2022-02-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Var det ingen uppföljning av fallet i gårdagens Efterlyst?
Nej. Det var tyst om det..
Citera
2022-02-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
[...] När man tittar på bilderna på alla människor kan man tro att hela inredningen ska rivas och bytas ut men dom sitter mest utomhus och dricker öl.
[...]

Facebook S*mo*u Il*e. Fick upp namnet (tidigare hyresgäst) när jag sökte på adressen och hittade hans FB.

* i

Flera av personer som hinkar öl där har en koppling till Terje. Gabri*l Ill*s (*e) syns på bild och finns i Terjes vänlista. En annan som är bildtaggad, Da*yel Jho* (*n), är vän med Terjes nära/kära K*ri Joh*nsen (*a). I en annan gruppbild så kan den gråhårige vita mannen vara Ø*v*nd Johans*n (*i,i,e)?

Det verkar som alla är där för att arbeta med att rensa fisk. Några bilder på några som har på sig ett fiskeställ etc. Jobba hårt, tjäna storkovan och klunka bärs?

I någon av bilderna nere i hamnen syns en fiskebåt i bakgrunden. Tr*ls H*nrik Johans*n (*u,e,e) arbetade på den innan han försvann/mördad 2018.

Undrar även vad som hänt M*rkus Joh*nsen (*a) däruppe i krokarna. Terjes vän Karin har delat hans mystiska försvinnande. Spårlöst borta sedan september 2019 från Grønnåsen-området, enligt den försvunnes storebror Fr*dd Johans*n (*e,e).

Många försvunna Johansens! Alla heter Pekka i Helsingfors!
Citera
2022-02-11, 21:14
Medlem
Scientologys avatar
HMH Skriven på samma adress som Terje

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tack missade denne HMH. Var en artikel(betal) i januari 2021 om någon bilkörning/vansinneskörning i Ski är det rätt HMH ?
HMH som referas till är någon som verkar ha kunskap om Heroin och dess avtändningar samt sålde en motorsåg i dec. (FB) Försvunnen norrman, bil hittad på Muskö Tycker det är konstigt att ingen tidning frågat honom med tanke på att HMH rimligen borde veta en hel del om Terje samt Terjes vanor.
Citera
2022-02-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
HMH som referas till är någon som verkar ha kunskap om Heroin och dess avtändningar samt sålde en motorsåg i dec. (FB) Försvunnen norrman, bil hittad på Muskö Tycker det är konstigt att ingen tidning frågat honom med tanke på att HMH rimligen borde veta en hel del om Terje samt Terjes vanor.
HMH är det samma person som finns på Terjes facebook?. Klädd i kostym och bosatt i Oslo.

Såg ett inlägg Terje gjort på FB där han skriver "Att det är bättre att dricka direkt ur flaska".
Senast redigerad av leosurvey 2022-02-11 kl. 21:32.
Citera
2022-02-11, 21:33
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
HMH är det samma person som finns på Terjes facebook?. Klädd i kostym och bosatt i Oslo.

Ja, HMH har dock två facebookkonton bägge ganska intetsägande när jag kollade snabbt.
Citera
2022-02-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ja, HMH har dock två facebookkonton bägge ganska intetsägande när jag kollade snabbt.
HåHå ja ja. Vilken bakgrund har denna Terje egentligen. En före detta knarkare i Oslotrakten som sökt sig ut på landet och bosatt sig mitt i spenaten. Låter som en person som fått förtidspension och blivit NAV-are på heltid. Troligen en person som befinner sig i utkanten av en vanlig samhällsmedborgare med flummiga tankar och kanske diverse tvivelaktiga affärer på sidan om.

Förresten det är bara rot på gården och han uppfyller alla krav på en före detta knarkare som går i en ständig psykos.

Det som är märkligt är att han verkar ha klarat sig ifrån betalningsanmärkningar och att han äger fastigheten.

Det normala borde ha varit att han har ett belastningsregister som är 1m långt men det vet vi väl inget om. Det blir så mycket svårare när det gäller Norge eftersom det är ett stängt land när det gäller offentliga uppgifter.
Senast redigerad av leosurvey 2022-02-11 kl. 21:51.
Citera
2022-02-11, 22:15
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indokinesen
Flera av personer som hinkar öl där har en koppling till Terje. Gabri*l Ill*s (*e) syns på bild och finns i Terjes vänlista. En annan som är bildtaggad, Da*yel Jho* (*n), är vän med Terjes nära/kära K*ri Joh*nsen (*a). I en annan gruppbild så kan den gråhårige vita mannen vara Ø*v*nd Johans*n (*i,i,e)?

Det verkar som alla är där för att arbeta med att rensa fisk. Några bilder på några som har på sig ett fiskeställ etc. Jobba hårt, tjäna storkovan och klunka bärs?

I någon av bilderna nere i hamnen syns en fiskebåt i bakgrunden. Tr*ls H*nrik Johans*n (*u,e,e) arbetade på den innan han försvann/mördad 2018.

Undrar även vad som hänt M*rkus Joh*nsen (*a) däruppe i krokarna. Terjes vän Karin har delat hans mystiska försvinnande. Spårlöst borta sedan september 2019 från, enligt den försvunnes storebror Fr*dd Johans*n (*e,e).

