2022-02-12, 19:24
Avslutad
Betyder vad du påstår Lava att alla som någon gång provat homosexualitet är bögar/flator, eller de som haft sex med gamla feta kvinnor tänder på dem...?
Att före resonemang med någon som inte kan eller vill förstå, eller distanserar sig från fakta är inte meningsfullt.

Till sin spets: Nej Hussefar, alla domar som förekommit genom historiens gång behöver inte längre vara relevanta nu. Om folk tycker det så är något fel på lagen/rättskipningen.
Senast redigerad av StortOllon 2022-02-12 kl. 19:42.
Citera
2022-02-12, 19:25
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag har inte kommenterat din forskning eftersom den är skit. Pedofili innebär ett sexuellt intresse för barn. Däremot begår inte alla pedofiler övergrepp. Du ska du ska alltså ha klart för dig, StortOllon, att om du känner sexuellt intresse, sexuell dragning, sexuell nyfikenhet gentemot barn så är du en pedofil och du om du känner sexuellt intresse, sexuell dragning, sexuell nyfikenhet gentemot tonåringar så är du en hebefil. Sedan kan du leta efter forskning som säger att anledningen till att du får stånd av barn beror på att vuxna kvinnor är för feta och oattraktiva - attraheras du sexuellt av barn och tonåringar är du en pedofil eller hebefil = du har en sexuell avvikelse, en störning. Du kommer av det psykologiska forskningsfältet betraktas som störd.

Anledningen till att utåtagerande och barnjagare hängs ut är inte att få dem att sluta, de flesta kan inte sluta, utan att ge omgivningen en chans att undvika dem, en chans för omgivningen att skydda sig, vidta åtgärder. Anledningen till att folk ska sitta länge i fängelse är inte för att långa fängelsestraff rehabiliterar, avskräcker eller botar, det beror på att vi skötsamma slipper deras avvikande beteende om de sitter inlåsta.

Men nu blir de ju inte dömda till fängelse när domstol Dumpen lagt sin dom. Det enda som sker är att de blir utstöta. Frågan är om det inte får motsatt effekt då. Att Dumpen skapar fler potentiella gärningsmän när de inte har det sociala nätverket, jobb, hem etc längre.
Citera
2022-02-12, 19:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Vad fan snackar du om? Vem är pedofil i dina ögon då?
Paolo köper iaf inte barn.
Du verkar vara ett riktigt litet äckel

Pedofiler verkar ha svårt att veta vad det är för skillnad på barn och vuxen. Paolo köper, som du skriver, inte barn.
Citera
2022-02-12, 19:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBeret217
hade jag skrivit snusk med en kvinna med småbarn och hon började blanda in dom så hade jag nog blockat fortare än kvickt.

Precis, så av vilken anledning tror du att någon annan normal_icke pedofil_man skulle gå igång på att en pedofilmorsa vill ha med sin 7 åriga dotter i snusksnacket? Och varför skulle en normal_icke_pedofil man vilja träffa och ligga med en pedofilmamma och ha familjemys? Det signalerar så klart att något är riktigt fel.

Citat:
Men jag tror inte han själv tänder på 7-åriga tjejer och jag tror inte att han hade gjort någonting sexuellt med den fiktiva 7-åringen i verkligheten. En annan sak jag inte förstår är varför de publicerar videos där han pratar snusk och runkar ämnat till en vuxen kvinna. I någon video nämnde han ”Leah” men resten var ju till en vuxen kvinna som jag uppfattat det visat samtycke till sexuella videos

Han tuggade vid ett par tillfällen om Leah, både i videon och chatten + 14-åringen. Sedan, återigen, fundera igen på hur normalt det är att gå igång på alla cylindrar över en pedofilmorsa, så pass att han bokade in en dejt. Av vilken anledning skulle han välja just en pedofilkvinna? Tog det slut på normala kåta kvinnor till en hyfsat snygg, välskött och sportig brandman med till synes ordnade förhållanden? Var det bara en pedofilkvinna med en sjuårig dotter kvar på knullmarknaden? Knappast.
Citera
2022-02-12, 19:30
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja, därför är det också bra att pedofilerna polisanmäls, det är Dumpens uttalade syfte, att få in de icke dömda i systemet och flagga för de dömda som uppenbarligen inte bytt bana.

