:42
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Vilka tänker du på då?
Raytheon och Northtrop Grumman tex är väl i princip på all time high?

Saab är ned nästan som index. Europeiska försvarsaktier i Frankrike, Tyskland och Italien ser också ut att vara ned. Dock mindre än index. BAE systems är upp dock. Om detta var enbart geopolitik skulle försvarsaktierna vara upp idag. På bred front för att använda militärtermer.
Citera
2022-02-14, 11:43
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Självklart inte, men vi vet ju inte heller att det går upp imorgon.
Jag föredrar att trada vissa aktier vilket visa sig fungera bra för mig.
Alla har sin strategi men att konstant säga till folk att köpa oavsett vad som händer är inget jag gillar.

Har jag sagt till folk att köpa? Du kanske ska sätta på dig glasögonen.
Citera
2022-02-14, 11:50
Medlem
biljons avatar
Citat:
Har jag sagt till folk att köpa? Du kanske ska sätta på dig glasögonen.
Du verkar ju i alla fall vilja att man ska sitta kvar eller har jag missförstått?

I en uppgång tjänar i stort sett alla pengar vilket gör det svårt att sticka ut om man vill bli rik, alla blir mer eller mindre linjärt lika rika.
Vad har du för glädje av det? Allas tillgångar ökar ju som sagt vilket inte ger dig några ekonomiska fördelar.

Att däremot agare vid nedgångar ger dig en starkare position att totalt sett bli rikare än massan som sitter kvar. Det är väl det som det innebär att vara trader.

Vilka tror du säljer en dag som denna? Nisse som sitter fast på sitt 7-16 jobb eller de som tradar proffesionellt?
Citera
2022-02-14, 12:00
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfizervaccinslayer
börsen kraschar som en jävla stucken björn idag! vädret är skit också, allt i ett! lär inte kännas bra för idioterna i marknaden
3-4 % är inte en krasch. Kom tillbaks när börsen är ner 10 % eller mer på en dag!
Citera
2022-02-14, 12:13
Medlem
Hur går det för dina pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Du nappade på Bidens fria fantasier😅👌

I jämförelse var inte Trump så dålig då.

Din krasch kommer inte och det har jag pengar på.
Citera
2022-02-14, 12:15
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau

Ja, James Bullard från FED gick ut med en väldigt hökish attityd slutet av förra veckan, så det är med också. Sedan eftersom detta vapenskrammel rör Europa, så är Europaaktier ned. Förutom guld och energi på sina ställen.
Hej Equinor +2,91%, LUG +2,64%, LUNE +0,93%, Aker 0,14%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in