2022-02-11, 22:12
Medlem
Jahapp 36 åringen är en enstöring. Det får mig att tänka att han har behov av sexuellt umgänge. (Våld)

Är också jägare vilket gör att det är inte långt till att tänka att han fått styckning om bakfoten.

Uppdatering BT:

https://www.bt.dk/krimi/mia-sagen-det-ved-vi-om-de-to-maend-deres-venskab-og-faerden
Citera
2022-02-11, 22:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Ni som dåliga på danska eller inte kan översätta till svenska.

Det ser som här:

Här får du hela.
Citera
2022-02-12, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kan berätta på vilka grunder du utesluter att Mia kan ha sökt kunder eller att de misstänkta kan ha trott att Mia säljer sex.

Du vet väl inte mer än oss andra vad som har hänt?

Berätta hur det kan komma sig att Mia satte sig i bilen med de två männen. Erbjöd de gratis skjuts, vem tog första kontakten?

Enligt dansk media(tv2) är det föraren som tog första kontakten.
Citera
2022-02-12, 08:48
Medlem
Jag vill understryka att min framslängda hypotes INTE var att offret sålde sig. Det finns det ju absolut ingenting som tyder på. Däremot finns det väl ett begränsat antal möjliga orsaker till att föraren tog kontakt med henne:

1. Han ville bara vara snäll och ge henne skjuts. Det rimmar ganska illa med vad som händer sen.

2. Han vill ge henne skjuts, men har en förhoppning om att det ska leda till sexuellt umgänge.

3. Han får av oklar anledning (porrskadad med taskig kvinnosyn?) för sig att han kan köpa sex.

4. Han kör svarttaxi.

5. Han är på jakt efter ett offer och är redan fullt på det klara med att han vill utsätta en kvinna för ett grovt våldsbrott.

Är de två män i bilen känns alternativ 5 lite osannolikt.
Citera
2022-02-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
I det första klippet ser det ut som att hennes kompisar är på väg att lämna stället medan Mia går iväg med ölglaset i handen. Mia ser ut att vara irriterad på vännerna och kanske säger något dumt när hon på språng vänder sig halvt om mot dem. De kan ha blivit osams om något och Mia väljer att stanna kvar ensam. Mia ser ut att vara påverkad av alkohol eller annat.

Den filmsekvensen är ju från nattklubben The Wolf. Dit in kom hon med en öl i handen från en annan klubb. Enligt klubbägaren blev hon avvisad från The Wolf för att hon var berusad och hade öl med sig in. Att Mia är kanon och fylle uppkäftig går inte att ta miste på men det beror högst troligt på att hon blev avvisad från The Wolf. Jackan sin måste hon glömt på den andra klubben, ingen går nämligen i en crop top hemifrån i februari.
Citera
2022-02-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Jag vill understryka att min framslängda hypotes INTE var att offret sålde sig. Det finns det ju absolut ingenting som tyder på. Däremot finns det väl ett begränsat antal möjliga orsaker till att föraren tog kontakt med henne:

1. Han ville bara vara snäll och ge henne skjuts. Det rimmar ganska illa med vad som händer sen.

2. Han vill ge henne skjuts, men har en förhoppning om att det ska leda till sexuellt umgänge.

3. Han får av oklar anledning (porrskadad med taskig kvinnosyn?) för sig att han kan köpa sex.

4. Han kör svarttaxi.

5. Han är på jakt efter ett offer och är redan fullt på det klara med att han vill utsätta en kvinna för ett grovt våldsbrott.

Är de två män i bilen känns alternativ 5 lite osannolikt.

Alternativ 5 hände ju nyligen i Fagerstad där en 14-åring och en 28-åring i samförstånd våldtog och mördade N*lla Oland*r.
Citera
2022-02-12, 09:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Den filmsekvensen är ju från nattklubben The Wolf. Dit in kom hon med en öl i handen från en annan klubb. Enligt klubbägaren blev hon avvisad från The Wolf för att hon var berusad och hade öl med sig in. Att Mia är kanon och fylle uppkäftig går inte att ta miste på men det beror högst troligt på att hon blev avvisad från The Wolf. Jackan sin måste hon glömt på den andra klubben, ingen går nämligen i en crop top hemifrån i februari.

Hon frös kanske och tackade genast ja när hon erbjöds skjuts?
Citera
2022-02-12, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hon frös kanske och tackade genast ja när hon erbjöds skjuts?

Lutar mot det. Kanske av den anledning att krogen hon lämnade med öl i handen (för att gå till The Wolf tio i sex på morgonen på ett kort vingligt oönskat besök) hade stängt och att hennes ytterkläder således var inlåsta.

Hon blev väl upplockad av MGM på Netto tvärs över gatan, har den lågbutikskedjan öppet dygnet runt?
Citera
2022-02-12, 11:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag läste att de lät henne komma in på puben ändå för att det var strax före stängning. Vad alkoholen ställer till. Hon skulle säkert aldrig hoppat in nykter som hennes kompisar påpekade.
Citera
2022-02-12, 12:01
Medlem
Citat:
Alternativ 5 hände ju nyligen i Fagerstad där en 14-åring och en 28-åring i samförstånd våldtog och mördade N*lla Oland*r.

Totalt omöjligt är det såklart inte. Mindre sannolikt vill jag ändå hävda att det är. Det skulle krävas två samarbetande sexualbrottslingar som planerat ihop att attackera en kvinna och jämfört med antalet ensamopererande knäppgökar är det ovanligt.

Naturligtvis kan det också handla om en GM som haft våldsamma sexualfantasier i flera år och sedan opportunistiskt tar chansen när han får syn på henne.
Citera
2022-02-12, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Var står det att hon blivit styckad?
Mig veterligen står det inte klart att hon har blivit styckad. Däremot står det att polisen först hittade någon kroppsdel som kunde vara Mias. Därefter hittades kroppen och det konstaterades att det var hon. Kanske har endast någon kroppsdel avlägsnats.
Citera
2022-02-12, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag läste att de lät henne komma in på puben ändå för att det var strax före stängning. Vad alkoholen ställer till. Hon skulle säkert aldrig hoppat in nykter som hennes kompisar påpekade.

Säkert inte men å andra sidan vet vi inte om dessa två MGM kanske varit på den första nattklubben och där umgåtts eller sett Mia. Frank Olsen menar att man inte helt kan utesluta att männen och Mia haft kontakt tidigare under kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Totalt omöjligt är det såklart inte. Mindre sannolikt vill jag ändå hävda att det är. Det skulle krävas två samarbetande sexualbrottslingar som planerat ihop att attackera en kvinna och jämfört med antalet ensamopererande knäppgökar är det ovanligt.

Naturligtvis kan det också handla om en GM som haft våldsamma sexualfantasier i flera år och sedan opportunistiskt tar chansen när han får syn på henne.

I just fallet N*lla jag hänvisade till var det två kufar i helt olika åldrar som under lång tid planerat mordet.

De här två 36-åringarna var tydligen båda enstöringar och barndomsvänner så inte helt omöjligt att dom tillsammans eggat upp varandra under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in