2022-02-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
De som sitter i stjärnpanelen har ingen ordentlig kunskap om Gamla och Nya testamentet.
Det kan man å andra inte sidan inte begära heller. Tycker bara det var dråpligt att han bad panelen om hjälp när han satt inne på svaret och så hade dom ingen aning .
Citera
2022-02-12, 19:59
Medlem
trytolearn28s avatar
Att på frågan om vad som är nyckeln till framgång svara "tur" och frånsäga sig all makt är för mig oförklarligt.
Citera
2022-02-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Brände alla tre av sina kvarvarande livlinor på samma fråga. Jag har inga förhoppningar om att han ska bli miljonär, men kanske blev han stärkt av magkänslan för Esau som var helt rätt. Han skulle tagit 50:50 direkt så hade han vetat.
Om inte jag minns helt fel var det en kvinna som brände 3 livlinor på vad kålrot heter på engelska och som sedan fick kika på miljonfrågan för ett tag sedan så helt kört är det inte. Men visst det krävs ju maxflyt om han ska gå hela vägen.
Citera
2022-02-12, 20:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Livlinan på vem som var luden i gamla testamentet var otroligt långsam. Själv kunde jag på 10 sekunder googla fram att det var Esau.

Klantigt av honom också att slösa tre livlinor och inte ta 50-50 först när han var ganska säker på att han kunde utesluta 2 alternativ.
Han skulle ju ha skitit i å bokstavera LUDEN och bara sagt åt käringen att googla på Esau så hade han varit hemma eller så tagit 50/50 på en gång. Stjärnorna kan inget om kristendom. Sen just det där som Rickard sade har man ju hört mer än en gång. Så ofta som de klantar bort sig
Citera
2022-02-12, 21:30
Medlem
Jag måste väl missuppfattat att han är gymnasielärare i svenska. Han kan ju inte uttala Kain och Esau rätt.
Citera
2022-02-13, 00:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Livlinan på vem som var luden i gamla testamentet var otroligt långsam. Själv kunde jag på 10 sekunder googla fram att det var Esau.

Klantigt av honom också att slösa tre livlinor och inte ta 50-50 först när han var ganska säker på att han kunde utesluta 2 alternativ.

Han gjorde fel från början som tog byt fråga på gyllingfrågan och inte fråga stjärnorna. Då kunde han haft kvar Byt fråga till den här frågan. Stjärnorna ska man göra sig av med så tidigt som möjligt då de precis som publiken kan mindre ju längre upp man kommer.

Själv visste jag att det var Esau då vi hade bibelläsning när jag gick i lågstadiet och just historien om Esau som blev luden och blind som gammal är en av de få saker jag kommer ihåg från Bibeln. Värdelös livlina han hade också som inte lyssnade ordentligt.
Citera
2022-02-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han gjorde fel från början som tog byt fråga på gyllingfrågan och inte fråga stjärnorna. Då kunde han haft kvar Byt fråga till den här frågan. Stjärnorna ska man göra sig av med så tidigt som möjligt då de precis som publiken kan mindre ju längre upp man kommer.

Själv visste jag att det var Esau då vi hade bibelläsning när jag gick i lågstadiet och just historien om Esau som blev luden och blind som gammal är en av de få saker jag kommer ihåg från Bibeln. Värdelös livlina han hade också som inte lyssnade ordentligt.
Det var för optimistiskt att tro att stjärnorna hade koll på en fråga om Gamla testamentet.
Citera
2022-02-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Fast stjärnorna får ofta frågor på låg nivå om fåglar och fiskar och kan dem inte, han kanske hade uppfattat det.
Citera
2022-02-18, 19:35
Medlem
Förra lördagen kunde man se avsnittet innan linjär-TV-sändningen. Antar att det bara var en tillfällig miss?
Citera
2022-02-18, 19:44
Medlem
Soterns avatar
Hur fan man ha missat att alfa, beta och delta är grekiska. Tillhör ju allmänbildningen.
Citera
2022-02-18, 19:49
Medlem
DyslexiKungens avatar
Vafan, en livlana på Tracks och snubben på läktaren får imponera
Citera
2022-02-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur fan man ha missat att alfa, beta och delta är grekiska. Tillhör ju allmänbildningen.
Vad som tillhör allmänbildningen och inte råder det alltid delade meningar om. Men visst. Den här killen är inte jättevass. Var inte ens säker på att Kaj Kindvall ledde Tracks fastän detta var väldigt populärt på 90-talet .

Edit: Starkt av honom att ta fjärsing. Men som hovmästare var ju det en räkmacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in