2022-02-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
japp.

Kvinnor ska inte gå ut, inte bära kläder som visar hud, inte gå på fester, inte ta taxi, inte röra sig i parker, inte umgås med främmande män, inte ha relationer överhuvudtaget med män, helst inte vistas i samma lokal med män dvs inte arbeta, utbilda sig eller röra sig i samhället alls, och verkligen inte försöka ha sex med män! absolut inte!
De ska isolera sig totalt, då först antar jag att kvinnor kan anses som befriade från ansvar över vad män gör mot dem?

Nått sånt hade du tänkt dig, eller hur?
Take it easy mannen 😀 de kan gå i grupp t ex så blir de 100 % säkrare!!
Citera
2022-02-13, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du kan inte jämföra detta med våldtäkter.

Vid en trafikolycka blir även föraren illa till mods. Jag känner till dem som aldrig kan köra bil igen efter att ha kört på någon. I dessa situationer är det ömsesidig respekt för trafikreglerna som ska råda. Lika mycket för gångaren som för bilförarens skull. Båda är "offer". Även om den ena är fysiskt och psykiskt skadad (gångaren) och den andra (bilföraren) kanske mer får psykiska och eventuellt rättsliga men efter händelsen. Att se sig för innan man går över vägen/inte gå över vissa vägar är lika mycket av hänsyn till sig själv som till bilförarna.

Vad gäller våldtäktsförövare så är det deras eget ansvar att ta hand om sin snedvridna sexualitet, sitt behov av makt och kontroll. De borde söka hjälp för detta och undvika att gå ut. Tar de den hänsynen för sina eventuella offer? Nej, det gör de inte. Utan de utsätter sig själva och andra ständigt för att tappa fattningen och våldta någon annan. Det är givetvis dessa människor som ska hålla sig undan. Eller söka hjälp.

Du vill lägga ansvaret för dessa störda individers stördhet på alla oss andra människor. vi som aldrig någonsin skulle våldta en annan människa. Vi ska sluta festa, vi ska sluta gå hem med någon efter krogen, vi ska sluta leva.

Jag säger en sak: bättre att spärra in förövarna. Och förebygga att det kommer nya förövare.

Är det allt ni har? Bygga era argument på fullständiga och kompletta halmgubbar? Ni har alltså inget argument överhuvudtaget.

Beter du dig på ett visst sätt så ökar risken för att bli utsatt för brott - så är det bara.

Sätter du dig i en bil med tre okända män och sen blir utsatt för brott så har du mycket dig själv att skylla, oavsett om du är man eller kvinna.

Hoppas ni aldrig får några barn, eftersom att ni inte ens förstår simpla begrepp som riskminimering. Ni hade aldrig lärt era barn att undvika främlingar t.ex.
Citera
2022-02-13, 12:38
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nä verkligen inte...

Män går ju inte halvnakna alls.....vistas inte alls utomhus efter kl 22.
Super, festar eller flörtar inte alls

Oh nooo!

Nä i din värld så skulle hon ju fått frågan vad Hon gjorde i tvättstugan....alldeles själv!
Hon borde ju vetat om risken med att hon som kvinna går själv till tvättstugor, är ju uppenbart att då anser män att det är fritt fram att våldta kvinnor...hennes ANSVAR!
Inte fan är felet att vissa män har sånna idiotiska tankar om kvinnor och sina egna rättigheter kontra kvinnor.
Nu sitter du bara och fantiserar igen, och det är svårt och meningslöst för mig att bemöta det. Du borde kanske överväga en karriär som författare eller något?

För övrigt så tycker jag att det är väldigt osmakligt när män går utan tröja offentligt. Dock så inser jag att normen är annorlunda, och att en kvinna som gör samma sak kan räkna med en helt annan reaktion. Vad ska jag göra åt det? Var ska du göra åt det?
Citera
2022-02-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ditt inlägg saknar citering, skall jag tolka det som att du medger att du inte lyckas producera ett citat från mig där jag försvarar våldtäktsmän?

Att inte gå vidare med en kvinna som säger sig ha blivit våldtagen vid ett flertal tillfällen handlar riskminimering från min sida, inget annat. Risken för att hon är en "mitt val, min kropp"-kvinna är uppenbar, och varför skall jag utsätta mig för de risker som det medför att överhuvudtaget umgås med en sådan?

Du menar du orkar inte kolla 2-3 inlägg bak och läsa vad du själv skrivit? utan du måste ha att jag ska citera vad du själv just skrivit för dig? För att sen när jag citerat detta för dig totalt blåneka att det var du som skrev detta?

Vem fan orkar?

Nej det handlar om att du inte tror på henne utan skugglägger HENNE.

Ja fy fan för kvinnor som anser att hennes kropp är hennes egen, verkligen vidrigt ståndpunkt, hörrudu.
Citera
2022-02-13, 12:43
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du kan inte jämföra detta med våldtäkter.

