2022-02-12, 18:35
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, att dessa uthängda på Dumpen skulle begå självmord tror jag absolut inte.
Inte heller att de skulle skada/döda Patrik och Sara vid avslöjandet.

Vi vet inte. Men visst fan kan en person som avslöjats med händerna i syltburken komma tillbaka, kapten klänning är ett exempel. Fallet klänning är en av de värsta sexbrottshistorierna i Sverige och ändå kan han driva ett stall som nyttjas av unga tjejer och deras familjer. Så varför skulle brandmannen vara körd för evig tid och begå harakiri inom några månader? Killen är inte ens känd och har till skillnad från Lindberg vad man vet inte ens begått något sexbrott, så det är väl bara att han flyttar och ägnar sig åt något annat. Men visst är det en grotesk historia. Han hade visst använd namnet på en av sina brandmanskollegor när han skrev i sexchatten. Likt stapplande Oliver som använde sonens namn.
Citera
2022-02-12, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Besitter inte Dumpen på hel del makt?
Vad makt kan göra i fel händer tror jag vi alla vet. Säger jag då automatiskt att Patrik och Sara med flit missbrukar den.
Dom besitter oerhört mycket personlig makt inför snart hela svenska folket då ingen vågar, har råd, orkar eller hittills velat bedriva process mot Dumpen. Dom är poliser, åklagare och Högsta domstol - allt i ett. Försvarsadvokater finns inte.
Det är inte på något sätt sunt. Bara det att dom kan missbruka makten är tillräckligt för att ta ifrån dem den.

Det är tänkt att folket, demokratin, lagen och rättsvårdande myndigheter under ansvar ska ha denna makt - inte opålitliga ? narkomaner utan insyn. Någon som vet om det inkommit anmälningar till JK från berörda?
Citera
2022-02-12, 18:47
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Dom besitter oerhört mycket personlig makt inför snart hela svenska folket då ingen vågar, har råd, orkar eller hittills velat bedriva process mot Dumpen. Dom är poliser, åklagare och Högsta domstol - allt i ett. Försvarsadvokater finns inte.
Det är inte på något sätt sunt. Bara det att dom kan missbruka makten är tillräckligt för att ta ifrån dem den.

Det är tänkt att folket, demokratin, lagen och rättsvårdande myndigheter under ansvar ska ha denna makt - inte opålitliga ? narkomaner utan insyn. Någon som vet om det inkommit anmälningar till JK från berörda?

Amen på den broder. Såklart är det på Flashback av alla ställen som man kommer hålla med ett stort ollon.
Citera
2022-02-12, 18:48
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:

Kan garantera dig att Patrik vet vad han gör. Han har varit ute och föreläst i så många år och fått många värdefulla kontakter inom alla områden. Nu har dom garanterar ställt upp gratis och varit rådgivare i dumpenprojektet. Patrik har fullständigt tort på fötterna i detta projektet är jag säker på.
Citera
2022-02-12, 18:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Med makt menar jag att Sara och Patrik har fullkomlig makt över om en person kommer bli uthängd eller ej och de brutala konsikvenser detta medför för den uthängde och med dem i dens sociala krets. De bevis de har och säger sig ha kommer den stora skaran följare helt och hållet lita på.

Enligt ett annat inlägg så har brandmannen "sökt hjälp". Bra gjort om så är fallet.
Det kanske kan komma något gott från uthängningarna. Inte bara jämmer och elände.
Citera
2022-02-12, 18:53
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Men även att publicera domar med namn och adresser på en så pass offentlig pedofilsida är tveksamt då dessa inte är nyheter utan gammalt ovidkommande material.

Uppmärksammas du med att hänge dig åt samma aktiviteter du tidigare åkt på så räknas du som återfallsförbrytare. Utöver det faktum, så är en pedofildom alltid aktuell eftersom en människa aldrig slutar vara pedofil och statistiskt sett är återfallsrisken hög. Pedofiler är av allmänintresse och definitivt ett familjeintresse.
Citera
2022-02-12, 18:54
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Enligt ett annat inlägg så har brandmannen "sökt hjälp". Bra gjort om så är fallet.
Det kanske kan komma något gott från uthängningarna. Inte bara jämmer och elände.

Absolut kan det göra det.
Citera
2022-02-12, 18:54
Medlem
BeachBobs avatar
Ingen som reagerar över att brandmannen jobbade på en förskola????
Citera
2022-02-12, 18:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Måhända jag beger mig på djupt vatten nu men har en fråga till ni som är pro-Dumpen.

Besitter inte Dumpen på hel del makt?

Vad makt kan göra i fel händer tror jag vi alla vet. Säger jag då automatiskt att Patrik och Sara med flit missbrukar den. Nej det gör jag inte.

Alla med stora plattformar har makt, det innebär ett ansvar.
I sina poddavsnitt, vilka alla borde lyssna på, verkar de väl medvetna om att ansvaret växer med sidan, de diskuterar även mål, värderingar, syfte.
Citera
2022-02-12, 18:56
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ingen som reagerar över att brandmannen jobbade på en förskola????

Old News nu. Jävla äckel är han. Vill du ha fler reaktioner rekommenderar jag deras Facebook eller Instagram
Citera
2022-02-12, 18:57
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Märkligt. Har inte sett särskilt många som försvarat pedofiler här. Så för att man på ett eller annat sätt diskuterar Dumpen och allt runtomkring så är man trollpedofil samt idiot? Upplys mig ytterligare hur du kommer fram till följande.

Varför kände du dig så träffad? Stod det någonstans att jag syftade på dig?😊
Dina inlägg orkar jag faktiskt inte ens läsa
Citera
2022-02-12, 18:57
Medlem
Angående brandmannen,

Han sökte sig till minderåriga tjejer vilket är otroligt vidrigt beteende. Bra att det kom till ytan och att det fick rejäla konsekvenser.

När det kommer till mamman och den 7-åriga dottern är jag dock lite kluven. Jag tror att anledningen till att han skrev om dottern var för att han trodde att mamman önskade det. Även det är ganska perverst, hade jag skrivit snusk med en kvinna med småbarn och hon började blanda in dom så hade jag nog blockat fortare än kvickt.

Men jag tror inte han själv tänder på 7-åriga tjejer och jag tror inte att han hade gjort någonting sexuellt med den fiktiva 7-åringen i verkligheten.

En annan sak jag inte förstår är varför de publicerar videos där han pratar snusk och runkar ämnat till en vuxen kvinna. I någon video nämnde han ”Leah” men resten var ju till en vuxen kvinna som jag uppfattat det visat samtycke till sexuella videos.

Dumpen växer så det knakar. De har numera enorm makt att totalt stämpla folk till pedofiler och rasera hela deras liv. Det är till viss del skrämmande.

Jag hoppas verkligen att de inte får hybris och råkar göra misstag för konsekvenserna av det blir katastrofala.

Häng gärna ut pedofiler. Skydda våra barn. Men de har fan inte råd med att begå misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in