2022-02-13, 13:53
Medlem
Inget solklart fall som exempelvis när någon blir uthängd som våldtäktsman. Katerina Janouch sysslar ju med journalistik och ingår ju i uppdraget att rapportera om verkligheten. Där skon klämmer är väl att läraren namngavs. Hade hon inte skrivit något namn kunde läraren knappast identifieras av kreti och pleti.

Chansen/risken är 50/50.
Citera
2022-02-13, 14:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan356
Förtal skrev jag. Det går under den lagen.

Du pratade om att radera innehåll och det är censur.

Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Idiot. Frågan handlar helt uppenbart inte huruvida någon vill tillräkna sig Islam, utan om att lärare verksamma i svensk grundskola numera under hot tvingar svenska barn att tillkänna sig denna vidriga religion.

Bara tanken på att små söta svenska barn blir hotade att sjunga pedofilen Muhammeds lovord, och att rapportering om detta bestraffas, borde få varje sund och frisk svensk att se rött.

Du förstod tydligen inte det jag skrev, läs igen.
Citera
2022-02-13, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenLatten
Idiot. Frågan handlar helt uppenbart inte huruvida någon vill tillräkna sig Islam, utan om att lärare verksamma i svensk grundskola numera under hot tvingar svenska barn att tillkänna sig denna vidriga religion.

Bara en dåre kan uppfatta en avskriven text i en skrivbok som en trosbekännelse. Eleverna skrev av en förskriven text i sin skrivbok som en del av den obligatoriska undervisningen i SO år 1-3. Eleven erkände sig inte till någon tro för det. Att rollspela eller sätta sig in i olika människors levnadsvillkor är inte att bekänna en tro.
Citera
2022-02-13, 15:07
Medlem
pestloppans avatar
Att benämna just K Janouch som "utredande journalist" är ungefär lika trovärdigt som att benämna påven som muslim. Alternativt profeten Muhammed som katolik...
Citera
2022-02-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummoningSalt
Inget solklart fall som exempelvis när någon blir uthängd som våldtäktsman. Katerina Janouch sysslar ju med journalistik och ingår ju i uppdraget att rapportera om verkligheten. Där skon klämmer är väl att läraren namngavs. Hade hon inte skrivit något namn kunde läraren knappast identifieras av kreti och pleti.

Chansen/risken är 50/50.

Journalistik? Har hon ens utgivningsbevis?
Citera
2022-02-13, 16:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palats
Journalistik? Har hon ens utgivningsbevis?

Det behöver man inte ha för att vara journalist
Citera
2022-02-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Det handlar om att placera en kristallklar idé i småbarns skallar, typisk hjärntvättning.
Ett regisserat rollspel är ett effektivt knep för att förmå offren sänka garden, det gör det enbart mer utstuderat; i synnerhet eftersom det är lättmanipulerade småbarn.
Uppenbart brott mot mänskligheten.

Eller så handlar det enkelt om att följa kursplanen...

Citat:
Undervisningen i ämnet religionskunskap ska syfta till att eleverna utvecklar kunskaper om religioner och andra livsåskådningar i det egna samhället och på andra håll i världen. Genom undervisningen ska eleverna bli uppmärksamma på hur människor inom olika religiösa traditioner lever med, och uttrycker, sin religion och tro på olika sätt.

Dessutom beskriver eleven några platser för religionsutövning och kopplar samman dessa med religioner som utövas i närområdet. Eleven kan ge exempel på någon högtid, symbol och central berättelse från kristendomen, islam och judendomen. Eleven återger delar av innehållet i några berättelser ur Bibeln samt i berättelser om gudar och hjältar i olika myter. Dessutom ger eleven exempel på kristendomens roll i skolan och hemorten förr i tiden.

Det finns värre saker i kursplanen än att elever får skriva av en text på tavlan.
Citera
2022-02-13, 17:12
Medlem
Rubriken är missvisande/felaktig.

Eleverna rollspelade, de tvingades inte bekänna tillhörighet. Journalisten påstod felaktigt att elever tvingats bekänna sig till Islam av en utpekad lärare.
Läraren och skolan fick efter detta motta massor med hot och hat.

Oprofessionellt av journalisten som skrev en artikel utan att ens kollat upp de faktiska förhållandena.
Ännu mer oprofessionellt så namngavs läraren.

Extremt svårt att se annat än att KJ kommer fällas.
Citera
2022-02-13, 17:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Rubriken är missvisande/felaktig.

Eleverna rollspelade, de tvingades inte bekänna tillhörighet. Journalisten påstod felaktigt att elever tvingats bekänna sig till Islam av en utpekad lärare.
Läraren och skolan fick efter detta motta massor med hot och hat.

Oprofessionellt av journalisten som skrev en artikel utan att ens kollat upp de faktiska förhållandena.
Ännu mer oprofessionellt så namngavs läraren.

Extremt svårt att se annat än att KJ kommer fällas.

Låter som du bekräftar att det var just att bekänna sig till Islam som de tvingades göra, även om det var rollspel.
Citera
2022-02-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Låter som du bekräftar att det var just att bekänna sig till Islam som de tvingades göra, även om det var rollspel.

Så om jag rollspelar att jag dödar någon så är det samma sak som att döda någon?
Om jag rollspelar en kärleksscen där jag säger jag älskar dig till min motspelare så är det en äkta kärleksdeklaration?

Jag hoppas att du själv förstår att det är en stor skillnad och att du bara inte tänkt efter pga affekt.
Citera
2022-02-13, 17:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Så om jag rollspelar att jag dödar någon så är det samma sak som att döda någon?
Om jag rollspelar en kärleksscen där jag säger jag älskar dig till min motspelare så är det en äkta kärleksdeklaration?

Jag hoppas att du själv förstår att det är en stor skillnad och att du bara inte tänkt efter pga affekt.

Det skrev jag inte, läs igen.
Citera
2022-02-13, 17:44
Medlem
Sesuss avatar
Citat:

-
Irrelevant liknelse som tom ett barn skulle förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in