Vid en trafikolycka blir även föraren illa till mods. Jag känner till dem som aldrig kan köra bil igen efter att ha kört på någon. I dessa situationer är det ömsesidig respekt för trafikreglerna som ska råda. Lika mycket för gångaren som för bilförarens skull. Båda är "offer". Även om den ena är fysiskt och psykiskt skadad (gångaren) och den andra (bilföraren) kanske mer får psykiska och eventuellt rättsliga men efter händelsen. Att se sig för innan man går över vägen/inte gå över vissa vägar är lika mycket av hänsyn till sig själv som till bilförarna.

Vad gäller våldtäktsförövare så är det deras eget ansvar att ta hand om sin snedvridna sexualitet, sitt behov av makt och kontroll. De borde söka hjälp för detta och undvika att gå ut. Tar de den hänsynen för sina eventuella offer? Nej, det gör de inte. Utan de utsätter sig själva och andra ständigt för att tappa fattningen och våldta någon annan. Det är givetvis dessa människor som ska hålla sig undan. Eller söka hjälp.

Du vill lägga ansvaret för dessa störda individers stördhet på alla oss andra människor. vi som aldrig någonsin skulle våldta en annan människa. Vi ska sluta festa, vi ska sluta gå hem med någon efter krogen, vi ska sluta leva.

Jag säger en sak: bättre att spärra in förövarna. Och förebygga att det kommer nya förövare.
Nej, jag vill lägga ansvaret där det hör hemma. En kvinna som ger sexuella signaler till en man och sedan "fryser" gör fel. Mannen kanske inte ens uppfattar att hon helt plötsligt inte vill, vilket innebär att han saknar uppsåt att våldta henne. I en normal rättsordning så är avsaknad av uppsåt samma sak som avsaknad av brott.
Citera
2022-02-13, 12:45
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du menar du orkar inte kolla 2-3 inlägg bak och läsa vad du själv skrivit? utan du måste ha att jag ska citera vad du själv just skrivit för dig? För att sen när jag citerat detta för dig totalt blåneka att det var du som skrev detta?

Vem fan orkar?

Nej det handlar om att du inte tror på henne utan skugglägger HENNE.

Ja fy fan för kvinnor som anser att hennes kropp är hennes egen, verkligen vidrigt ståndpunkt, hörrudu.
Det är du som påstår saker om mig, så bevisbördan faller på dig. Men nej, för vem fan orkar syssla med jobbiga saker som bevis och liknande. Det är väl bättre att bara tro på din berättelse rakt av och utan frågor istället.
Citera
2022-02-13, 12:47
Medlem
Citat:
Nu sitter du bara och fantiserar igen, och det är svårt och meningslöst för mig att bemöta det. Du borde kanske överväga en karriär som författare eller något?

För övrigt så tycker jag att det är väldigt osmakligt när män går utan tröja offentligt. Dock så inser jag att normen är annorlunda, och att en kvinna som gör samma sak kan räkna med en helt annan reaktion. Vad ska jag göra åt det? Var ska du göra åt det?

Män går halvnakna, ex enkom i shorts, mest hela tiden sommartid, INGEN anser då att han då direkt gör sig själv "villig" för sex med vem som helst som råkar passera.

Denna fullständigt knäppa åsikt gäller enkom kvinnor och sitter enkom i huvuden som ditt, samt div. våldtäktsmän.
Citera
2022-02-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Är det allt ni har? Bygga era argument på fullständiga och kompletta halmgubbar? Ni har alltså inget argument överhuvudtaget.

Beter du dig på ett visst sätt så ökar risken för att bli utsatt för brott - så är det bara.

Sätter du dig i en bil med tre okända män och sen blir utsatt för brott så har du mycket dig själv att skylla, oavsett om du är man eller kvinna.

Hoppas ni aldrig får några barn, eftersom att ni inte ens förstår simpla begrepp som riskminimering. Ni hade aldrig lärt era barn att undvika främlingar t.ex.

Det händer i regel aldrig att folk hoppar in ensamma i en bil med tre okända män. Det är en farlig sak att göra pga. en mängd olika orsaker och det lär alla föräldrar sina barn att undvika.

Sedan kan det hända att en ensam kvinna hoppar in i en bil med flera män. Men då känner hon i regel minst en av dem och kanske tom. är förtjust i honom. Eller så är det två kvinnor som hoppar in i en bil, under falsk trygghet av varandra. I samtliga dessa fall handlar det dock i regel om unga personer med outvecklat konsekvenstänk.

Unga människor gör även saker som "man inte får" göra, tex. röker och dricker alkohol, fast de vet riskerna med detta. Unga människor har både dåligt konsekvenstänk och en slags livssyn där de tror sig vara odödliga.

