2022-02-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Fetstilta, ja absolut. Det lät som du ville avskriva Brandmannen från skuld, men om du drar en parallell mellan brandmannens uppvisade beteende och människor som våldtar barn (pedofiler) och köper sex så är du ändå inne på att Brandmannen är störd. Sedan, återigen, poängen med Dumpens uthängningar är att samtliga väljer att utifrån sitt störda chattmönster även boka dejter. De håller sig inte bara till fantasin.

Det är väl det som gör dom här männen så farliga. Trots att alla varningsklockor borde ringa för dom (dvs att dom blir blåsta) så visar dom ansikte, företagslogos, arbetsplatser o fan o hans moster.
Helt stört beteende! Men, trots detta så dyker dom upp. Och såklart är det nån ung person som råkar jävligt illa ut, rätt vad det är.
Citera
2022-02-12, 21:02
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
På vilket sätt menar du att dumpen för samhällets rättsväsendet framåt?
På vilket sätt menar du att dumpen gör vårt samhälle mer civiliserat?

Dumpen är väl typ precis motsatsen till rättssäkerhet och ett civiliserat sätt att hantera...ja, pedofiler!?
Personer med någorlunda normal IQ förstår att något måste göras för att stoppa pedofiler. Då står alla medel till buds. Förstår du inte det så föreslår jag att du går in på Darknet så ändrar du nog uppfattning ganska fort.
Citera
2022-02-12, 21:04
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Du måste se på helheten och inte plocka ut några få sekvenser. Han är Pedofil och har dessutom personligen bekräftat det genom att skriva att han nu skall söka hjälp.

Bekräftat och bekräftat... Med "pistolen mot pannan" så var det nog det bästa han kunde göra... Att komma med djupare förklaringar och resonemang inför pöbeln är nog meningslöst.

Du vet... Så fort du stoppar undan pistolen kommer tjejerna inte tycka att du är vacker längre. Beklagar.
Citera
2022-02-12, 21:06
Avslutad
Citat:
Personer med någorlunda normal IQ förstår att något måste göras för att stoppa pedofiler. Då står alla medel till buds. Förstår du inte det så föreslår jag att du går in på Darknet så ändrar du nog uppfattning ganska fort.
Finns inget på Darknet förutom om du inte är villig att betala dyrt.
Hjälper Sjöbergs metoder då, blir det mindre pedofiler och barnvåldtäkter? Säg inte vad du hoppas utan vad du tror och i så fall vad du bygger din uppfattning på?
Citera
2022-02-12, 21:08
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Föreslå på du... Har du varit inne på darknet och sett barn-porren?
Citera
2022-02-12, 21:09
Medlem
Citat:

Får väl börja med att tacka för att du inte tillskrev mig pedofila böjelser. Att bli tillskriven lågt IQ, det kändes faktiskt en aningen fräscht i tråden.

Att vi, samhället behöver göra precis allt vad vi kan för att skydda våra barn håller jag med om.
Däremot så finner jag det problematiskt med två privatpersoner som helt sätter vårt rättssamhälle åt sidan.
Citera
2022-02-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Vi vet inte. Men visst fan kan en person som avslöjats med händerna i syltburken komma tillbaka, kapten klänning är ett exempel. Fallet klänning är en av de värsta sexbrottshistorierna i Sverige och ändå kan han driva ett stall som nyttjas av unga tjejer och deras familjer. Så varför skulle brandmannen vara körd för evig tid och begå harakiri inom några månader? Killen är inte ens känd och har till skillnad från Lindberg vad man vet inte ens begått något sexbrott, så det är väl bara att han flyttar och ägnar sig åt något annat. Men visst är det en grotesk historia. Han hade visst använd namnet på en av sina brandmanskollegor när han skrev i sexchatten. Likt stapplande Oliver som använde sonens namn.
Tycker Lindberg inte bör finnas med på en lista en gång över de värsta sexbrotten i Sverige. Finns hur många fall som helst på fb som är betydligt värre. Riktigt vidriga långtgående långvariga incestfall tex.
Citera
2022-02-12, 21:25
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Tycker Lindberg inte bör finnas med på en lista en gång över de värsta sexbrotten i Sverige. Finns hur många fall som helst på fb som är betydligt värre. Riktigt vidriga långtgående långvariga incestfall tex.

Lindberg är speciell, ett Geni! Det han gjorde hade viss stil!

Incestfallen saknar både stil och finess. Tror att de är mer skadliga för barnen än när det kommer främlingar dessutom.

Merparten av Dumpens deltagare verkar vara vanliga killar som gillar ungt.
Citera
2022-02-12, 21:28
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Däremot så finner jag det problematiskt med två privatpersoner som helt sätter vårt rättssamhälle åt sidan.

Fast gör dem det? Var är juridiken som stoppar dem? De agerar inte dolt eller hemligt, vad de gör sker öppet, de anmäler till och med sina fall till polisen. Det finns helt klart gemensamma nämnare med Efterlyst. På Efterlyst blir människor, som inte är dömda, kända och efterlysta utifrån misstankar. På Dumpen blir män kända utifrån sina chattar med barn (och deras pedofilmammor) vilka de bekräftar när de dyker upp på fysisk dejt. De blir polisanmälda, resten ligger i polisens händer. Jag är förvånad över att inga av dessa "jag är helt oskyldig jag är inte pedofil"-män inte gjort en motanmälan.
Citera
2022-02-12, 21:34
Medlem
Citat:
Fast gör dem det? Var är juridiken som stoppar dem? De agerar inte dolt eller hemligt, vad de gör sker öppet, de anmäler till och med sina fall till polisen. Det finns helt klart gemensamma nämnare med Efterlyst. På Efterlyst blir människor, som inte är dömda, kända och efterlysta utifrån misstankar. På Dumpen blir män kända utifrån sina chattar med barn (och deras pedofilmammor) vilka de bekräftar när de dyker upp på fysisk dejt. De blir polisanmälda, resten ligger i polisens händer. Jag är förvånad över att inga av dessa "jag är helt oskyldig jag är inte pedofil"-män inte gjort en motanmälan.

Jag tänker att skillnaden är att i efterlyst så är det polisen (utsedda av samhället) som står som garant för att personerna som visas på ett eller annat sätt har med brottet att göra.

På dumpen är det P och S.
Citera
2022-02-12, 21:35
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Nä, men det kommer väl så småningom en anmälan eller två. Om aftonbladet får betala över 100tkr i skadestånd för att dom påstår att Persbrant varit på behandlingshem så ligger Dumpen brunt till juridiskt. Jag är lite oklar på vilka lagar det rör sig om däremot.

Men alla som blivit av med jobbet på grund av uthängningarna borde kunna begära ersättning för förlorad arbetsinkomst.

Jag tror att detta nöje blir kort. Men det verkar ju finnas en hel del. Kanske kan starta ett parti och legalisera det hela?
Citera
2022-02-12, 21:43
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jag tänker att skillnaden är att i efterlyst så är det polisen (utsedda av samhället) som står som garant för att personerna som visas på ett eller annat sätt har med brottet att göra.

På dumpen är det P och S.

Ja, och Dumpen är att betrakta som media eftersom de arbetar med utgivningsbevis, vilket innebär att de arbetar utifrån rådande lag, grundlag till och med. Om Dumpen strider mot lagen så behöver det prövas rättsligt men fram till dess är det inte uppenbart att de bryter mot lagen eller att demokratin på något sätt skulle vara hotad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in