2022-02-12, 19:00
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Uppmärksammas du med att hänge dig åt samma aktiviteter du tidigare åkt på så räknas du som återfallsförbrytare. Utöver det faktum, så är en pedofildom alltid aktuell eftersom en människa aldrig slutar vara pedofil och statistiskt sett är återfallsrisken hög. Pedofiler är av allmänintresse och definitivt ett familjeintresse.

Håller med. Pedofildomar är alltid av allmänintresse. Men då är det domar som är dömda av vårt rättsväsende utifrån ett korrekt tillvägagångssätt och inte genom privatpersoner med folkets domstol.
Citera
2022-02-12, 19:00
Avslutad
Citat:
Uppmärksammas du med att hänge dig åt samma aktiviteter du tidigare åkt på så räknas du som återfallsförbrytare. Utöver det faktum, så är en pedofildom alltid aktuell eftersom en människa aldrig slutar vara pedofil och statistiskt sett är återfallsrisken hög. Pedofiler är av allmänintresse och definitivt ett familjeintresse.
Men om du läser forskning och länkar tidigare i tråden så förstår du att de allra flesta som förgriper sig på barn inte är pedofiler.

Återfallsrisken är precis lika hög efter uthängning som utan. Kanske inte den sortens naiva grooming som förekom men i övrigt. Paolo Roberto fortsätter nog med att köpa sex i Italien, eller dömda narkomaner som fortsätter att missbruka, tror du inte...
Senast redigerad av StortOllon 2022-02-12 kl. 19:03.
Citera
2022-02-12, 19:01
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicBeret217
Angående brandmannen,

Han sökte sig till minderåriga tjejer vilket är otroligt vidrigt beteende. Bra att det kom till ytan och att det fick rejäla konsekvenser.

När det kommer till mamman och den 7-åriga dottern är jag dock lite kluven. Jag tror att anledningen till att han skrev om dottern var för att han trodde att mamman önskade det. Även det är ganska perverst, hade jag skrivit snusk med en kvinna med småbarn och hon började blanda in dom så hade jag nog blockat fortare än kvickt.

Men jag tror inte han själv tänder på 7-åriga tjejer och jag tror inte att han hade gjort någonting sexuellt med den fiktiva 7-åringen i verkligheten.

En annan sak jag inte förstår är varför de publicerar videos där han pratar snusk och runkar ämnat till en vuxen kvinna. I någon video nämnde han ”Leah” men resten var ju till en vuxen kvinna som jag uppfattat det visat samtycke till sexuella videos.

Dumpen växer så det knakar. De har numera enorm makt att totalt stämpla folk till pedofiler och rasera hela deras liv. Det är till viss del skrämmande.

Jag hoppas verkligen att de inte får hybris och råkar göra misstag för konsekvenserna av det blir katastrofala.

Häng gärna ut pedofiler. Skydda våra barn. Men de har fan inte råd med att begå misstag.
Finns många oskyldiga som blivit avrättade i länder som har dödsstraff. Någon säker rättvisa finns inte.
Citera
2022-02-12, 19:03
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Old News nu. Jävla äckel är han. Vill du ha fler reaktioner rekommenderar jag deras Facebook eller Instagram
Läste där nyss. Skönt att läsa fler än jag som reagerar.
Citera
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon
Men om du läser forskning och länkar tidigare i tråden så förstår du att de allra flesta som förgriper sig på barn inte är pedofiler.

Återfallsrisken är precis lika hög efter uthängning som utan. Kanske inte den sortens naiva grooming som förekom men i övrigt. Paolo Roberto fortsätter nog med att köpa sex i Italien, tror du inte...

Vad fan snackar du om? Vem är pedofil i dina ögon då?
Paolo köper iaf inte barn.
Du verkar vara ett riktigt litet äckel
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Kan garantera dig att Patrik vet vad han gör. Han har varit ute och föreläst i så många år och fått många värdefulla kontakter inom alla områden. Nu har dom garanterar ställt upp gratis och varit rådgivare i dumpenprojektet. Patrik har fullständigt tort på fötterna i detta projektet är jag säker på.