Men vad ska de flesta polisanmälas för? Såvitt jag vet har endast två stycken (?) skickat barnporr till fiskarna.

Ponera att polisen hade span på senaste pedofilen som hade det. Då kommer Dumpen och konfronterar honom och nämner vad han skickat och att han kommer bli uthängd. Tror han beger sig väldigt fort hem och förstör hårdisken. Bevis som hade kunnat ge fängelse.
Citera
2022-02-12, 19:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Visst är det otvivelaktigt så. Dumpen ansvarar dock över människors liv på ett väldigt stort plan. Jag är ytterst tveksam till om 2 personer ska kunna ha det inflytande de har. Makt som missbrukas får monumentala konsekvenser. Oavsett om det är medvetet eller omedvetet.

Ja, det är ett ansvar, men de verkar medvetna. De behöver vara medvetna, allt annat kommer slå tilbaka rätt mot dem, även det verkar de medvetna om.
Citera
2022-02-12, 19:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon

Att före resonemang med någon som inte kan eller vill förstå, eller distanserar sig från fakta är inte meningsfullt.

Nu gjorde du bort dig. Plugga vidare. Hej då.
Citera
2022-02-12, 19:38
Medlem
BeachBobs avatar
Dumpen går i spetsen för något nytt och som behövs. Det skapar alltid kontroverser och olycksfall i arbetet. Pedofiler har kunnat härja alldeles för länge utan några konsekvenser. Det Dumpen gör är beundransvärt. All heder åt dom.
Citera
2022-02-12, 19:39
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Men vad ska de flesta polisanmälas för? Såvitt jag vet har endast två stycken (?) skickat barnporr till fiskarna.

Som jag förstått det så polisanmäls alla som skickat kukbilder och det verkar de flesta ha gjort.

Citat:
Ponera att polisen hade span på senaste pedofilen som hade det. Då kommer Dumpen och konfronterar honom och nämner vad han skickat och att han kommer bli uthängd. Tror han beger sig väldigt fort hem och förstör hårdisken. Bevis som hade kunnat ge fängelse

Det verkar inte vara ett problem att bekymra sig över eftersom detta är ett underprioriterat område dvs de som tagits har inte uppmärksammats av polisen, av vad jag förstått, det sker först vid anmälan. De har gjort annan nytta också, LSS-killen är ett bra exempel, han är nu vingklippt tack vare Dumpen.
Citera
2022-02-12, 19:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Fan vad många peddosar i tråden. Ni har inte tänkt sluta knulla barn och Dumpen är inga probs?
Citera
2022-02-12, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan vad många peddosar i tråden. Ni har inte tänkt sluta knulla barn och Dumpen är inga probs?
Kanske en hel del eller åtminstone vissa Kapten Klänningar också...
Citera
2022-02-12, 19:51
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Betyder vad du påstår Lava att alla som någon gång provat homosexualitet är bögar/flator, eller de som haft sex med gamla feta kvinnor tänder på dem...?

Till sin spets: Nej Hussefar, alla domar som förekommit genom historiens gång behöver inte längre vara relevanta nu. Om folk tycker det så är något fel på lagen/rättskipningen.

Om någon har gett sig på ett barn i sexuellt syfte oavsett pedofili är medfött eller tesen det är något som skett utifrån omständigheterna (finner det intressant, tror det mycket väl kan vara så) så anser jag det viktigt att domen hänger med hela livet. För det visar vad personen är kapabel till inte minst.

Aldrig att en sån person ska ha ett yrke som t.ex förskolepedagog. Såvitt jag vet så begärs alltid ett utdrag ur polisregistret vid anställning av sådana tjänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in