2022-02-12, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Om någon har gett sig på ett barn i sexuellt syfte oavsett pedofili är medfött eller tesen det är något som skett utifrån omständigheterna (finner det intressant, tror det mycket väl kan vara så) så anser jag det viktigt att domen hänger med hela livet. För det visar vad personen är kapabel till inte minst.

Aldrig att en sån person ska ha ett yrke som t.ex förskolepedagog. Såvitt jag vet så begärs alltid ett utdrag ur polisregistret vid anställning av sådana tjänster.
Jag förstår vad du menar men vad jag menar är att i domar bör skrivas in att denne barnvåldtäktsman förbjuds att arbeta på dagis och förskolor för all framtid - detta skall inte vara upp till Sjöberg i synergi med allmänheten att avgöra.

Folkdomstol hör inte hemma i en rättsstat.
Citera
2022-02-12, 19:56
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Jag förstår vad du menar men vad jag menar är att i domar bör skrivas in att denne barnvåldtäktsman förbjuds att arbeta på dagis och förskolor för all framtid - detta skall inte vara upp till Sjöberg i synergi med allmänheten att avgöra.

Folkdomstol hör inte hemma i en rättsstat.

Okej. Nej det har du rätt i.
Citera
2022-02-12, 20:02
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Som jag förstått det så polisanmäls alla som skickat kukbilder och det verkar de flesta ha gjort.

Ja det måhända de gjort. Ok ja, osmakligt som fan då de trott det varit ett barn.

Men om man ser ur ett lagligt perspektiv så är det inte grooming då fiskaren är en vuxen person. Kan Dumpen hävda att de blivit kränkta? Ja det kan de.väl. Men antagligen så kommer inte ärendet behandlas som det då om man ser utifrån fiskarens perspektiv är det något de är ute efter. Ännu ett "bevis" för Dumpen.
Citera
2022-02-12, 20:03
Medlem
BeachBobs avatar
Skall vi gå framåt som civiliserade varelser. Då kommer vi att göra både rätt och fel. Vilket som är rätt kan bara framtiden utvisa. Men framåt måste vi alltid sträva. Gör vi inte det utan stagnerar i vårt rättsväsen då blir vi som dom som gräver ner sina fruar levande och sedan kastar sten på dom. Det är vad som händer en stat som inte strävar framåt och inte vågar prova nya grepp i kampen mot förbrytare. Dumpen gör ett fantastiskt jobb.
Citera
2022-02-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Håller med. Pedofildomar är alltid av allmänintresse. Men då är det domar som är dömda av vårt rättsväsende utifrån ett korrekt tillvägagångssätt och inte genom privatpersoner med folkets domstol.
Ok...

Vassego!

https://anonfiles.com/dbT183H1x9/Sexualbrott_mot_barn_zip

Över tusen domar mot pedofiler!
Citera
2022-02-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Precis, så av vilken anledning tror du att någon annan normal_icke pedofil_man skulle gå igång på att en pedofilmorsa vill ha med sin 7 åriga dotter i snusksnacket? Och varför skulle en normal_icke_pedofil man vilja träffa och ligga med en pedofilmamma och ha familjemys? Det signalerar så klart att något är riktigt fel.

Han tuggade vid ett par tillfällen om Leah, både i videon och chatten + 14-åringen. Sedan, återigen, fundera igen på hur normalt det är att gå igång på alla cylindrar över en pedofilmorsa, så pass att han bokade in en dejt. Av vilken anledning skulle han välja just en pedofilkvinna? Tog det slut på normala kåta kvinnor till en hyfsat snygg, välskött och sportig brandman med till synes ordnade förhållanden? Var det bara en pedofilkvinna med en sjuårig dotter kvar på knullmarknaden? Knappast.

Han fastnade kanske gör just den här kvinnan? Finns det folk som är villiga att våldta barn eller köpa sex så finns det säkerligen människor som är villiga att spela med på en avvikande fantasi i en sexchatt, eller hur?

Jag upplevde det bara som att han inte var drivande alls kring 7-åringen. Självklart kan jag ha fel. Detta är bara vad jag tror.
Citera
2022-02-12, 20:45
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBeret217
Angående brandmannen,

Han sökte sig till minderåriga tjejer vilket är otroligt vidrigt beteende. Bra att det kom till ytan och att det fick rejäla konsekvenser.