Ja visst är det så. Dom har naturligtvis tagit reda på vad som gäller innan detta drogs igång.
Citera
2022-02-12, 19:07
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Varför kände du dig så träffad? Stod det någonstans att jag syftade på dig?😊
Dina inlägg orkar jag faktiskt inte ens läsa

Du har redan försökt dig på den härskartekniken förrut.

Svara nu på min fråga.
Citera
2022-02-12, 19:10
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Du har redan försökt dig på den härskartekniken förrut.

Svara nu på min fråga.

Om man försvarar en pedofil / är pedofil är man idiot? Säger väl sig själv. Att du känner dig träffad får stå för dig, jag läser inte ens dina inlägg som sagt. Puss o kram
Citera
2022-02-12, 19:13
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Om man försvarar en pedofil / är pedofil är man idiot? Säger väl sig själv. Att du känner dig träffad får stå för dig, jag läser inte ens dina inlägg som sagt. Puss o kram

Synd, då har du missat en stor del av denna diskussionen. Puss
Citera
2022-02-12, 19:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StortOllon

Återfallsrisken är precis lika hög efter uthängning som utan. Kanske inte den sortens naiva grooming som förekom men i övrigt. Paolo Roberto fortsätter nog med att köpa sex i Italien, eller dömda narkomaner som fortsätter att missbruka, tror du inte...

Jag har inte kommenterat din forskning eftersom den är skit. Pedofili innebär ett sexuellt intresse för barn. Däremot begår inte alla pedofiler övergrepp. Du ska du ska alltså ha klart för dig, StortOllon, att om du känner sexuellt intresse, sexuell dragning, sexuell nyfikenhet gentemot barn så är du en pedofil och du om du känner sexuellt intresse, sexuell dragning, sexuell nyfikenhet gentemot tonåringar så är du en hebefil. Sedan kan du leta efter forskning som säger att anledningen till att du får stånd av barn beror på att vuxna kvinnor är för feta och oattraktiva - attraheras du sexuellt av barn och tonåringar är du en pedofil eller hebefil = du har en sexuell avvikelse, en störning. Du kommer av det psykologiska forskningsfältet betraktas som störd.

Anledningen till att utåtagerande och barnjagare hängs ut är inte att få dem att sluta, de flesta kan inte sluta, utan att ge omgivningen en chans att undvika dem, en chans för omgivningen att skydda sig, vidta åtgärder. Anledningen till att folk ska sitta länge i fängelse är inte för att långa fängelsestraff rehabiliterar, avskräcker eller botar, det beror på att vi skötsamma slipper deras avvikande beteende om de sitter inlåsta.
Citera
2022-02-12, 19:20
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Alla med stora plattformar har makt, det innebär ett ansvar. I sina poddavsnitt, vilka alla borde lyssna på, verkar de väl medvetna om att ansvaret växer med sidan, de diskuterar även mål, värderingar, syfte.

Visst är det otvivelaktigt så. Dumpen ansvarar dock över människors liv på ett väldigt stort plan. Jag är ytterst tveksam till om 2 personer ska kunna ha det inflytande de har. Makt som missbrukas får monumentala konsekvenser. Oavsett om det är medvetet eller omedvetet.
Citera
2022-02-12, 19:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Håller med. Pedofildomar är alltid av allmänintresse. Men då är det domar som är dömda av vårt rättsväsende utifrån ett korrekt tillvägagångssätt och inte genom privatpersoner med folkets domstol.

Ja, därför är det också bra att pedofilerna polisanmäls, det är Dumpens uttalade syfte, att få in de icke dömda i systemet och flagga för de dömda som uppenbarligen inte bytt bana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in