Citat:
Ursprungligen postat av
Tillsson
Tips! Skriv till AFP och klaga på att de skriver att Zelensky kräver bevis på USAs FAKE News.
Här är adessen:
https://view.afp.com/afpnews-en/p/1
Ah, du svarar? Men bara för att flytta målstolparna och hänvisa till ett inlägg jag inte berört och ett ämne jag inte skriver om?
Ledsen, men jag spelar inga spel med dig. Jag går inte på dina försök till logiska kullerbyttor och om du inte vill diskutera och svara i sak, så behöver du inte göra dig besvär. Rättare sagt, ge fan i att ens försöka. Mig kan du inte köra med, begrips?
Det är också uppenbart att du inte följer saken speciellt noga, utan bara är ute efter att cherrypicka tweets som passar din agenda. Hade du faktiskt försökt följa vad som händer hade du lärt dig vid det här laget att Zelensky har svängt 180 grader ett antal gånger de senaste dagarna och man får samma bild från Ukrainska UD och ministrar som från de flesta andra länder, rätt mycket förvirring, besked och kontrabesked. Det krävs uppenbarligen en begåvning du saknar för att filtrera flödet...
Det jag sade står fast. Det går inte att ta miste på Rysslands avsikter här, och det kan man veta helt utan USA. Signalpolitiken från Ryssland är att en invasion kommer och kommer snart, när som helst (händelsevis precis vad Blinken har sagt). Det är vad förberedelserna och handlingen visar, inte vad vare sig Blinken, Biden, Lavrov eller Putin säger.
Som sagt, jag har informerat dig om detta flera gånger nu och varit väldigt tydlig. Du har alltså ingenting att skylla ifrån dig på. Nästa gång du säger att invasionshotet är USA-propaganda, så vet vi att
du kommer med medvetna lögner. Detta betyder på intet vis att det blir krig, bara att detta är den övertydliga och omisskännliga signal som Ryssland utförligt, tydligt och utstuderat har sänt ut. Man har
inte förberett en stor övning bara, ingen som förstår något av detta kan "bortförklara" alla förberedelser med oskyldig övning med tanke på typ av material, mängdfördelning, tidsramar och den trafikstockning man skapat.