2022-02-12, 19:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
Statsministern: ”Mordet på Mia – så meningslöst”

https://www.expressen.se/kvallsposten/statsministern-mordet-pa-mia-sa-meningslost/

En svart Volkswagen Golf Diesel är polisens heta spår i fallet – samtidigt har Danmarks statsminister Mette Frederiksen uttryckt sin förtvivlan över dådet.

Efterlämnade sin sperma

36-åringen har även dömts för att ha förnedrat en ung kvinna genom att ha tjuvtittat på henne genom ett fönster medan hon sov. Vid det tillfället ska mannen ha efterlämnat sin egen sperma på fönsterrutan.

Enligt dansk polis har de nu misstänkta männen en relation till varandra, men man går i nuläget inte in på vilket sätt de känner varandra.

Amen vafan är detta för jävla svin vi har i samhället.

Senast redigerad av Fibonaccital 2022-02-12 kl. 19:57. Anledning: Jag fetade "sperma på fönsterrutan"
Citera
2022-02-12, 19:45
Medlem
Fibonaccitals avatar
Søndag er der arrangeret et fakkeltog i Vejle i respekt for Oliver Ibæk og Mia Skadhauge Stevn.
Et fakkeltog vil søndag aften gå gennem Vejles gader. Dels i respekt for Mia Skadhauge Stevn, der her til formiddag af Nordjyllands Politi er bekræftet dræbt efter en bytur i Aalborg. Dels for Oliver Ibæk fra Vejle, der i samme by formodes at være druknet i Limfjorden.
Bag fakkeltoget står Helle Vesterager Jespersen, der mistede sin datter i Marokko tilbage i 2019 under grusomme omstændigheder ved et terrorangreb.
Länk till reportagen :
https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-0...-mia-og-oliver

Översättning till svenska via Google Translate:

På söndagen har ett fackeltåg arrangerats i Vejle för Oliver Ibæk och Mia Skadhauge Stevn.

Ett fackeltåg kommer att passera genom Vejles gator på söndag kväll. Dels i respekt för Mia Skadhauge Stevn, som i morse av Nordjyllands polis bekräftats dödad efter en stadsresa i Aalborg. Dels för Oliver Ibæk från Vejle, som i samma stad antas ha drunknat i Limfjorden.

Bakom fackeltåget står Helle Vesterager Jespersen, som förlorade sin dotter i Marocko redan 2019 under fruktansvärda omständigheter i en terrorattack.
Citera
2022-02-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenhatarallavita
Varför stycka kroppen som ubåtskaptenen gjorde? Kroppsdelarna leder ju ändå till mördaren i slutet.

Varför inte bara slänga hela kroppen i en sjö eller gräva ner den i skogen?
Tyvärr finns det tydligen en del riktigt sjuka människor som finner spänning/njutning i att skända en död kropp. Kanske är kvinnohatet så starkt att styckningen ger utlopp för en stark inneboende aggressivitet.
Mannen som sitter häktad i Mias fall är ju dömd tidigare för att ha skändat kvinnor.
Citera
2022-02-12, 20:07
Medlem
Fibonaccitals avatar
Från Danmark:

Mamma till den dödade dottern står bakom fackeltåg för Mia och Oliver:

https://nyheder-tv2-dk.translate.goog/lokalt/2022-02-12-mor-til-draebt-datter-staar-bag-fakkeltog-for-mia-og-oliver?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv
Citera
2022-02-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Från Danmark:

Mamma till den dödade dottern står bakom fackeltåg för Mia och Oliver:

https://nyheder-tv2-dk.translate.goog/lokalt/2022-02-12-mor-til-draebt-datter-staar-bag-fakkeltog-for-mia-og-oliver?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv
Det är en annan mamma och inte Mias, som har tagit initiativet till fackeltåget. Den initiativtagande mamman förlorade sin dotter som var på vandringsresa i Marocko 2019. Dottern och hennes väninna hade slagit läger intill en by vid foten till Atlasbergen när de våldtogs och halshöggs av tre islamistiska fundamentalister. Dessa lade upp en video till kvinnornas anhöriga där halshuggningen skildras. Jag har själv sett den.

Mordet upptäcktes dagen efter när ett turistande par hittade åtminstone ett avhugget huvud på marken utanför tältet. Området är nämligen besökt av turister som utgångspunkt för vandringar i Atlasbergen. De mördade kvinnorna skulle dock ha uppmärksammats av de tre mördarna redan dagen innan, när de befann sig i en större stad. Jag minns inte om det var Marrakesh. Kvinnorna blev alltså mer eller mindre förföljda av våldsverkarna.

