2022-02-12, 13:17
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Det har och kommer alltid heta HAN och HON,tragiska pk värld vi lever i.
Du verkar inte vara vidare värst uppdaterad. Pronomenet hen är ett ord i svenskan sedan flera år tillbaka, vilket bland annat beror på att det svenska språket utvecklas helt utan att dess användare rådfrågar dig först.
Senast redigerad av Drama-Llama 2022-02-12 kl. 13:21.
Citera
2022-02-12, 13:24
Medlem
Jag vill bli kallad ”han”. Kan jag få 150000 om någon kallar mig ”hen”? Snabba cash ju.
Citera
2022-02-12, 14:36
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jo, det är det. DO är en statlig myndighet. Chef är tydligen Lars Arrhenius. Arrhenius är ju ett slående namn i sammanhanget.
Den tvingande parten är den som kräver skadeståndet av skolan och det är staten. Att DO:s makt når in i privat verksamhet är förkastligt på alla sätt, men det beror på hur diskrimineringslagen är skriven och hur den tolkas.

Läraren bröt mot anställningsavtalet och blev därmed sparkad. Jag har under läsning av tråden fått intrycket att vissa tror att läraren är den som ska betala skadeståndet ur egen ficka.
Citera
2022-02-12, 14:53
Medlem
Folketstempels avatar
Finns det lagstöd till den fällande domen?

Man kan inte kränka någon som vägrar följa lagen, dvs att det finns endast två juridiska kön.

--- Jag är en apa, jag blir kränk om någon kallar mig för något annat än en apa,,,,

Ge mig 150 000 i skadestånd please...
Citera
2022-02-12, 14:58
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Finns det lagstöd till den fällande domen?

Man kan inte kränka någon som vägrar följa lagen, dvs att det finns endast två juridiska kön.

--- Jag är en apa, jag blir kränk om någon kallar mig för något annat än en apa,,,,

Ge mig 150 000 i skadestånd please...
Jadå, det finns lagstöd: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/diskrimineringslag-2008567_sfs-2008-567
Det är lite oklart vad din identitet som apa har med ämnet för tråden att göra. Skulle du kunna tänka dig att strama upp din argumentation lite?
Citera
2022-02-12, 15:01
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Jag vill bli kallad ”han”. Kan jag få 150000 om någon kallar mig ”hen”? Snabba cash ju.
Om du är elev på svensk skola och din lärare systematiskt felkönar dig i trakasserande syfte har du ett case, ja. Hurså?
Senast redigerad av Drama-Llama 2022-02-12 kl. 15:29.
Citera
2022-02-12, 15:08
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jadå, det finns lagstöd: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/diskrimineringslag-2008567_sfs-2008-567
Det är lite oklart vad din identitet som apa har med ämnet för tråden att göra. Skulle du kunna tänka dig att strama upp din argumentation lite?

"Hen" finns inte i svensk grammatik, inte heller som en könstillhörighet enligt skatteverket.
Kalla Anka- kommunister på Södertörn kan säkert lura till det juridiskt, därför måste vi rösta blågult till hösten.
Bort med gaylobbyn och vänsterfeminismen

Låt minoriteterna föra sin egen talan utan identitetspolitiska självutnämnda låtsasprofeter.
Citera
2022-02-12, 15:21
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
"Hen" finns inte i svensk grammatik, inte heller som en könstillhörighet enligt skatteverket.
Kalla Anka- kommunister på Södertörn kan säkert lura till det juridiskt, därför måste vi rösta blågult till hösten.
Bort med gaylobbyn och vänsterfeminismen

Låt minoriteterna föra sin egen talan utan identitetspolitiska självutnämnda låtsasprofeter.
Din vördnad för Skatteverket är förstås rörande, men det är knappast dem man bör konsultera när man vill ta reda på huruvida ett ord finns i svenskan eller ej. En betydligt bättre resurs för det syftet är svenska akademiens ordlista. Prova och sök efter pronomenet hen i den, så får du se.

Äsch, vet du vad, jag är schysst och gör det åt dig.
Citera
2022-02-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Din vördnad för Skatteverket är förstås rörande, men det är knappast dem man bör konsultera när man vill ta reda på huruvida ett ord finns i svenskan eller ej. En betydligt bättre resurs för det syftet är svenska akademiens ordlista. Prova och sök efter pronomenet hen i den, så får du se.

Äsch, vet du vad, jag är schysst och gör det åt dig.
Bortskämd unge skapar rubriker. Hoppas lärarinnan får ett nytt jobb inom den privata skolsfären och att ungen får sitta kvar på den kommunala och får riktigt dålig start i livet. Hennen kanske kan göra en examensuppsats om hur synd om det "hennen". Det lär vara föräldern (na) som anmält för de tycker så synd om sitt lilla förvirrade barn. Vet ej om det är en flicka eller pojke. Vive la difference som den lilla teckningen säger.
Citera
2022-02-12, 16:30
Medlem
AnOldBeginnings avatar
"Hen" när det lanserades var "men det är ju så man kan använda när man inte vet könet" - nu ett lagstadgat alternativord till han och hon?

150 lax ja för att inte mata en narcissist som är så grå och ospeciell att den måste hitta på egna smeknamn till sig själv för att låtsas vara speciell.
Lärare blir ett riktigt ekonomiskt högriskjobb. Inte bara 50 namn att minnas, även hon, han, hen, hertigen, mistern, kungen, mästaren, storkuken, guden, och alla andra ord man kan sätta som pronomen måste alltså minnas vad de självupptagna drygungarna med tydligen ännu mer självupptagna by proxy drygföräldrar bestämt de ska kallas när man inte kallar de vid namn.
Tar inte många felsägningar innan en lärare går minus på att vara lärare.

Gällande hennen som borde kallas Det. Det som nu är 150k rikare, kommer bli ett sånt jävla parasiterande vider till människa om den redan lärt sig missbruka sån här bullshit. Inte en timme kommer jobbas, bara stämningar och missbruk av helt snedknullade lagar nästan ingen håller med om. Ska någon statlig myndighet lägga sig i det här ärendet alls så bör det vara de instanser som kan ta ungen från föräldrarna, det och det som manipulerat och odlat stackars ungen till identitetskris och nu dessutom tjänar pengar på ungens nedsatta mentala tillstånd.
"Vårdnadshavare"...

DO är ju en dröm för fiender till Sverige. Få in några "agenter" som tar "fostrande" beslut 95% inte håller med om och folk blir förbannade.
Citera
2022-02-12, 17:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevaraNordenRent
Bortskämd unge skapar rubriker. Hoppas lärarinnan får ett nytt jobb inom den privata skolsfären och att ungen får sitta kvar på den kommunala och får riktigt dålig start i livet. Hennen kanske kan göra en examensuppsats om hur synd om det "hennen". Det lär vara föräldern (na) som anmält för de tycker så synd om sitt lilla förvirrade barn. Vet ej om det är en flicka eller pojke. Vive la difference som den lilla teckningen säger.

Fick läraren sparken? Skolan står väl för böterna? Jag skulle inte jobba kvar med den ungen i skolan och med dom föräldrarna på möten.
Citera
2022-02-12, 17:05
Medlem
Masingas avatar
Den som använder ordet "hen" i skrift men framförallt i tal förtjänar en handfull lavetter. Jävla horungar är ni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in