När det kommer till mamman och den 7-åriga dottern är jag dock lite kluven. Jag tror att anledningen till att han skrev om dottern var för att han trodde att mamman önskade det. Även det är ganska perverst, hade jag skrivit snusk med en kvinna med småbarn och hon började blanda in dom så hade jag nog blockat fortare än kvickt.

Men jag tror inte han själv tänder på 7-åriga tjejer och jag tror inte att han hade gjort någonting sexuellt med den fiktiva 7-åringen i verkligheten.

En annan sak jag inte förstår är varför de publicerar videos där han pratar snusk och runkar ämnat till en vuxen kvinna. I någon video nämnde han ”Leah” men resten var ju till en vuxen kvinna som jag uppfattat det visat samtycke till sexuella videos.

Dumpen växer så det knakar. De har numera enorm makt att totalt stämpla folk till pedofiler och rasera hela deras liv. Det är till viss del skrämmande.

Jag hoppas verkligen att de inte får hybris och råkar göra misstag för konsekvenserna av det blir katastrofala.

Häng gärna ut pedofiler. Skydda våra barn. Men de har fan inte råd med att begå misstag.

Håller med dig. Han var nog inte så intresserad av barnet utan spelade med som en simp för att komma åt mamman. I varje konversationsstart så är det mammans uppmärksamhet han vill ha. Kan inte se nån dialog som han inleder med nåt sexuellt gällande barnet. Tveksam denna faktiskt.... I sin desperation att lägga upp en ny konfrontation varje dag så känns de som de går längre in en slags gråzon. Det här med att presentera ett scenario med en mamma och ett barn är så klart skapat för att de fått för lite respons när de bara utgett sig för att vara barn. En kåt ensam man kan tyvärr bortse från ganska mkt för att känna lite kärlek och närhet. Men hans kontakt med 14 åringen är så klart inte bra. Men att detta skulle vara en spädbarnsknullare tror jag absolut inte.
Citera
2022-02-12, 20:46
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Han fastnade kanske gör just den här kvinnan? Finns det folk som är villiga att våldta barn eller köpa sex så finns det säkerligen människor som är villiga att spela med på en avvikande fantasi i en sexchatt, eller hur?

Jag upplevde det bara som att han inte var drivande alls kring 7-åringen. Självklart kan jag ha fel. Detta är bara vad jag tror.
Du måste se på helheten och inte plocka ut några få sekvenser. Han är Pedofil och har dessutom personligen bekräftat det genom att skriva att han nu skall söka hjälp.
Citera
2022-02-12, 20:46
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Dags att öppna Treblinka igen och skicka dit alla peddos. Jag ställer upp som lägervakt.
Citera
2022-02-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Skall vi gå framåt som civiliserade varelser. Då kommer vi att göra både rätt och fel. Vilket som är rätt kan bara framtiden utvisa. Men framåt måste vi alltid sträva. Gör vi inte det utan stagnerar i vårt rättsväsen då blir vi som dom som gräver ner sina fruar levande och sedan kastar sten på dom. Det är vad som händer en stat som inte strävar framåt och inte vågar prova nya grepp i kampen mot förbrytare. Dumpen gör ett fantastiskt jobb.

På vilket sätt menar du att dumpen för samhällets rättsväsendet framåt?
På vilket sätt menar du att dumpen gör vårt samhälle mer civiliserat?

Dumpen är väl typ precis motsatsen till rättssäkerhet och ett civiliserat sätt att hantera...ja, pedofiler!?
Citera
2022-02-12, 20:51
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Han fastnade kanske gör just den här kvinnan? Finns det folk som är villiga att våldta barn eller köpa sex så finns det säkerligen människor som är villiga att spela med på en avvikande fantasi i en sexchatt, eller hur? .

Fetstilta, ja absolut. Det lät som du ville avskriva Brandmannen från skuld, men om du drar en parallell mellan brandmannens uppvisade beteende och människor som våldtar barn (pedofiler) och köper sex så är du ändå inne på att Brandmannen är störd. Sedan, återigen, poängen med Dumpens uthängningar är att samtliga väljer att utifrån sitt störda chattmönster även boka dejter. De håller sig inte bara till fantasin.
Citera
2022-02-12, 20:55
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja-Putin
Ok...

Vassego!

https://anonfiles.com/dbT183H1x9/Sexualbrott_mot_barn_zip

Över tusen domar mot pedofiler!

Man tackar!
Citera