Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Fast gör dem det? Var är juridiken som stoppar dem? De agerar inte dolt eller hemligt, vad de gör sker öppet, de anmäler till och med sina fall till polisen. Det finns helt klart gemensamma nämnare med Efterlyst. På Efterlyst blir människor, som inte är dömda, kända och efterlysta utifrån misstankar. På Dumpen blir män kända utifrån sina chattar med barn (och deras pedofilmammor) vilka de bekräftar när de dyker upp på fysisk dejt. De blir polisanmälda, resten ligger i polisens händer. Jag är förvånad över att inga av dessa "jag är helt oskyldig jag är inte pedofil"-män inte gjort en motanmälan.
Nä, men det kommer väl så småningom en anmälan eller två. Om aftonbladet får betala över 100tkr i skadestånd för att dom påstår att Persbrant varit på behandlingshem så ligger Dumpen brunt till juridiskt. Jag är lite oklar på vilka lagar det rör sig om däremot.
Men alla som blivit av med jobbet på grund av uthängningarna borde kunna begära ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Jag tror att detta nöje blir kort. Men det verkar ju finnas en hel del. Kanske kan starta ett parti och legalisera det hela?