Förövare utnyttjar detta. Och begår lagbrott. Den som begår lagbrott ska givetvis straffas. Och offret ska inte behöva ses som medskyldig till brottet.
Citera
2022-02-13, 12:51
Medlem
Citat:
Det är du som påstår saker om mig, så bevisbördan faller på dig. Men nej, för vem fan orkar syssla med jobbiga saker som bevis och liknande. Det är väl bättre att bara tro på din berättelse rakt av och utan frågor istället.
Hört talas om att vi har domstolar?
Ingen man åker alltså i fängelse direkt utan att passera gå....om han anmäls av en kvinna för våldtäkt.

Och faktan här är att betydligt fler skyldiga män, går fria (i brist på bevis ex.) än det alltså skulle vara din fantasi om att kvinnor har som hobby att falskanmäla män, sitta på polisstationer i förhör, genomgå rättegångar etc så att män åker i fängelse efter ett fullt samtyckande samlag.
Citera
2022-02-13, 12:59
Medlem
Citat:
Nej, jag vill lägga ansvaret där det hör hemma. En kvinna som ger sexuella signaler till en man och sedan "fryser" gör fel. Mannen kanske inte ens uppfattar att hon helt plötsligt inte vill, vilket innebär att han saknar uppsåt att våldta henne. I en normal rättsordning så är avsaknad av uppsåt samma sak som avsaknad av brott.

Om en kvinna först ger sexuella signaler och sedan är som en död fisk, borde göra att man frågar vad som händer. En kvinna som ger sexuella signaler, ser jag iaf. som en kvinna som borde ta för sig rejält i sängkammaren och inte ligga som en död fisk.

Ligger en man eller kvinna som en död fisk, så bör man alltid fråga vad som händer och "vill du fortsätta?". Gör man inte det är man en dumbom som faktiskt riskerar att bli dömd för sin dumhet. Ens dumhet ansvarar man faktiskt själv för och kan inte skylla på offret.
Citera
2022-02-13, 13:03
Medlem
Citat:
Det händer i regel aldrig att folk hoppar in ensamma i en bil med tre okända män. Det är en farlig sak att göra pga. en mängd olika orsaker och det lär alla föräldrar sina barn att undvika.

Om du oförmögen att förstå vad en liknelse är så avslutar vi konversationen direkt. Debattera hederligt, och låtsas inte vara mer korkad än vad du är.

Du förstår essensen av mitt argument som handlar om riskminimering, men låtsas som att du inte förstår det eftersom att du inte har ett argument.

Fatta att det är en liknelse, och om det händer eller inte är helt irrelevant; det är bara sätt att belysa en hypotetiskt situation där genom riskminimering så hade man kunnat undvika att bli utsatt för brott.

Citat:
Sedan kan det hända att en ensam kvinna hoppar in i en bil med flera män.

Det händer först aldrig, men sen kan det hända ändå.

Citat:
Förövare utnyttjar detta. Och begår lagbrott. Den som begår lagbrott ska givetvis straffas. Och offret ska inte behöva ses som medskyldig till brottet.

Jag har aldrig påstått att förövare inte ska straffas, så du argumenterar mot en halmgubbe. Ytterligare en ohederlig debatteknik.

Kom tillbaks med ett argument som är i good faith annars kan du dra åt helvete.
Citera
2022-02-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Om du oförmögen att förstå vad en liknelse är så avslutar vi konversationen direkt. Debattera hederligt, och låtsas inte vara mer korkad än vad du är.

Du förstår essensen av mitt argument som handlar om riskminimering, men låtsas som att du inte förstår det eftersom att du inte har ett argument.

Fatta att det är en liknelse, och om det händer eller inte är helt irrelevant; det är bara sätt att belysa en hypotetiskt situation där genom riskminimering så hade man kunnat undvika att bli utsatt för brott.

Det händer först aldrig, men sen kan det hända ändå.

Jag har aldrig påstått att förövare inte ska straffas, så du argumenterar mot en halmgubbe. Ytterligare en ohederlig debatteknik.

Kom tillbaks med ett argument som är i good faith annars kan du dra åt helvete.

Du kan inte jämföra uppenbara risker med "kanske"-risksituationer. Det är mycket ohederlig debatteknik. Och det var vad jag försökte förtydliga för dig.

De allra flesta våldtäkter sker i "kanske"-risksituationer eller i "inte alls risk"-situationer där det inte bör vara någon risk. Alla dessa situationer har dock en sak gemensamt: att där finns minst en förövare. Det är förövaren i sig som gör "kanske"-risksituationer/"inte alls en risk"-situation, till högrisksituationer.

Och offer/eventuellt blivande offer kan tyvärr inte se vem som är förövare/vem som inte är förövare.

En väldigt bra sak att göra är att varna folk för att begå lagbrott. Och märker man att vissa inte bryr sig och ändå begår lagbrott: lås in dem, långvarigt. Detta skulle gör att många "kanske"-risksituationer upphörde. Och istället var trevliga situationer där män och kvinnor kan mötas och ha trevligt ihop utan att någon blir våldtagen.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-02-13 kl. 13:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in