Citat:
Ursprungligen postat av
leosurvey
Verkar som att färden i från Ålborg till GM:s bostad var en resa på 7,3 mil med en restid på ca 1 timme.
Ifrån GM:s bostad ut till Dronningslund storskov (fyndplatsen) är kortare väg. 6 min 6,5 km.
En lång färdväg kan tyckas att röva bort Mia. Klockorna gick nog på högvarv hos GM. Med tanke på hur berusad Mia kan ha varit och frusen kanske hon somnade till i bilen. Därmed kanske hon inte var medveten om vart färden gick. Det blir ju en spekulation så klart,vad som helst kan ju ha hänt i själva bilen.
Jag tror inte Mia varit till MGM bostäder(Flauenskjold och Østervrå) som båda ligger norröver Dronningslund storskov. Polisen söker vittnen som befunnit sig runt Dronninglund Storskov från måndagskvällen 21.45 till tisdag 05.15 och vittnen innan dess eftersökes i Sulsted Kirkevej och Hammer Bakker som ligger söder om Dronningslund storskov.
Man får känslan att MGM kört via Sulsted Kirkevej vidare till Hammer bakker på söndagsmorgonen. I Hammer Bakkers kusliga skogar har Mia utsatts för fan vet vad för hemskheter. Men jag tror också det var där hon mördades och fick ligga död där till måndag kväll. Sen transporteras hon vidare till Dronningslund storskov på måndagskvällen där hon styckas. Männen har då cirka 7/½ timme(från 21.45 till 05.15.) på sig att att hämta, stycka och fördela kroppsdelarna.
Varför just 21.45 på måndagskvällen till 05.15 på tisdagsmorgonen? Kanske 36-åringarna arbetade på måndagen och inte hann till Dronningslund storskov före måndagskvällen. Sen behövde männen lämna 05.15 tisdag morgon för att hinna hem och duscha av sig jord och blod innan arbetspasset började??