Många försvunna Johansens! Alla heter Pekka i Helsingfors!
Stort tack, intressant. Då finns det en koppling ändå. Ska kika närmare på allt det du har skrivit. Spännande. Terje och Karin verkar ha en anknytning till platsen så inte helt otänkbart att han skulle köpa huset ändå.

Läste om Tr*ls som försvann som verkar ha fallit överbord och drunknat. Troligtvis mördad, ja. Tragiskt.

Jag har dock inte hittat något om M*rkus försvinnande. Vet du något om det? Var eller hur han försvann.
Citera
2022-02-11, 22:16
Medlem
Citat:

Tittar du boende/eller plats för HMH i den artikeln är det i närområget lite söderut och det som jag undrar över är på östra sidan oslofjorden på väg upp mot Oslo. Nu har inte jag FB bara fb men såg ändå tre FB-konton på HMH däremot Fanns det en HH med flera konton senaste med ett (allias) verkar vara en långårig snubbe med en karriär på långpaus han känndes som en flitig användare av sådanna produkter. Dock bor han lite mer sydväst som det verkar men ändå väldigt nära med tanke att Norge är långt men är nog inte relevant här.

Så vad vet vi mer om HMH ålder varför hamnade han som hyresgäst hos Terje FB-bild så tänker jag på medelklass men kan ju ha helt fel, har han varit gift men att det gått som det brukar. Börjat med smuggling av lättare droger läkemedel som uratat till större skala Terje verkar kört lastbil med tanke på bilder i FB kan han varit kurir, vänner i forna öst-land/länder eller ?

Resan med militära platserär det en dimridå ?

Var Terje politiskt åt vänster ?
Citera
2022-02-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Tittar du boende/eller plats för HMH i den artikeln är det i närområget lite söderut och det som jag undrar över är på östra sidan oslofjorden på väg upp mot Oslo. Nu har inte jag FB bara fb men såg ändå tre FB-konton på HMH däremot Fanns det en HH med flera konton senaste med ett (allias) verkar vara en långårig snubbe med en karriär på långpaus han känndes som en flitig användare av sådanna produkter. Dock bor han lite mer sydväst som det verkar men ändå väldigt nära med tanke att Norge är långt men är nog inte relevant här.

Så vad vet vi mer om HMH ålder varför hamnade han som hyresgäst hos Terje FB-bild så tänker jag på medelklass men kan ju ha helt fel, har han varit gift men att det gått som det brukar. Börjat med smuggling av lättare droger läkemedel som uratat till större skala Terje verkar kört lastbil med tanke på bilder i FB kan han varit kurir, vänner i forna öst-land/länder eller ?

Resan med militära platserär det en dimridå ?

Var Terje politiskt åt vänster ?
Varför inte? Kurir åt den kostymprydde oslomannen HMH?.
Jag fattar inte varför denne HMH har att göra på denna gård som ser ut som en soptipp.
Citera
2022-02-11, 22:28
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
HåHå ja ja. Vilken bakgrund har denna Terje egentligen. En före detta knarkare i Oslotrakten som sökt sig ut på landet och bosatt sig mitt i spenaten. Låter som en person som fått förtidspension och blivit NAV-are på heltid. Troligen en person som befinner sig i utkanten av en vanlig samhällsmedborgare med flummiga tankar och kanske diverse tvivelaktiga affärer på sidan om.

Förresten det är bara rot på gården och han uppfyller alla krav på en före detta knarkare som går i en ständig psykos.

Det som är märkligt är att han verkar ha klarat sig ifrån betalningsanmärkningar och att han äger fastigheten.

Det normala borde ha varit att han har ett belastningsregister som är 1m långt men det vet vi väl inget om. Det blir så mycket svårare när det gäller Norge eftersom det är ett stängt land när det gäller offentliga uppgifter.
Det är verkligen ett stängt land. Finns inga uppgifter om födelsedatum, tidigare adresser, Ratsit eller MrKoll.se. som vi är vana vid. Det är ju bra iofs men det är svårt att få reda på saker om Terje och dom två Helg*. Det finns Linkedin, det gör det.
Citera
2022-02-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är verkligen ett stängt land. Finns inga uppgifter om födelsedatum, tidigare adresser, Ratsit eller MrKoll.se. som vi är vana vid. Det är ju bra iofs men det är svårt att få reda på saker om Terje och dom två Helg*. Det finns Linkedin, det gör det.
Japp och det var uppe tidigare i tråden någon som loggat in på skatteetaten och skaffat info om Terjes fastighet. Vad han inte nämnde är att norsk riksdag beslutat att personer som inhämtar den infon genom skatteetaten också blir avslöjade mot den dom sökt. Alltså namn och adress för att man är nyfiken. Nej! det är det inte värt.

Nej det är skit med Norge och dess upplysning till allmänheten. Det som gäller i Norge är skvaller och media. I annat fall får man vända sig till domstolsmyndigheten och snällt uppge vad man heter osv. Inte ens det kanske räcker för att få ut uppgifter.

Se på pilbågsmannen fallet är löjligt endast media tillför uppgifter annars noll.
Senast redigerad av leosurvey 2022-02-11 kl. 22:38.
Citera
2022-02-11, 22:36
Medlem
fittas avatar
Förstår jag saken rätt att det har bott massa rumäner i huset Terje skulle köpa?

Vilket sammanträffande att hälften av hans vänner på facebook är rumäner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in