Tack och lov togs mördarna fast snabbt efter dådet, då de satt på buss på väg bort från mordplatsen. De hade tydligen sina machetes med sig på bussresan, gömda under sätena.
Citera
2022-02-12, 20:28
Medlem
Kan dessa gärningsmän ha ett samband med fallet Emelie Meng? Kan vara läge att skaka om dem lite om hennes död.
Citera
2022-02-12, 20:43
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Kan dessa gärningsmän ha ett samband med fallet Emelie Meng? Kan vara läge att skaka om dem lite om hennes död.

Intressant tanke.

Man hittade ju blodspår i en vit bil som tillhörde ubåtsmannen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70bn2V/uppgifter-peter-madsen-utretts-for-emilie-meng-mordet

Kolla här själv:

https://www.google.com/search?q=emilie+meng+blod+i+bil&ei=mAsIYrq6JtDMrgS ByaLoCQ&oq=Emelie+Meng+bil&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMY AjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMggIAB AIEA0QHjoHCAAQRxCwAzoHCAAQs AMQQzoKCC4Q1AIQsAMQQzoKCAAQ5AIQsAMYADoPCC4Q1AIQyAM QsAMQQxgBOgwILhDIAxCwAxBDGAE6BAgAEAo6BAgAEA06BggAE A0QHkoFCJVOGAFKBAhBGABKBQhAEgExSgQIRhgBUOINWLAZYJi TAWgBcAF4AIABXogB0AKSAQE0mAEAoAEByAETwAEB2gEGCAAQA RgJ2gEGCAEQARgI&sclient=gws-wiz
Citera
2022-02-12, 21:20
Medlem
Någon som har ett namn på de misstänkta danskarna och kanske även länkar till deras sociala medier?
Citera
2022-02-12, 21:48
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det finns ett annat fall.

Men hittade en kinesisk student utanför ubåtsmannens ställe.
Typ 100 meter från hans ställe.
Hon var styckad och nerslängd i en svart plastpåse.

Vad jag kommer ihåg så ringde vederbörande till polisen.
Mannen i telefonen hade en "ung" röst.
Ubåtsmannen var det tillfället, typ 17-19 år gammal.

Tyvärr så hittar jag inga länkar dit.
Hjälp till att hitta denna infon, den är sann och äkta.

Om detta är viktigt för detta fallet vet jag inte.
Citera
2022-02-12, 22:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det finns ett annat fall.

Men hittade en kinesisk student utanför ubåtsmannens ställe.
Typ 100 meter från hans ställe.
Hon var styckad och nerslängd i en svart plastpåse.

Vad jag kommer ihåg så ringde vederbörande till polisen.
Mannen i telefonen hade en "ung" röst.
Ubåtsmannen var det tillfället, typ 17-19 år gammal.

Tyvärr så hittar jag inga länkar dit.
Hjälp till att hitta denna infon, den är sann och äkta.

Om detta är viktigt för detta fallet vet jag inte.

om Ubåt-Madsen var 17-19 när det hände så tvivlar jag på att dessa killar som är 36 år nu har något med fallet att göra, Madsen är 51 år så då var killarna 2-4 år...
men hoppas polisen kontrollerar dem mot alla fall de kan ha legat bakom...
Citera
2022-02-12, 23:06
Medlem
Verkar som att färden i från Ålborg till GM:s bostad var en resa på 7,3 mil med en restid på ca 1 timme.

Ifrån GM:s bostad ut till Dronningslund storskov (fyndplatsen) är kortare väg. 6 min 6,5 km.

En lång färdväg kan tyckas att röva bort Mia. Klockorna gick nog på högvarv hos GM. Med tanke på hur berusad Mia kan ha varit och frusen kanske hon somnade till i bilen. Därmed kanske hon inte var medveten om vart färden gick. Det blir ju en spekulation så klart,vad som helst kan ju ha hänt i själva bilen.
Citera
2022-02-12, 23:32
Medlem
Nottelitens avatar
Från danska Tv2 om fallet :
Det fortsatta arbetet handlar nu i första hand om att kartlägga de misstänktas rörelser, säger vice polisinspektör Frank Olsen.
Rättsmedicinska undersökningar har nu bekräftat att det var 22-åriga Mia Skadhauge Stevn som hittades i delar av Dronninglund Storskov i torsdags.
Det skriver Nordjyllandspolisen i ett pressmeddelande.
TV 2 har varit i kontakt med biträdande polisinspektör Frank Olsen. Han vill inte kommentera om alla kroppsdelar har hittats, men uppger att polisen fortfarande arbetar i skogen.
Polisutredningarna i Dronninglund Storskov pågår fortfarande, men vår förväntning är att de ska vara klara under sen eftermiddag, säger han.
De anhöriga har underrättats.
länk till reportage :
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-02-12-dna-bekraefter-mia-skadhauge-stevn-er-doed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in