Citat:
Ursprungligen postat av
fitta
Var står det? Hittar bara att det var tre kamrater som träffade Truls.
https://www.nrk.no/nordland/truls-henrik-johansen-forsvant-pa-havet-_-rettssaken-starter-i-vesteralen-tingrett-1.15266814
I en annan artikel tror jag pappan sa något i stil med att "det var inte likt Truls att umgås med den här typen av människor" och han misstänkte att något var lurt.
Därför funderar jag på, om dessa "tre vänner" som träffade Truls och mest troligt bragde honom om livet, egentligen är fiskrensarzigenare boendes i det hus Terje tänkte köpa.
Värt att reda ut.
Jag uttryckte mig tokigt. I artikeln står att det var tre kamrater och att en av dom åkte med Truls i båten men inte att dom var norrmän. Det var något jag antog...
Det pappan säger om att Truls inte brukade umgås med den typen av människor kan vara att det var rumänerna eller att den åtalade som åkte med honom i båten hade tagit narkotikatabletter tidigare under kvällen och hade med dom i båten och att Truls inte använde droger.
Jag ställer mig lite tveksam till att dom tre som Truls träffade på Skipperstugan var rumänerna. Tittar man på deras Facebook finns inte en enda bild där dom fiskar, varken i Norge eller i Rumänien, dom verkar inte vara något "båtfolk". Det står inte i artikeln vilken Skipperstuga dom träffades på men det finns en i Bergen och det är en bra bit att köra dit med båt från Fiskevarvet i Skipnes i Vesterålen, där dom tidigare under dagen hade lagt ut nät för att fiska hälleflundra. Att dom skulle hyra båt och fiskeutrustning för att få fisk låter konstigt när dom är där för att jobba som fiskrensare, dom kan ju köpa eller få hur mycket fisk dom vill.
Truls var fiskare och hade säkert varit och fiskat runt Bergen och råkade träffa på dom här tre kamraterna på puben. Han hade en rejäl otur att vara på fel ställe vid fel tidpunkt.